تا حالا شده برنامه‌ای را بخواهید از اندروید حذف کنید اما این کار انجام نشود؟ در بیشتر مواقع این اپلیکیشن‌ها از قبل بر روی سیستم عامل گوشی شما نصب شده و به همین خاطر شما قادر به حذف آن‌ها نیستید. با این حال نگران نباشید، برای این کار نیز راه‌هایی وجود دارد.

دلایلی که به خاطرش می‌توانید برنامه‌های از قبل نصب شده را حذف کنید

قبل از اینکه شروع به پاک کردن برنامه‌ها کنید، اول باید در نظر بگیرید که چرا می‌خواهید این کار را انجام دهید. در زیر دلایلی برای اینکار به شما می‌گوییم:

  • برنامه یا بازی بی‌استفاده‌ای هستند که تنها جنبه تبلیغاتی دارند
  • اپلیکیشن‌هایی هستند که شما از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و فضای دستگاه را اشغال کرده‌اند
  • باتری گوشی شما سریع‌تر از آنچه باید خالی می‌شود
  • برنامه‌ها یا بازی‌هایی هستند که دسترسی‌های نامعمولی می‌خواهند

غیرفعال کردن برنامه‌ها برای دستگاه‌های روت نشده

در بسیاری از موارد، پاک کردن برنامه‌های از پیش نصب شده کار بسیار سختی است، اما شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را غیر فعال کنید. کافی است به Settings > Apps & notifications رفته و برنامه‌ها را در این بخش ببینید. برنامه‌ای که به آن نیاز ندارید را انتخاب کرده و گزینه‌ی Disable را بزنید. با این کار اگر چه برنامه حذف نمی‌شود، اما هیچ گاه اجرا نیز نخواهد شد، حتی در پس پرده.

دستگاه روت شده دارید؟ این دو برنامه را امتحان کنید

در دستگاه‌های روت شده همه چیز ساده‌تر است. این دو برنامه پینشهادی از بهترین‌ها برای کاری که می‌خواهیم به شمار می‌آیند.

Titanium Backup

این برنامه به سادگی هر اپلیکیشنی را در دستگاه شما غیر فعال یا به طور کلی پاک می‌کند. امکانات بسیار خوبی در Titanium Backup  گنجانده شده اما به خاطر ظاهرش، کمی کار با آن پیچیده به نظر می‌رسد. در حالت کلی شما بعد از اجرای برنامه باید دسترسی‌های مورد نظر را به آن داده و سپس بعد از نمایش لیست برنامه‌ها، اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید و از گزینه‌ی Freeze برای غیرفعال سازی و از گزینه‌ی Uninstall برای پاک کردن استفاده کنید.

NoBloat Free

این برنامه نیز همچون گزینه‌ی قبلی امکاناتی برای غیرفعال‌سازی، پاک کردن یا حتی گرفتن نسخه پشتیبان از برنامه‌های شما را دارد تا در موقع لزوم بتوانید دوباره آن‌ها را بازآوری کنید. یکی دیگر از گزینه‌های بسیار خوب NoBloat  که البته تنها در نسخه‌ی پولی وجود داردو آن ساختن لیست سیاه از برنامه‌هایی خاص است که دیگر حتی به صورت اشتباهی نیز نصب نشوند و همچنین امکان پاک کردن چند برنامه با هم نیز در آن وجود دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *