کنسلول پلی استیشن 5 درای بازی‌های متنوعی است که می‌توان آن را به صورت یک نفره بازی کرد. با این حال اگر بخواهید امکانات آنلاین و پتانسیل واقعی این کنسول را آزاد کنید، حتما باید اشتراک ماهانه پلی‌استیشن پلاس را تهیه نمایید.

قبلا این اشتراک به یک صورت ارائه می‌شد و یک مبلغ ماهانه مشخص داشت اما حالا عضویت در این سیستم، گزینه‌های مختلفی دارد که هر کدام امکانات متفاوتی را پیشنهاد می‌کنند. برای این که هزینه‌ی درست را انتخاب کنید، باید از امکانات پکیج‌های مختلف پلاس باخبر باشید و ما هم در این نوشته، به مرور مقایسه مدل‌های متفاوت اشتراک ماهانه پلی‌استیشن پلاس خواهیم پرداخت.

اشتراک PlayStation plus essential

اگر از سرویس قدیمی پلی استیشن استفاده کرده باشید، بهتر است بدانید این اشتراک چیز بیشتری به شما ارائه نخواهد کرد. به عبارت دیگر، تمامی امکاناتی که سونی در آپدیت قدیمی در نظر گرفته بود، در این اشتراک نیز دیده می‌شود. با خرید essential هر ماه می‌توانید 2 بازی را به صورت کاملا رایگان هدیه بگیرید.

همچنین برای کاربران این سطح دسترسی به تخفیفات استثنایی سونی وجود دارد. اقتصادی‌ترین سرویس پلی استیشن قابلیت‌هایی مانند بازی‌های آنلاین چند نفره را نیز فراهم می‌کند. در کنار تمامی امکانات کاربران می‌توانند از فضای ابری برای ذخیره بازی‌ها استفاده کنند.

مروری بر امکانات اسنشیال

همانطور که گفته شد، پلی استیشن اسنشیال دقیقا همان امکانات سرویس قدیمی سونی را عرضه می‌کند. نگاهی به امکانات این اشتراک به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد:

  • امکان دانلود 2 بازی در ماه
  • استفاده از تخفیف‌های هیجان انگیز
  • قابلیت بازی به صورت آنلاین
  • ارائه فضای ابری برای ذخیره بازی

حق اشتراک پلی استیشن پلاس (essential)

قیمت راه اندازی این اشتراک روی کنسول بازی بسیار متفاوت می‌باشد. در واقع سونی برای نقاط مختلف دنیا مبالغ مختلفی در نظر گرفته است. به عنوان مثال گیمری که در ژاپن این سرویس را تهیه می‌کند، باید هزینه متفاوتی نسبت به یک گیمر آمریکایی بپردازد. همچنین امکان پرداخت هزینه به صورت 1 ماهه، 4 ماهه و یا سالانه وجود دارد.

اشتراک PlayStation plus extra

اگر بخواهید امکانات بیشتری داشته باشید، دومین سطح پلی استیشن پلاس می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل باشد. این سرویس خدمات بیشتری نسبت به اشتراک اول دارد، به همین دلیل هزینه بیشتری نیز برای فعالسازی آن باید بپردازید. Extra علاوه بر اینکه خدمات essential را ارائه می‌کند، دسترسی شما را به بسیاری از آپشن‌های جدید باز می‌کند. اما شاید مهمترین تفاوت این دو گزینه در تعداد بازی قابل دانلود خلاصه شود. چه چیزی جذاب‌تر از این که بتوانید 400 بازی جذاب ps4 و ps5 را بارگیری کنید. این گزینه می‌تواند برای هر گیمری شگفت انگیز باشد.

مروری بر امکانات extra

اشتراک پلی استیشن اکسترا تمامی امکانات سرویس قدیمی را دارد، با این حال اگر از بازی کردن لذت می‌برید، می‌توانید با خرید این سطح کاربری بیش از 400 بازی را به صورت رایگان دریافت کنید:

  • تمامی قابلیت‌های essential
  • کاتالوگی از 400 بازی هیجان انگیز

حق اشتراک پلی استیشن پلاس (extra)

سرویس اکسترا نیز مشابه سرویس اسنشیال سونی با قیمت‌های متفاوتی عرضه شده است. صد البته با وجود امکانات بیشتری که این اشتراک دارد، قیمت‌های بالاتری نیز خواهد داشت. قیمت پایه این اکانت برای گیمرهای آمریکایی چیزی حدود 10 دلار در ماه است. البته اگر بخواهید هزینه کمتری پرداخت کنید، می‌توانید از اشتراک‌های 4 ماهه یا 1 ساله استفاده نمایید. در این صورت هزینه ماهانه شما کاهش خواهد یافت.

اشتراک PlayStation plus premium

اگر می‌خواهید از تمامی امکانات دستگاه بازی سونی استفاده کنید، سرویس پلی استیشن پلاس یک گزینه سومی هم دارد. این اشتراک بی‌نظیر است و قابلیت‌ها و خدمات کم‌نظیری دارد. تصور کنید در کنار قابلیت‌های دو اشتراک قبلی به 340 بازی دیگر نیز دسترسی داشته باشید. همچنین کاتالوگی از بازی‌های کلاسیک ps2 و ps3 در اختیارتان باشد.

از این ویژگی‌ها بگذریم، قابلیت استریم بازی در دستگاه‌های مختلف نیز می‌تواند ویژگی بسیار جالبی باشد. یک ایده جالب برای کاربران این سطح نیز در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید با اکانت پرمیوم بازی‌ها را قبل از عرضه اجرا کنید. اگر به دنیای گیم علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم اشتراک premium را از دست ندهید.

مروری بر امکانات premium

پلی استیشن پرمیوم گران ترین اشتراک سرویس پلی استیشن است که بدون شک قابلیت‌های کاربردی زیادی دارد. این سرویس هر چند هزینه بالایی دارد، اما لذت بازی با کنسول‌تان را چند برابر خواهد کرد. اجازه دهید امکانات کلی این نوع حساب کاربری را در یک جا بررسی کنیم:

  • تمامی قابلیت‌های essential و extra
  • امکان دانلود 340 بازی دیگر
  • قابلیت اجرای بازی‌های ps1، ps2 و psp
  • تجربه بازی در حالت دمو پیش از انتشار
  • استفاده از کتابخانه پلی استیشن now

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *