بر خلاف آنچه بسیاری می‌پندارند، هنوز هم اجرای فرامین در محیط متنی مسئله‌ای بسیار مهم محسوب می‌شود. اما کار کردن در محیط CMD و به خاطر سپردن فرامین و اجرای مرحله به مرحله آن‌ها کار سختی برای کاربران سیستم‌های جدید محسوب می‌شود. در این پست قصد داریم سایتی کاملا رایگان را به شما معرفی کنیم که بستری برای اموزش و به چالش کشیدن این مهارت در شما فراهم آورده است. با معرفی Command Line Challenge همراه ما باشید.

این سایت همانطور که گفته شد تمام سرویس‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد و چالش‌های متفاوتی از سطح مبتدی تا پیشرفته را در دل خود دارد تا بتوانید با طی آن‌ها و اضافه شدن سختی چالش‌ها در یک شیب نسبتا تند، کار با این ابزار را بهتر و کامل‌تر فرا بگیرید و یا اینکه در بخش چالش‌ها مهارت‌ها خود را محک بزنید.

این ابزار در ابتدا برای آزمایش کد‌های مختلف بنا شده بود، اما بعد از مدتی آنقدر محبوب شد که به ابزاری برای چالش‌های این‌چنینی بدل شد و بسیاری شروع به انجام کار بر روی آن و نوشتن چالش‌های جدی شدند.

تمام سورس‌ کدهای این سایت به صورت کاملا رایگان در سایت‌های GitLab و GitHub موجود هستند و شما می‌توانید جدای استفاده از امکاناتش، خود نیز در هاست جداگانه آن را پیاده سازی کرده و سرویسی اینچنین ارائه کنید. در بخش About page هم اطلاعاتی بسیار جامع و کاملی برای راه اندازی و تنظیمات هاست جهت سرویس‌دهی در جایی دیگر قید شده که به شما کمک شایانی در نصب درست سایت می‌کند.

در پایین صفحه شما می‌توانید چالش‌های متفاوتی را مشاهده کنید که در درجات سختی مختلفی کار شده‌اند. نکته مهم در باب این چالش‌ها و تنوع زیاد آن این است که بسیاری از آن‌ها را کاربران خوش ذوق سایت تدارک دیده‌اند. ابتدای کار سایت تعداد چالش‌ها بسیار کم بود اما رفته رفته کاربرانی که می‌توانستند چالش‌های درست و خوب آماده کنند آن را برای مدیران سایت ارسال کردند و آن‌ها هر کدام را که مناسب دیدند به این سرویس اضافه نمودند. شما نیز اگر فکر می‌کنید مهارت کافی برای ساخت چنین چالش دارید می‌توانید آن را برای مدیران Command Line Challenge ارسال کنید تا به لیست مورد نظر اضافه شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *