بعد از ایونتی دراماتیک و جذاب که بازیکن‌ها نیز در آن نقش داشتند، چپتر دوم فورتنایت با 8 فصل به پایان رسید و این بازی محبوب با تغییرات بسیار زیادی، به چپتر سوم رفت. فوترنایت که محبوب‌ترین بازی بتل رویال در تمام دنیا محسوب می‌شود، تجربه‌ای متفاوت را در چپتر سوم برای شما تهیه دیده و ما در این نوشته همه‌ی چیزهایی که باید در مورد فصل اول این چپتر بدانید را گردآوری کرده‌ایم.

چپتر سوم: جزیره‌ای که بر عکس شد!

پایان چپتر سوم، ایونتی جذاب داشت که بازیکن‌ها در نبردی نسبتا کوتاه، به مصاف ملکه مکعب (Cube Queen) رفتند و درست زمانی که همه چیز داشت از دست می‌رفت، شخصیت فاندیشن (Foundation) به نجات جزیره آمد. بالاخره همانطور که همه حدس می‌زدند، بازیگر معروف دواین جانسون یا همان راک (The Rock) در نقش فاندیشین ظاهر شد و جذابیتی مضاعف به ایونت بخشید.

در نهایت هم همه چیز با برعکس شدن جزیره (دقیقا به همین ترتیب) به پایان رسید و از نقشه جدید رونمایی شد.

بتل پس فصل اول، چپتر سوم فورتنایت

بتل پس فصل جدید نیز شامل اسکین معروفی می‌شد که همه انتظارش را می‌کشیدند: اسپایدرمن! البته در مجموع باقی اسکین‌ها نیز خوب هستند و این بتل پس بازخورد خیلی خوبی در بین کاربران داشته است. همچنین خود کاراکتر فاندیشین نیز اسکین اضافی بتل پس بوده و شما می‌توانید از میانه فصل با رفتن چالش‌ها آن را به دست بیاورید.

همچنین اگر اسکین اسپایدرمن را می‌خواهید باید در برگه‌های آخر بتل پس و در لول‌های بالا آن را باز کنید.

نقشه جدید

نقشه تازه بازی دیگر یک زمین نسبتا یک دست نیست و تنوع بالایی دارد. زیبایی نقشه به گونه‌ای است که برای اولین دفعات که واردش می‌شوید، دوست دارید از بالای یک منطقه مرتفع، به آن نگاه کنید. در حال حاضر بخش‌هایی از این نقشه به خاطر فصل زمستان زیر برف است و به مرور بیش‌تر نمایان خواهد شد، اما در حال حاضر نیز مناطق مختلف، ظاهری کاملا متفاوت نسبت به هم دارند.

همچنین چند منطقه معروف از چپتر اول در این نقشه است که یکی از آن‌ها تیلتد تاور بوده که البته این یکی الان زیر برف بوده و احتمالا در فصل بعدی قابل بازی خواهد بود.

تغییرات گیم‌پلی

قبل از هر چیز باید بدانید که فورتنایت در چپتر جدید از آنریل انجین 5 استفاده کرده و اگر چه تغییرات ماهوی در کلیت بازی به وجود نیاورده، اما تغییرات جزیی در گرافیک و گیم پلی، کاملا حس و حالی نو را به کاربران می‌دهد.

یکی از تغییرات خیلی مهم در مورد بازی، اسلاید کردن یا همان سر خوردن است که خیلی شبیه به چیزی‌ست که در بازی اپیکس لجندز (Apex Legends) دیده‌ایم. شما در هنگام اسلاید کردن می‌توانید تیراندازی هم کنید که در نهایت باعث می‌شود از بعضی مخمصه‌ها بدون بیلد کردن جان سالم به در ببرید.

همچنین چند روز دیگر قابلیت اسپایدرمن نیز به بازی اضافه می‌شود که با به دست آوردنش می‌توانید به جاهای مختلف وصل شده، تاب بخورید و در هنگام افتادن از ارتفاع نیز آسیب نبینید.

در کنار این دو قابلیت برای حرکت کردن در نقشه، قابلیت کمپینگ نیز به بازی اضافه شده که شما آیتم‌هایی را با این نام پیدا کرده و می‌توانید، تجهیزات را در آن ذخیر کرده و بعد دوباره از آن‌ها استفاده نمایید یا خون خود را بازیابی نمایید.

یکی دیگر از تغییرات گیم پلی در زمینه به دست آوردن XP است. دیگر تنها در مود بتل رویال به بازیکن‌ها XP داده نمی‌شود و در دیگر مودها از جمله تیم رامبل نیز می‌توانید XP به دست آورده و لول خود را بالا ببرید.

اسلحه‌ها و آیتم‌های جدید

تقریبا تمامی اسلحه‌ها ظاهر و مکانیزم جدید دارند. دو شاتگان، دو رایفل و حتی پیستول تازه به بازی اضافه شده و فاندیشن نیز یک نسخه میتیک از رایفل تازه‌اش را در بازی دراپ می‌کند. هنوز گفتن درباره این اسلحه‌ها زود است اما به نظر کاربران خیلی با آن‌ها مشکلی نداشته‌اند.

همچنین چند آیتم تازه از جمله آیتم‌های خوب کننده جدید به بازی اضافه شده که به شکلی متفاوت نسبت به آیتم‌های قبلی خون و شیلد به شما اضافه می‌کنند. اما آیتم‌های قدیمی مِد نیز در بازی هنوز هستند.

تاج!

اگر در مسابقه‌ای به جایگاه بالا در بتل رویال دست پیدا کنید، تاجی به دست می‌آورید که در بازی بعدی به روی سر شما خواهد بود. البته این جایگاه ویژه کمی برایتان دردسرساز است چون در طول بازی درخشش داشته و شما را از دیگر بازیکن‌ها متمایز خواهد کرد.

نکات پایانی

  • همه‌ی حیوانات فصل قبل از جمله کوسه، گرگ، مرغ و … به بازی برگشته‌اند اما به نظر دایناسورها از بازی حذف شده‌اند.
  • موتورهای چهارچرخ محبوبِ Quadcrusher به بازی برگشته‌اند.
  • بازی در روز ابتدایی به خاطر این که شلوغ‌ترین روزهای تاریخ خود را سپری می‌کرد، آن‌قدر به مشکل خورد که خیلی از بازیکن‌ها در نهایت امکان تجربه آن را پیدا نکردند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *