با توجه به معروفیت و محبوبیت‌ لپ‌تاپ‌های مختلف، انتظار شما از پرفروش‌ترین لپتاپ‌های دو دهه گذشته با آن چیزی که واقعا اتفاق افتاده ممکن است کمی متفاوت باشد. به همین خاطر در این پست ۵ لپ‌تاپی که بیشترین فروش در این بازه‌ی زمانی داشته‌اند را برایتان لیست کرده‌ایم.

در نظر داشته باشید که عبارت‌هایی مثل مخصوص بازی، مربوط به زمان عرضه‌ی این دستگاه‌ها است.

  1. ASUS G73JW-A1

ASUS G73JW-A1

این لپتاپ ۱۷٫۳ اینچی ایسوس را باید پرفروش‌ترین لپ‌تاپ بازی دو دهه اخیر محسوب کرد. دستگاهی که از پردازشگر ۴ هسته‌ای core i7-740QM استفاده می‌کند که ۸ گیگابایت رم DDR3 آن را همراهی خواهد کرد. این دستگاه دارای یک درایو کومبو بلوری است و یک هارد یک ترابایتی در آن تعبیه شده. این مشخصات پردازشگر این لپ‌تاپ را پرطرفدار و وارد بازار کرده است.

G73JW-A1 در چند ریز مدل به بازار عرضه شد که در مشخصات نسخه اصلی کارت گرافیک در نظر گرفته شده برای آن یک NVIDIA GTX 460M با ۱٫۵ گیگ حافظه DDR5 است. شاید مونیتور ۱۷٫۳ اینچی و پردازشگر قوی، مهم‌ترین دلایل فروش بالای این دستگاه بوده باشد.

  1. Dell Inspiron 14R 1181MRB

Dell Inspiron 14R 1181MRB

درست بر خلاف ایسوس، لپ‌تاپ dell ، دستگاه ۱۴ اینچی بسیار سبک، برای کارهای معمول روزمره ساخته شد و با گوشه‌های گردش ظاهری ساده و در عین حال دوستانه داشت که بسیاری را برای خرید شیفته خودش کرد. Inspiron 14R یکی از بسیاری مدل‌های Inspiron  است که اکثرا با قیمت‌های مناسب عرضه شدند و فروش بالایی داشتند.

این دستگاه یک پردازنده Core i3 دارد که ۴ گیگابایت رم DDR3 و ۵۰۰ گیگبایت هارد آن را همراهی می‌کند.

  1. ASUS A52F-XA2

ASUS A52F-XA2

و جالب‌تر اینکه جایگاه سوم دوباره به یک لپتاپ ضعیف (حتی در زمان عرضه) یعنی همان ایسوس می‌رسد. دستگاه ارزان قیمت دیگری که از پردازنده Core i3 و سه گیگابایت رم DDR3 بهره می‌برد. البته یکی از ویژگی‌های A52F این است که در هنگام خرید بخش‌های مختلف آن قابل تغییر بودند. هم از نظر پردازشگر(با انتخاب‌های محدود) و هم از نظر میزان رم که تا ۸ گیگابایت قابل تغییر بود. مونیتور ۱۵٫۶ اینچی این دستگاه را یک کارت گرافیک HD اینتل پشتیبانی می‌کرد و به طور کلی نباید از آن انتظار کارهای گرافیکی خیلی سنگینی داشت.

  1. Apple MacBook Pro MC374LL/A

    Apple MacBook Pro MC374LL/A

شاید انتظار یک مک‌بوک جدید‌تر را در این لیست داشتید، اما برای داشتن مدل‌های مک‌بوک ایر اپل باید این لیست را تا ۱۰ یا ۱۵ لپ‌تاپ برتر طولانی می‌کردیم تا آن‌ها را ذکر می‌کردیم. این لپ‌تاپ قدیمی که به شدت در زمان خودش محبوب بود و به فروش بسیار بالایی دست پیدا کرد، از پردازشگر اینتل core 2 Duo استفاده می‌کرد، ۴ گیگ رم داشت و یک هارد ۲۵۰ گیگابایتی در آن تعبیه شده بود که در زمان خودش بسیار قوی بود.

این نسخه از MacBook Pro از نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی بهره می‌برد و یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce 320M داشت و در هنگام عرضه سیستم عامل مک نسخه ۱۰٫۶ روی آن نصب شده بود.

  1. HP Pavilion dm4-1160us

HP Pavilion dm4-1160us

اگر به ۲۰ لپ‌تاپ پرفروش این بازه زمانی نگاهی بندازید، HP بیشترین تعداد دستگاه‌ها را در آن خواهد داشت. Pavilion dm4-1160us هم یکی از آن دستگاه‌هایی است که با قیمت مناسب و عملکرد بسیار عالی، یکی از ایده‌آل‌ترین انتخاب‌ها برای کاربران عادی به شمار می‌رفت و به همین خاطر به فروش بسیار بالایی دست پیدا کرد.

یک مونیتور ۱۴ اینچی و بدنه‌ای سبک به همراه موارد امنیتی بسیار خوب مثل حسگر اثر انگشت، این دستگاه را برای اهالی اقتصاد فوق‌العاده کارساز می‌کرد. همچنین پردازشگر Core i5-450M در کنار میزان رم انتخابی و هارد ۵۰۰ گیگ، اجرای بسیاری از بازی‌های کامپیوتری را نیز بر روی این دستگاه که از ابتدا یک نسخه از ویندوز ۷ روی آن نصب بود را ممکن می‌ساخت. به طور کلی برای یک دستگاه متوسط رو به بالا امکانات و قیمت این دستگاه از هر عالی بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *