استفاده از فرم‌های ارسال مطلب توسط کاربران در سایت‌های مختلف یکی از راه‌های افزایش تعامل میان کاربران و مدیران سایت است! در این مقاله افزونه کاربردی User Submitted Posts برای وردپرس را بررسی می کنیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد بخش ارسال مطلب توسط کاربران با تنظیمات دلخواه خود خواهید بود.

نشانی اینترنتی نمایش خودکار

در این بخش می‌توانید آدرس سایت شخصی را در فرم نمایش دهید.

  • نمایش خودکار قبل از ارسال محتوا: با استفاده از این گزینه می‌توانید به کاربران این امکان را بدهید که تمامی تصاویر آپلود شده را قبل از محتوای اصلی (متن اصلی) مشاهده کنند.
  • نمایش خودکار پس از محتوای پست: با استفاده از این گزینه می‌توانید به کاربران این امکان را بدهید که تمامی تصاویر آپلود شده را بعد از محتوای اصلی (متن اصلی) مشاهده کنند.
  • نشانی اینترنتی نمایش داده نشود: با انتخاب این گزینه نیز می‌توانید آدرس سایت شخصی کاربر را به او نمایش ندهید.
  • نشانه گذاری URL: در این بخش می‌توانید نحوه نمایش آدرس سایت به کاربر را شخصی‌سازی کنید.
  • ارسال مطلب توسط کاربران با افزونه وردپرس User Submitted Posts – بخش چهارم

نمایش فرم

در این بخش شورت‌کدهای مربوط به نمایش فرم در سایت وردپرسی شما وجود دارند که می‌توانید به روش‌های مختلفی آن را نمایش دهید.

[user-submitted-posts]

با استفاده از کد بالا می‌توانید فرم ارسال مطلب توسط کاربران را در برگه‌های سایت خود نمایش دهید که تنظیمات مربوط به آن را در بخش‌های قبلی تنظیم کرده‌اید.

<?php if (function_exists('user_submitted_posts')) user_submitted_posts(); ?>

اگر قصد نمایش فرم در بخش‌های دیگر سایت خود غیر از بخش برگه یا ابزارک‌ها را دارید کافی است کد خود را در بخش موردنظر خود قرار دهید! یکی از بخش‌هایی که طرفدار زیادی دارد و می‌توانید فرم را نمایش دهید، بخش پابرگ یا همان فوتر سایت است که کاربران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

ورود / فرم ثبت‌نام

با استفاده از این بخش‌ها می‌توانید فرم ورود و ثبت‌نام در سایت را نمایش دهید تا اگر تنظیمات شما به گونه‌ای است که کاربران باید وارد سایت شوند، از این شورت‌کدها استفاده کنید.

[usp-login-form]

شورت‌کد بالا به شما کمک می‌کند تا بتوانید فرم ورود و عضویت در سایت وردپرسی خود را نمایش دهید و کاربران بتوانند از طریق همان صفحه وارد سایت وردپرسی شما شوند.

<?php if (function_exists('usp_login_form')) usp_login_form(); ?>

همچنین اگر می‌خواهید فرم ورود و عضویت را در بخشی غیر از برگه‌ها یا ابزارک‌ها نمایش دهید، کافی است کد بالا را در هر بخشی از سایت خود که قصد نمایش آن را دارید قرار دهید.

نمایش پست های ارسال شده

در این بخش می‌توانید کد مربوط به نمایش مطالبی که توسط کاربران در سایت شما منتشر شده‌اند را به آنها نمایش دهید. این نمایش برای هر کاربر متفاوت است و کاربر تنها می‌توانید مطالب ارسالی توسط حساب‌کاربری خود را مشاهده کند.

[usp_display_posts]

این شورت‌کد به شما کمک می‌کند تا بتوانید مطالبی ارسالی توسط هر کاربر را در صفحه موردنظر خود نمایش دهید تا هر کاربر بداند چه تعداد مطلب ارسال کرده‌ است و همچنین بتواند وضعیت انتشار پست خود را مشاهده کند.

<?php if (function_exists('usp_display_posts')) usp_display_posts(); ?>

اگر قصد نمایش مطالبی ارسالی توسط کاربران را در بخش دیگری از سایت خود دارید، کافی است کد بالا را در هر بخشی که می‌خواهید به کاربران نمایش دهید، قرار دهید.

دکمه فرم بازنشانی

این افزونه یک قابلیت بسیار عالی برای شما قرار داده است تا بتوانید محتویات وارد شده در فرم خود را به صورت کامل حذف کنید و کاربر بتواند محتوا را از ابتدا درج کند.

[usp-reset-button]

با استفاده از کد بالا می‌توانید در فرم خود دکمه‌ای را قرار دهید که با کلیک کاربر بر روی آن تمامی فیلدها خالی شوند تا کاربر نیازی به حذف آن به صورت تکی و دستی نداشته باشد. این کد باید در کنار کد مربوط به نمایش فرم اصلی قرار بگیرد تا عملکرد صحیح از خود نشان دهد.

کنترل دسترسی

بسیاری از مدیران سایت‌ها شاید بخواهند تا مطالب ارسالی آنها تنها توسط کاربرانی که وارد سایت شده‌اند قابل مشاهده و دسترسی باشد. با استفاده از کدهایی که در این بخش قرار گرفته است می‌توانید چنین محدودیت‌هایی را برای کاربران خود ایجاد کنید.

[usp_access cap="read" deny="Message for users without read capability"][/usp_access]

با استفاده از این کد می‌توانید محتوای خود را تنها برای کاربرانی به قابلیت و نقش کاربری خاص محدود کنید. کافی است این کد را در بخش موردنیاز خود قرار دهید.

[usp_member deny="Message for users who are not logged in"][/usp_member]

با استفاده از این کد نیز می‌توانید محتوای خود را تنها برای کاربرانی که وارد سایت شده باشند نمایش دهید.

هر کاربری که وارد سایت شما می‌شود قطعا اطلاعاتی دارد که آن مطلب ممکن است در سایت شما وجود نداشته باشد و یکی از راه‌های درج مطالبی که در سایت شما وجود ندارند استفاده از کاربران برای تولید محتوای مربوط به چنین مطالبی است. در این مقاله و چند مقاله اخیر منتشر شده در سایت به بررسی برخی از بخش‌های افزونه‌ای برای ایجاد فرم ارسال مطلب توسط کاربران در وردپرس پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *