هر بار که با گوشی یا با دوربین‌های دیجیتال عکسی می‌گیرم، مقدار زیادی اطلاعات شخصی در آن عکس ذخیره می‌شود که می‌تواند جزییاتی خصوصی از زندگی ما را شرح دهد. پس بهتر است قبل از اینکه این عکس‌ها را با کسی به اشتراک بگذارید، اطلاعات موجود در آن را پاک کنید. خوشبختانه ویندوز ده این کار را راحت کرده و با چند کلیک ساده می‌توانید این کار را انجام دهید.

چه اطلاعاتی درون عکس ذخیره می‌شود؟

اگر به مشخصات عکس‌ها مراجعه کنید در آن می‌بینید که نوع دوربین، لنز، اطلاعات جغرافیایی، محل دقیق به اسم و ساعت عکسی که گرفته شده‌اید درج شده است. البته جزییات و تنوع این اطلاعات به ابزاری که با آن عکس را گرفته‌اید متفاوت است.

در بعضی موارد حتی جزییاتی همچون تنظیمات ریز دوربین نیز در عکس ذخیره می‌شود. اما مهم‌ترین چیز اطلاعات محلی که عکس گرفته شده و زمان آن است.

چطور این اطلاعات را پاک کنیم

در ویندوز ده برای این کار روی عکس کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

به برگه Details بروید، اطلاعات عکس شما اینجا درج شده است.

در پایین‌ترین قسمت این بخش روی Remove Properties and Personal Information کلیک کنید. در این موقع شما دو انتخاب خواهید داشت:

اگر گزینه Create a copy with all possible properties removed را انتخاب کنید، به صورت خودکار یک نسخه دیگر از عکس تولید می‌شود که شامل هیچ‌کدام از اطلاعات یاد شده نیست. این کار به شما کمک می‌کند که عکس‌هایی که در آرشیو دارید را با اطلاعات کامل نگهداری کنید.

اما اگر گزینه Remove the following properties from this file را انتخاب کنید، تمامی اطلاعات در فایل اصلی پاک خواد شد و دیگر باز نخواهد گشت.  پس در هنگام انتخاب از بین این گزینه‌ها دقت کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *