شما می‌توانید بدون استفاده از کامپیوتر و با گوشی یا تبلت، بخشی از عکس را بلور کنید تا نوشته‌، اطلاعات شخصی یا حتی صورت برخی از افراد را در زمان انتشار پنهان کنید. این کار بسیار ساده است و برای انجامش، ما 4 روش مختلف را به شما یاد خواهیم داد.

با استفاده از حالت پرتره، پس زمینه آیفون خود را تار کنید

برای افراد ناآشنا با پرتره باید بگوییم که حالت پرتره دوربین به شما امکان می‌دهد با فوکوس واضح روی سوژه، تصویر مورد نظر خود را مرکز توجه قرار دهید و دیگر اجزای تصویر را به صورت تار و مبهم نمایش دهید.

مدل‌های آیفون زیر از حالت پرتره پشتیبانی می‌کنند:

  • آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس
  • آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس،
  • آیفون SE و آیفون SE 3
  • آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و ​​آیفون ۱۱ پرو مکس
  • آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS Max
  • آیفون ایکس و آیفون ۸ پلاس
  • آیفون ۷ پلاس

برای شروع، برنامه Camera را در گوشی آیفون خود راه‌اندازی کنید و انگشت خود را به راست به چپ بکشید تا حالت «Portrait» را در پایین انتخاب کنید.  اکنون، شات خود را تراز کنید، مطمئن شوید که سوژه بین دو تا هشت فوت از دوربین فاصله دارد.

توجه داشته باشید که افکت نورپردازی پرتره، زمانی که سوژه به طور دقیق تنظیم شود، زرد می شود. در مرحله بعد روی دکمه شاتر ضربه بزنید تا با موفقیت یک عکس پرتره با تاری پس زمینه در آیفون خود ثبت کنید.

Skitch

اگر برای عکاسی با گوشی آیفون خود به اپلیکیشن نیاز دارید تا به شما امکان عکس ‌برداری و ویرایش سریع عکس‌ها را بدهد، استفاده از Skitch را دوست خواهید داشت. این برنامه برای ویرایش عکس هایی که در حال حرکت گرفته می‌شوند عمکرد بسیار خوبی دارد . با استفاده از قابلیت های این اپلیکیشن می توانید به راحتی تصاویر را حاشیه نویسی کنید یا هر متن، برچسب یا شکلک را به عکس های خود اضافه کنید.

گزینه Pixelate به شما امکان می دهد تنها با چند ضربه قسمتی از تصویر را که می خواهید محو کنید انتخاب کنید. قابلیت‌های ویرایش عکس Skitch می‌تواند به شما کمک کند تا رنگ‌های هر عکس را افزایش دهید. در عین حال، ویژگی های اشتراک فایل آن به شما این امکان را می دهد که عکس های مورد علاقه خود را تنها در چند ثانیه روی شبکه های اجتماعی پست کنید.

Video Mosaic

این برنامه تنها با یک هدف طراحی شده است، تا کاربران آیفون را قادر سازد تا فیلم ها را در حین ضبط به راحتی محو کنند. می‌توانید از بین چندین گزینه مختلف نوع تاری مد نظر خود را انتخاب کنید، بنابراین می‌توانید کل ویدیو را محو کنید، یک موزاییک خودکار روی چهره در عکس اضافه کنید یا ناحیه‌ای از صفحه را که می‌خواهید تار کنید انتخاب کنید.

این برنامه همچنین به شما امکان می دهد شکل موزاییک را انتخاب کنید تا ناحیه تار عکس هر شکلی که می خواهید داشته باشد. تنها نقطه ضعف این است که برای خلاص شدن از شر تبلیغات باید یک خرید درون برنامه ای انجام دهید.

Video Toolbox Movie Maker

ابزارهای ویرایش ویدیویی که این برنامه مبتنی بر iOS ارائه می دهد، به شما امکان می دهد ویدیوهای رسانه های اجتماعی خود را با ظاهری حرفه ای ایجاد کنید. بیش از سی تغییر برای انتخاب و بیش از بیست افکت ویدیویی وجود دارد. می‌توانید با ویژگی صفحه سبز آزمایش کنید تا دو یا چند کلیپ را در یک ویدیو ترکیب کنید یا گزینه ویدیوی معکوس را امتحان کنید.

علیرغم تعداد زیادی گزینه ویرایش ویدیو، Video Toolbox تنها تعداد محدودی از گزینه های تاری چهره را ارائه می دهد. جلوه پیکسلی یا تاری که به یک ویدیو اضافه می کنید ثابت خواهد بود، بنابراین اگر سوژه شما زیاد حرکت می کند، باید از برنامه دیگری استفاده کنید.

MovStash

چهار نوع تاری وجود دارد که می توانید انتخاب کنید و می توانید ویدیوهای خود را در حالت های Simple و Timeline ویرایش کنید. می‌توانید ناحیه عکسی را که می‌خواهید تار شود به صورت دستی مشخص کنید و از نوار لغزنده برای تنظیم شدت جلوه تاری استفاده کنید.

حالت تایم لاین به شما امکان می دهد هر تعداد که می خواهید مناطق تار به یک ویدیو اضافه کنید تا بتوانید چند چهره را در یک عکس محو کنید. MovStash به طور خاص طراحی شده است تا فرآیند محو کردن بخش‌های ویدیو را سریع و ساده کند، اما این برنامه هیچ گزینه دیگری برای ویرایش ویدیو ارائه نمی‌دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *