مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی ابداعی خود، الگوریتمی را برای ترسیم تصاویر بر اساس متن طراحی کرده بدین معنا که شما تصویر مدنظر را تایپ کرده و کامپیوتر آن را ترسیم می‌کند. می‌توان گفت چیزی نمانده تا به نقطه‌ای برسیم که از نرم‌افزارهای فتوشاپ و  Illustrator بدون دخالت دست استفاده کنیم.

محققان ربات شگفت‌انگیزی ایجاد کرده‌اند که متن‌های توصیفی مانند ” این یک پرنده قرمز با منقار سفید و سیاه کوچک است” را به تصاویر تبدیل می‌کند. این از طریق ایجاد شبکه عصبی که به اختصار AttnGAN می‌نامند تصاویر را پیکسل به پیکسل مانند هر طراح یا هنرمند دیگر با جزییات ایجاد می‌کند.

گروه Deep Learning از شرکت Redmond، یک بخش از سه‌گانه بخش‌های پروژه‌های AI ایجاد کرد که یکی از آن‌ها عبارت است از Caption Bot که روند تبدیل متن را برای ایجاد تصویر انجام می‌دهد و هم اینکه به سوالات در مورد تصاویر پاسخ‌های صوتی ارائه می‌دهد. هر کدام از این‌ها برای ارائه برنامه‌های کاربردی مفید طراحی شده‌اند. این نوآوری با هر سه بخش خود به ماشین‌ها نحوه درک دنیا را همانند انسان‌ها به یک شیوه آموزش می‌دهد. محققان در تلاشند تا اشکلات این ربات را برطرف کنند و به نظر می‌رسد که موفق خواهند شد.

Xiaodong He مدیر تحقیقاتی AI در در پست وبلاگ مایکروسافت گفت:
وقتی در بینگ تصویر یک پرنده را جستجو می‌کنید تصاویر واقعی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. اما در اینجا تصاویر پیکسل به پیکسل توسط کامپیوتر از اساس ایجاد می‌شود و ممکن است اصلا وجود خارجی نداشته و صرفا جنبه‌ای از تخیل کامپیوتر باشد. گرچه در حرف فوق‌العاده است اما هوش مصنوعی هنوز به مرحله خلق تخیلات نرسیده است و به همین ترتیب هوش مصنوعی مایکروسافت نیز توانایی الهام‌‌گیری ندارد. با اینهمه تصویر دیگری از واقعیت را به نمایش می‌گذارد.

شاید کاربردهای این برنامه صرف نظر از هنرهای زیبا و عکاسی غیرواقعی در صنعت طراحی باشد. تصور کنید که روی صندلی همیشگی نشسته و به دست‌ها را پشت سرتان برده‌اید در حالیکه به رابط کاربری مشخصات چشمی که در نظر دارید را می‌دهید و به دستیار مجازی خود می‌گویید تا با یک فرمان صوتی آن را ایجاد کند. گرچه این هنوز به مرحله اجرا نرسیده و برخی از عکس‌ها بسیار بدترکیب از آب در می‌آیند، با اینهمه بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود اگر روزی برسد که به طور بالقوه طراحان صرفا بر تخیل انسان و هوش مصنوعی تکیه داشته باشند و نه مهارت‌های کامپیوتری و آموزش نرم افزاری خاص.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *