جوملا یک سیستم مدیریت محتوای عالی تحت وب است که در ساختن سایت و دیگر برنامه های تحت وب به شما کمک می کند و امکان توسعه توسط برنامه‌نویسان تحت وب را دارد. در این مقاله به بررسی برخی از بخش‌های این سایت‌ساز قدرتمند می‌پردازیم .

ارسال ایمیل گروهی

یکی از ابزارهایی که جوملا در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت ارسال ایمیل به گروهی از کاربران سایت است. با استفاده از این بخش می‌توانید ایمیلی با محتوای دلخواه به کاربران خود ارسال کنید که این ارسال می‌تواند برای افزایش فروش سایت شما، اطلاع از آخرین مطالب سایت یا اطلاعیه‌های مهمی نظیر وبینار، دورهمی و… باشد.

  • موضوع: در این بخش باید یک موضوع برای ایمیل ارسالی خود وارد کنید تا کاربران بتوانند آن موضوع را در عنوان ایمیل خود مشاهده کنند! در واقع در این بخش باید یک موضوع جذاب انتخاب کنید تا کاربران ترغیب به خواندن ایمیل ارسالی از طرف شما شوند.
  • پیام: در این بخش باید پیامی را به عنوان محتوای اصلی ایمیل خود انتخاب کنید تا با استفاده از آن کاربران بتوانند وارد سایت شما شوند! توجه داشته باشید که جذاب بودن عنوان ایمیل نرخ کلیک بر روی ایمیل را تعیین می‌کند اما محتوای ایمیل نرخ کلیک لینک‌های موجود در صفحه ایمیل را تعیین می‌کنند که اهمیت بسیار بیشتری دارد.
  • ارسال ایمیل به گروه کاربران زیر شاخه: با استفاده از این گزینه می‌توانید به کاربران موردنظر خود که در لیست ایمیل شما یا در گروه خاصی قرار دارند ایمیل ارسال کنید.
  • فرستادن به صورت HTML: با استفاده از این گزینه می‌توانید به کاربران خود ایمیل‌های حاوی کدهای HTML را ارسال کنید! به عنوان مثال با استفاده از این گزینه می‌توانید به کاربران خود یک قالب ایمیل بسیار زیبا و جذاب را نمایش دهید.
  • ارسال ایمیل برای کاربران غیرفعال: کاربران غیرفعال به کاربرانی گفته می‌شود که مدتی است در سایت شما فعالیت نداشته باشند! معمولا چنین کاربرانی کاربران دائم سایت شما نیستند که با استفاده از این گزینه می‌توانید برای آنها ایمیل ارسال کنید. اگر محتوای ایمیل شما مفید باشد، ممکن است آنها مجددا به سایت شما بیایند و جزء کاربران دائمی سایت شوند.
  • گیرنده‌ها به صورت BCC گروه: با استفاده از این گزینه می‌توانید بخش BBC ایمیل کاربران را نیز تکمیل کنید و یک نسخه کپی از ایمیل ارسالی به ایمیل مدیریت که در بخش تنظیمات وارد شده است نیز ارسال کنید.
  • گروه: جامعه هدف ایمیل‌های ارسالی شما اهمیت بسیار زیادی دارد! جامعه هدفی که دقیق مشخص شده باشد به شما کمک می‌کند تا بتوانید نرخ کلیک و فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهید. گاهی ممکن است نیاز به ارسال ایمیل به نقش‌های کاربری خاصی داشته باشید؛ به عنوان مثال ممکن است نیاز به ارسال ایمیل به نویسندگان سایت خود داشته باشید و به آنها خبری را اطلاع دهید! با استفاده از این گزینه می‌توانید به نقش کاربری موردنظر خود را انتخاب کنید و تنها به آنها ایمیل ارسال کنید. با این‌کار مخاطبان شما مشخص می‌شوند و دیگر نیازی به ارسال اسپم به دیگر کاربران نخواهید داشت و رضایت تمامی کاربران سایت شما حفظ خواهد شد.
  • آموزش راه‌اندازی سایت با جوملا – بخش پانزدهم

منوها

منوها یکی از مهم‌ترین عناصر هر سایتی هستند که به مدیران سایت اجازه می‌دهد تا آدرس صفحات مهم خود را در اختیار کاربران قرار دهند. جوملا نیز به عنوان یکی از قوی‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا به شما امکان ایجاد و شخصی‌سازی منوهای سایت را برای کاربران می‌دهد. با ورود به بخش منوها به راحتی می‌توانید یک منوی جدید ایجاد کنید، منوهای خود را شخصی‌سازی یا آنها را حذف کنید.

  • جدید: با استفاده از این گزینه می‌توانید یک منوی جدید ایجاد کنید و در آن لینک‌های مهم خود را قرار دهید؛ با کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه جدید می‌شوید که می‌توانید اطلاعات منوی سایت خود را وارد کنید.
  • ویرایش: با استفاده از این گزینه می‌توانید اطلاعات منوی سایت خود را شخصی‌سازی کنید؛ اگر در گذشته منویی ایجاد کرده باشید که نیاز به تغییر و ویرایش آن دارید، کافی است آن منو را انتخاب کنید و با کلیک بر روی این گزینه آن را ویرایش کنید.
  • حذف: اگر نیاز به حذف یک منوی خاص دارید، کافی است آن را انتخاب کنید و سپس با کلیک بر روی این گزینه آن را حذف کنید.
  • بازسازی: اگر یک منو را حذف کرده‌اید که اکنون نیاز به آن دارید، کافی است آن را انتخاب کنید و با کلیک بر روی این گزینه آن را به لیست منوهای خود اضافه کنید.

ایجاد منوی جدید در جوملا

در گزینه‌های این صفحه اگر بر روی جدید کلیک کرده باشید، وارد یک صفحه جدید می‌شوید که می‌توانید اطلاعات منوی خود را وارد کنید.

  • عنوان: در این بخش باید یک عنوان برای منوی موردنظر خود ایجاد کنید تا بتوانید در صفحه منوها آن را با همین عنوان مشاهده کنید.

جزییات منو

در این بخش باید جزییات منوی موردنظر خود را نظیر نام را وارد کنید تا با این اطلاعات بتوانید به منوی موردنظر خود دسترسی پیدا کنید.

  • مقایسه سیستم مدیریت محتوای وردپرس و جوملا از نظر سئو – بخش سوم
  • نوع منو: در این بخش باید یک نام برای سیستم منوی خود استفاده کنید! این کار به شما کمک می‌کند تا اگر نیاز به ویرایش یا شخصی‌سازی یک منو دارید، به راحتی بتوانید آن را در میان منوهای خود پیدا کنید.
  • توضیحات: در این بخش می‌توانید برای منوهای سایت خود توضیحاتی را وارد کنید تا با خواندن این توضیحات بتوانید اطلاعات بیشتری نسبت به منوی خود پیدا کنید.

دسترسی‌های منو

در این بخش نقش‌های کاربری مختلف وجود دارند که می‌توانید با استفاده از ابزارهای در دسترس موجود در این صفحه سطح دسترسی را برای کاربران شخصی‌سازی کنید! به طور مثال در بخش نقش‌های کاربری می‌توانید نقش کاربری مدیر را انتخاب کنید و سپس با استفاده از بخش عمل سطح دسترسی به بخش‌های مختلف را برای آن نقش کاربری تعیین کنید. پس از اعمال موارد موردنظر خود کافی است بر روی ذخیره یا سایر گزینه‌ها موجود در تصویر زیر کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

جوملا یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که با استفاده از آن قادر به ایجاد یک سایت بسیار حرفه‌ای، قدرتمند و بهینه برای موتور جستجو راه‌اندازی کنید.با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا قادر به راه‌اندازی انواع وبسایت با قابلیت‌های مختلف خواهید بود که از این نظر یکی از برترین سیستم‌های سایت‌ساز در سراسر دنیا به شمار می‌آید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *