بر اساس گزارش جدیدی که از جانب موسسه تحلیلی-آماری «کانتر پوینت» منتشر شده است، میزان فروش موبایل‌ّ‌های هواوی، برترین تولید کننده تلفن‌های هوشمند در کشور چین، در ماه‌های ژوئن و جولای سال جاری میلادی از میزان فروش جهانی موبایل‌های اپل پیشی گرفته است.

این گزارش می‌افزاید، اکنون در عرصه فروش اسمارت فون کمپانی مذکور تنها در پشت سر سامسونگ قرار دارد و این موفقیت حاصل سرمایه‌گذاری‌های کلان چینی‌ها در بحث تحقیق و توسعه و تولید است؛ هر چند که نمی‌توان بازاریابی‌های به شدت تهاجمی و گسترده هواوی را نیز نادیده گرفت.

کانتر پوینت آمارهای مرتبط به فروش ماه آگوست را هنوز منتشر نکرده، اما می‌گوید بر اساس شواهد اولیه هواوی در این ماه هم عملکردی قابل توجه و فراتر از انتظار داشته است. البته در سوی دیگر میدان نباید این نکته را هم نادیده بگیریم که اپل در آستانه معرفی نسخه‌ی جدیدی از موبایل افسانه‌ایش، یعنی آیفون است و احتمالاً با رخ دادن این مسئله در ماه سپتامبر می‌تواند آمار و ارقام را مجدداً به نفع خود رقم زند.

ضمناً محققین در کانتر پوینت خاطر نشان می‌سازند که هواوی حضور ناچیزی در بازارهای آسیای جنوبی، شمال آمریکا و هند دارد، که همین امر می‌تواند سبب تزلزل جایگاه دوم آنها در پشت سر سامسونگ شود. برند مورد بحث چشم‌گیرترین حضور خودش را در بازارهای چین، اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه رقم زده و هنوز هم تمرکز عمده‌اش روی همین بازارها باقی مانده است.

گفتنی است در طی ماه‌های اخیر محبوبیت اسمارت‌فون‌های هواوی به خاطر بهره‌گیری‌شان از نمایشگرهای بزرگ و با کیفیت و دوربین‌ّهای دارای قابلیت‌ّهای خاص و پیشرفته افزایش یافته، ولی با این حال کانتر پیونت می‌گوید جای نگرانی چندانی برای اپل وجود ندارد زیرا آیفون ۷ و ۷ پلاس هنوز هم پرفروش‌ترین موبایل‌های جهان به حساب می‌آیند و گلکسی اس۸ سامسونگ، ردمی نوت ۴ شیائومی و گلکسی اس ۸ پلاس به ترتیب رده‌های بعدی جدول پرفروش‌های دنیا را در اختیار گرفته‌اند. نکته‌ی عجیب و جالب اینجاست که علیرغم موفقیت اخیر هواوی هیچ‌یک از موبایل‌های ساخت این شرکت در میان فهرست ۱۰ موبایل پرتقاضا و دارای فروش بالای جهان حضور ندارند.

اتفاقی که کارشناسان امر آن را نادر می‌دانند و بر این باور هستند که چینی‌ها برای باقی ماندن در جایگاه دومین تولید کننده و فروشنده اسمارت‌فون باید چاره‌ای برایش بیاندیشند و محصول یا محصولاتی با محبوبیت بیشتر را به مشتریان خود عرضه دارند.

حال باید منتظر ماند و دید هواوی قادر است آنچه اهل فن پاشنه‌ی آشیلش می‌دانند را برطرف سازد، یا همین نقطه ضعف برایش دردسر ساز خواهد شد.

منبع: TheVerge

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *