به‌روزرسانی سالانه اپل بالاخره عرضه شد و دارندگان آیفون یا آیپدهای مجاز می‌توانند از آدرس Settings > General > Software Update اقدام به آپدیت دستگاه خود کنند.

سیستم‌عامل جدید تغییرات خوبی در آیپد به وجود آورده که بعدا به آن هم نگاهی خواهیم انداخت، اما فعلا به مرور قابلیت‌های جدید آیفون بپردازیم. به نظر تمرکز این به‌روزرسانی بر روی بهبود عملکرد دستگاه بوده و ارائه چند ویژگی خرد.

  1. طراحی دوباره Control Center به شما اجازه کشیدن صفحه و رسیدن به تنظیماتی را می‌دهد که بیشترین استفاده از آن را دارید اما در این نسخه این صفحه قابلیت شخصی‌سازی نیز خواهد داشت.
کنترل سنتر
  1. اپل عملکرد اسکرین‌شات را تغییر داده و حالا می‌توانید از صفحه فیلم‌ هم بگیرید. مضاف اینکه عکس‌ها به گوشه‌ی تصویر می‌رود و شما به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
اسکرین شات
  1. Siri در موارد مختلفی ارتقا پیدا کرده است اما مهم‌ترین چیزی که با آن در این نسخه مواجه خواهید شد، واقع‌گرایانه شدن آن است.
  2. چند زبان جدید برای ترجمه به Siri اضافه شده از جمله چینی، اسپانیاییی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی.
  3. فیلترهایی جدید به ویرایش عکس اضافه شده و کمی هم در شکل و قیافه این بخش تغییراتی اعمال شده است.
فیلترهای جدید
  1. چند افکت جدید هم برای ویدیوهای کوتاه در نظر گرفته شده که این روزها طرفداران زیادی دارد.
  2. تغییرات زیادی در طراحی جدید اپ‌استور انجام شده تا بتوانید به راحتی در بین اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید جستجو کنید.
طراحی جدید اپ استور
  1. در نهایت اپل فایل‌سیستمی برای آیفون و آیپد عرضه کرد. اسم این برنامه Files است و به صورت پیش‌فرض بر روی iOS جدید نصب خواهد بود.
  2. اپل موزیک جدید با بخش پروفایل و قابلیت‌های اشتراک‌گذاری پلی‌لیست، خیلی بیشتر شبیه به شبکه‌های اجتماعی شده است و به شما اجازه دنبال کردن موسیقی‌های مورد علاقه دوستانتان را می‌‌دهد.
اپل موزیک
  1. مود جدید رانندگی که مدت‌ها قبل اپل از آن یاد کرده بود. در این حالت شما از ارسال پیغام و دریافت بعضی از اعلان‌ها منع می‌شوید.
مود رانندگی
  1. ابزار تازه‌ای برای پاک‌سازی حافظه دستگاه در دسترس قرار گرفته که به گفته اپل خیلی بهتر از نسخه‌های قبلی کار می‌کند!
پاک سازی حافظه
  1. کیبورد برای تایپ یک دست هم در آیفون گنجانده شده و برای فعال سازی آن باید آیکون مورد نظرش را برای چند لحظه لمس کنید.
کیبورد تک دست
  1. یکی از تغییرات بزرگ این نسخه مربوط به صفحه اعلان‌ها می‌شود که خود بخشی جدا از لاک‌اسکرین خواهد بود.
سیستم جدید اعلان ها
  1. تغییراتی در نقشه اپل هم داده شده که مربوط به مکان‌های داخلی شهرهای مهم جهان است که خیلی به کار کاربران ایرانی نمی‌آید اما اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید شاید بد نباشد شانسی دوباره به نقشه اپل بدهید.
نقشه اپل

و در نهایت برای اینکه کاملا از دستگاه‌هایی که iOS جدید برای آن عرضه می‌شوند باخبر شوید، لیستی از این دستگاه‌ها را در پایین برای شما آورده‌ایم:

دستگاه هایی که از iOS 11 پشتیبانی می کنند

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *