مدت‌هاست دیگر دوران لیست‌های کاغذ و خودکاری سر آمده و بسیاری به سراغ برنامه‌های لیست ساز می‌روند تا برای خرید، لیست انجام کار، تمرینات روزانه یا کارهایی از این دست از آن‌ها بهره ببرند.

مایکروسافت یک سال پیش برنامه‌ای با عنوان To-Do ( اندروید ) و ( آیفون وآیپد )را معرفی کرد تا بتواند از این طریق در این بازار جذاب ورود کند. برنامه‌ای خوب با رابط کاربری جذاب و امکاناتی کامل. با این حال هنوز بسیاری از کاربران بیشتر علاقه دارند که از برنامه قدیمی Wunderlist استفاده کنند. اما چرا ؟

Wunderlist با توجه به اینکه برای پلت‌فرم‌های مختلف از جمله سیستم عامل ویندوز عرضه شده بود و امکان کار گروهی بر روی لیست‌ها را به واسطه همین چند پلت‌فرمه بودن ایجاد می‌کرد، به سرعت در بین کاربران به محبوبیت بالایی رسید. شما می‌توانستید لیست‌های مختلفی در آن بسازید و هر کدام را با کسی به اشتراک بگذارید. حالا هم که با پشتیبانی از کورتانا امکانات بسیار خوبی بر روی ویندوز ۱۰ دارد که بخش‌هایی از آن‌ها قرار بود نقطه قوت To-Do باشد.

البته کورتانا به صورت پیش‌فرض یک برنامه لیست ساز در خود دارد، اما با اتصال Wunderlist به آن می‌توانید امکانات بهتری را به دست بیاورید. اتصال این دو به هم واقعا موهبتی است. وقتی می‌خواهید لیستی را سریعا وارد کنید، به راحتی با فرمان‌های صوتی می‌توانید این کار را انجام دهید. البته گاهی مشکلاتی از قبیل کند بودن عملکرد کورتانا یا اشتباه در فهم کلمات وجود دارد، اما این موضوع در حال حاضر بخشی از معضلات کلی دستیارهای هوشمند به نظر می‌رسد. مخصوصا اگر بحث سر خواندن لیست باشد که گاهی صدای دیجیتال کورتانا در هنگام لیست ممکن است باعث خنده شما شود.

مایکروسافت البته در سال ۲۰۱۵ شرکت صاحب امتیاز Wunderlist را خریداری کرده بود و حتی این تیم تولید Wunderlist بود که  To-Do را برای اولین بار معرفی کرد و در نهایت باز هم رقیب جدی محصولات مایکروسافت، برنامه‌ای زیر مجموعه این شرکت است. با این حال تیم توسعه دهنده مشترک این دو محصول قول ارائه امکانات بیشتر برای To-Do را داده است تا به این ترتیب مخصوصا در دستگاه‌های همراه همچون آیپد و گوشی آیفون عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد.

با وجود اینکه Wunderlist برنامه‌ای قدیمی‌تر است و حمایت‌ها از To-Do به مراتب بیشتر است ، اما کاربران که از مدت‌ها پیش رضایت کاملی نسبت به Wunderlist داشته‌اند، دلیلی برای ترک آن و رفتن سراغ برنامه‌ای جدید نمی‌بینند. Wunderlist هم توسعه خود را ادامه داده و حالا با ارتباطی که با دستیارهای صوتی دارد، عنوان محبوب‌ترین را برای خود حفظ کرده‌ است. باید دید در ادامه مایکروسافت چه تصمیمی برای دو محصول خود که رقیب یکدیگر شده‌اند خواهد گرفت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *