کمپانی سامسونگ هم اکنون نیز در خط تولید خودش چند تلفن هوشمند با حاشیه اندک صفحه نمایش را در دست تولید دارد. ضمناً همانطور که می‌دانید کره‌ای‌ها در ماه مارس سال جاری میلادی از گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس رونمایی به عمل آوردند و ماه گذشته نیز گلکسی نوت ۸ را معرفی کردند که همگی این موارد از نمایشگری با عنوان «نمایشگر نامحدود» برخوردار هستند و اطراف آن را حاشیه‌ای بسیار ناچیز فراگرفته است.

اما در این میان شنیده‌ها حکایت از آن دارند که غول تکنولوژی کره‌ای ممکن است به زودی نوآوری‌های بیشتری را در موبایل‌های نسل آتی‌ خود داشته باشد. در همین راستا، اخیراً وبسایت GalaxyClub.nl از ثبت پتنتی در سال ۲۰۱۶ توسط سامسونگ خبر داده است که شاید به ما دید بهتری نسبت به دستگاه‌های بعدی خانواده تلفن‌های هوشمند گلکسی بدهد.

همانطوری که در تصویر بالا نیز می‌توانید مشاهده کنید، در این پتنت از طرح موبایلی سخن به میان آمده که در آن دیگر هیچ حاشیه‌ای در بالا و پائین دستگاه هم وجود ندارد و تنها در لبه‌ی بالایی آن حاشیه‌ای اندک و محدود را می‌بینیم که احتمالاً میزبان ماژول دوربین، اسپیکر و چند قطعه‌ی جزئی دیگر خواهد بود.

البته در پتنت مذکور سخنی به میان نیامده که این طراحی بنا است روی کدام اسمارت فونِ کره‌ای‌ها اعمال شود. برخی از منابع گمانه‌زنی کرده‌اند که شاید شاهد اعمال چنین پتنتی روی گلکسی اس ۹ باشیم، و برخی دیگر نیز حدس می‌زنند سامسونگ قصد دارد سری جدیدی از موبایل‌های گلکسی را با این نوع از دیزاین راهی بازار سازد.

ناگفته نماند که شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی همواره پتنت‌ّهای متعددی را به ثبت می‌رسانند، اما از تعداد اندکی از آنها در محصولات خود بهره می‌گیرند. هر چند، طی‌ ماه‌های اخیر دستگاه‌هایی مانند اسنشال فون تقریباً سعی کرده‌اند با ظاهری مشابه آنچه ذکر شد پا به میدان رقابت بگذارند و احتمالاً در ایام پیش‌رو نیز شاهد معرفی دیوایس‌های دیگری از جمله «میت ۱۰» هوآوی و «می میکس ۲» شیائومی خواهیم بود که در آنها نیز حاشیه‌های نمایشگر همینقدر ناچیز خواهد بود.

از همین رو ابداً دور از انتظار نیست که سامسونگ عاقبت از این پتنت استفاده‌ی لازم را برده و آن را در قالب یک موبایل پرچمدار یا میان‌رده ارزشمند و متفاوت راهی بازار سازد. خصوصاً که شایعات روایتگر این هستند که اصلی‌ترین رقیب سامسونگ یعنی اپل نیز در آیفون ۸ به حذف کامل حاشیه‌ها صفحه نمایش روی آورده است.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می‌کنید پتنت مذکور در قالب کدام موبایل کره‌ای‌ها به بازار می‌آید؟

منبع: AndrodiAuthority

 

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *