در حال حاضر اینستاگرام به صورت مخفیانه در حال آزمایش چندین ویژگی جدید است و پایگاه خبری TNW توانسته بعضی از آنها را بیابد. اینستاگرام و فیس‌بوک در حال اضافه کردن چند ویژگی جدید هستند البته نه همه در یک زمان، و ممکن است بعد از مرحله آزمایش، حذف شوند و دیگر آنها را نبینیم و هیچ تضمینی نیست که تمام این ویژگی های جدید نهایتا به نسخه اصلی راه یابند.

دکمه Regram در اینستاگرام

به نظر می‌رسد اینستاگرام روی گزینه Regram مانور دهد. بسیاری از کاربران مدت زیادی منتظر این ویژگی بودند. بسیاری از کاربران علاقه دارند محتواهای پست شده در اینستاگرام دیگران را با حفظ اسم منبع دوباره پست کنند، بدون اینکه مجبور باشند آنها را دانلود و دوباره آپلود کنند که این ویژگی تنها با برنامه‌های شخص ثالث مقدور بود. در تصویر بالا اضافه شدن یک گزینه بومی به اینستاگرام را می‌بینیم. این واقعا یک ویژگی عالی است چون برنامه‌های شخص ثالث اغلب ناامن هستند.

گیف برای استوری‌ها

به نظر می‌رسد اینستاگرام در نظر داشته باشد که پست گیف‌ها و جست‌جوی آن را به بخش استوری اضافه کند. البته اطلاعات زیادی راجب این وژگی گفته نشده اما به نظر رسیدن این امکان به نسخه نهایی حتمی باشد.

 

آرشیو کردن استوری‌ها

یکی از ویژگی‌های جدید پیش رو این است که می‌توانید استوری خودتان را در آرشیو شخصی ذخیره کنید. به نظر می‌رسد این ویژگی یک روش بسیار ساده و جذاب برای ذخیره خاطرات در خط زمانی ماهیانه و حتی سالیانه باشد. این طور که پیداست به نظر می‌رسد در نسخه آزمایشی ذخیره استوری بعد از طی ۲۴ ساعت معمول هم میسر باشد.

لیست دوستان صمیمی

اینستاگرام از اوایل سال جاری در حال کار بر روی یک ویژگی دوست‌داشتنی مثل دوستان مورد علاقه بود که حالا به نظر می‌رسد به عرضه و دسترسی آن نزدیک باشیم. این طور که به نظر می‌رسد، شما می‌توانید دوستان نزدیکتان را در یک گروه جمع کرده و محتوا را تنها با آنها مانند DMs به اشتراک بگذارید. وقتی دوستان نزدیکتان را به گروه اضافه می‌کنید آنها هیچ اعلانی دریافت نخواهند کرد. با این همه وقتی شخصی در گروه یک پست اضافه کند آن پست برای آن دسته خاص به نمایش گذاشته خواهد شد.

اشتراک‌گذاری در واتس اپ

اینستاگرام هنوز درگیر گزینه‌های اشتراک‌گذاری پست‌ها و پروفایل‌ با دوستان دیگر در شبکه‌های دیگر همچون فیس‌بوک و واتس‌اپ است. آنطور که که در تصویر پیداست این ویژگی برای کاربران سیستم عامل iOS فعال خواهد شد، درست شبیه به اشتراک گذاری برای فیسبوک.

دیگر مواردی که در نمونه آزمایشی مشخص بود:

  • ایموجی‌های برتر و هشتگ از گزینه‌های جستجوی سریع
  • گزینه پین کردن در پیام خصوصی
  • کلمات میانبر برای دسترسی به Emojiها

برنامه بتا اینستاگرام روی iOS

اینستاگرام بعضی مواقع یک نسخه بتا عرضه می‌کرد و حالا به نظر می‌رسد نمونه ای جدید از آن در راه باشد. اینستاگرام به طور تصادفی از کاربرانی برای استفاده از این نسخه و آزمایش ویژگی‌های جدید دعوت به عمل آورده. کاربران خوش‌شانسی که فرصت استفاده از گیف و جستجوی آن را در اینستاگرام پیدا کردند.

Join the Conversation

4 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *