واتساپ جدیدا قابلیت ارسال پیغام به آن‌هایی که شماره‌شان را ذخیره ندارید را در آخرین نسخه به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. البته شرکت متا سه قابلیت کلیدی را برای کاربران iOS ارائه کرده که البته قبلا در نسخه اندروید ارائه شده بودند و حالا آن‌ها که از آیفون استفاده می‌کنند نیز، می‌توانند از این قابلیت‌ها استفاده کنند. همراه ما باشید تا در ادامه این سه قابلیت را بهشما معرفی نماییم.

ارسال چت‌ها به آیفون دیگر

یکی از قابلیت‌های کلیدی که در نسخه 23.14.79 واتساپ در iOS اضافه شده، امکان ارسال راحت‌ چت‌ها از یک گوشی آیفون به آیفون دیگر است. شما می‌توانید به سادگی این قابلیت را با عنوان Transfer Chats to iPhone در منو تنظیمات آیفون روشن کنید تا چت‌های شما به گوشی جدیدتان منتقل شود و به این ترتیب مراحل پشتیبان گیری و ارسال به گوشی جدید را دیگر نیاز نخواهید داشت.

این را در نظر بگیرید که این به روزرسانی قابلیت انتقال چت‌ها بین پلت‌فرم‌های مختلف را فعال نمی‌کند. در واقع اگر هنوز بخواهید چت‌ها را به گوشی اندرویدی منتقل کنید، نیاز به کد QR ساخته شده خواهید داشت. در این روش، در دستگاه جدید کد QR را اسکن می‌کنید و چت‌ها از گوشی قدیمی اسکن شده و به گوشی جدید منتقل می‌شوند. البته این روش دردسرهایی دارد و به همین دلیل است که قابلیت ارسال چت‌ها به آیفون به دلیل سادگی‌اش، بسیار کاربری به نظر می‌رسد.

بی‌صدا کردن تماس شماره‌های ناشناس

یکی از مشکلاتی که این روزها برای کاربران واتساپ پیش آمده، تماس‌های تبلیغاتی است که وقت و بی وقت صدای گوشی شما را در می‌آورد. حالا واتساپ در سیستم عامل iOS قابلیتی دارد که به وسیله‌ی آن، شما می‌توانید صدای زنگ را برای کسانی که شماره‌شان را ذخیره ندارید، ببندید. این کار تا حد زیادی، مشکلات به وجود آمده از طریق تماس‌های اسپم را کم می‌کند. جالب است که از معرفی این قابلیت، چیزی نگذشته بود که به سرعت در به روز رسانی جدید جای گرفت و حالا در دسترس کاربران است.

برای این که بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، باید ابتدا وارد تنظیمات شوید.

حالا Privacy را پیدا کرده و روی آن بزنید.

بعد از این که روی Calls زدید، سوییچ مربوط به Silence Unknown Calls را خاموش نمایید.

کار به اتمام رسید و از این به بعد، تماس افرادی که با شمار ناشناس با شما تماس می‌گیرند، بی‌صدا خواهد بود. پس نیاز نیست به خاطر تماس‌های اسپم، کل واتساپ را بی‌صدا کنید. کاربران اندرویدی هم برای استفاده از این قابلیت، دقیقا مسیری شبیه به این را باید در واتساپ گوشی خود طی کنند.

تماس ویدیویی در حالت افقی

یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی که به واتساپ اضافه شده، تماس ویدیویی در حالت افقی است. این موضوع از آن دست چیزهایی است که شاید ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول نکرده بود اما در عمل، وقتی از آن استفاده می‌کنید، متوجه می‌شوید که چقدر امکان مفیدی است.

برای این که بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، حتما باید چرخش صفحه نمایش را روشن بگذارید و سپس با چرخاندن گوشی، حالت تماس شما تغییر می‌کند.

برای استفاده از این قابلیت‌ها، اپلیکشین واتساپ خود را به روزرسانی کنید

ابزارهای گفته شده در نسخه جدید واتساپ اعمال شده‌اند و اگر هنوز آن‌ها را در برنامه خود نمی‌بینید، به اپ استور بروید و نرم‌افزار خود را به آخرین نسخه به روزرسانی نمایید.

مقایسه امکانات جدید واتساپ و تلگرام

با این که واتساپ به نسبت قبل، روند به روزرسانی‌های خود را سرعت بخشیده و امکانات بسیار خوبی را به نرم‌افزار خود اضافه کرده است، اما هنوز هم در مقابل عملکرد تلگرام و قابلیت‌هایی که در این پیام‌رسان گنجانده شده است، ضعیف به نظر می‌آید. وقتی ما از ارسال چت‌ها به آیفون صحبت می‌کنیم، تلگرام از همان ابتدای امر، پشتیبان گیری ابری را در برنامه‌ی خود گنجانده شده بود و شما چت‌های خود را روی هر دستگاهی می‌توانید از نو لود کنید.

به تازگی هم که تلگرام قابلیت استوری را برای کاربران خود فعال کرد تا یکی از امکاناتی که واتساپ در اختیار داشت و این پیام رسان از آن بی‌بهره بود نیز، به تلگرام اضافه شود. البته هنوز هم با توجه به کاستی‌های واتساپ، این اپلیکیشن، فاصله‌ی بسیاری از نظر تعداد کاربران به نسبت تلگرام دارد اما از طرف دیگر، تلگرام با سرعت بسیار خوبی در حال گرفتن کاربران جدید است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *