با بیش از یک میلیارد کاربر، اینستاگرام هر روزه تعداد بی‌‌شماری عکس و ویدیو جدید را به خود می‌بیند. به همین دلیل پیدا کردن محتوای مورد علاقه شما کمی سخت‌تر از قبل شده و خیلی اوقات در اکسپلور، پست‌هایی را می‌بینید که شاید علاقه‌ای به آن‌ها نداشته باشید.

الگوریتم‌های اینستاگرام بر اساس جستجو‌ها و دنبال کنندگان شما، پیشنهاداتی را به شما در اکسپلور می‌دهند. این الگوریتم‌ها، علاقه‌مندی‌های شما را به مرور ثبت کرده و شما می‌توانید با ریست کردن بخش اکسپلور، جانی دوباره به این بخش بدهید تا شاید بعد از مدتی، پست‌های مورد علاقه بیشتری را در آن‌جا ببینید.‌

صفحه اکسپلور اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

این صفحه که در سال 2012 رونمایی شده بود، تعدادی از محبوب‌ترین پست‌ها را به کاربران نمایش می‌دهد تا آن‌ها بتوانند، صفحات و محتوای تازه‌ای را پیدا کنند.

همان‌طور که گفتیم، اینستاگرام برای نمایش محتوای اکسپلور، از الگوریتمی استفاده می‌کند که بر اساس عملکرد شما، محتوای مورد علاقه شما را لیست می‌کند. این الگوریتم از چند فاکتور به این منظور بهره می‌برد. برای مثال تعداد لایک‌ها، کامنت‌های و اشتراک گذاری شما برای پست‌هایی در دسته خاص یا افرادی که دنبال می‌کنید یا حتی جستجوهایی که تا به حال داشته‌اید، از جمله این پارامترها هستند. به این ترتیب، اینستاگرام یک تجربه شخصی و منحصر به فرد را در اکسپلور برای مشا در نظر می‌گیرد.

چطور صفحه اکسپلور را تغییر دهیم؟

اگر از نتایجی که در اکسپلور می‌بینید، راضی نیستید، می‌توانید آن را در گوشی‌های خود تغییر دهید. البته این تغییرات به مرور انجام می‌شود اما منجر به ریست شدن و کارکرد از نو الگوریتم اینستا نخواهد شد.  (ممکن است مراحل در بعضی از گوشی‌ها کمی متفاوت باشد)

تنها راه شما برای تغییر صفحه اکسپلور بدون ریست کردن، زدن گزینه Not interested در زیر پست‌هایی در این صفحه است که به آن‌ها علاقه‌ای ندارید. این کار به مرور صفحه اکسپلور بسیار بهتری و مطابق با سلیقه شما را به همراه خواهد داشت. روش وقت گیری که البته نتیجه خیلی بهترین نسبت به هر گزینه‌ی دیگری برایتان به همراه خواهد داشت.

برای این کار، بعد از باز کردن اینستاگرام به صفحه اکسپلور بروید.

یکی از پست‌هایی که علاقه‌ای به دیدنشان ندارید را انتخاب کنید. حالا روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه بزنید.

در این بخش کافی‌ست روی گزینه‌ی Not interested بزنید.

الگوریتم اینستاگرام، این موضوع را به یاد خواهد داشت و بعد از این که چندین پست را به این صورت تگ کردید، کم کم متوجه تغییرات خواهید شد. اما یک بار دیگر می‌گوییم که این تغییرات نیاز به زمان دارد.

ریست کردن صفحه اکسپلور اینستاگرام

روش دیگر این است که به کلی صفحه را ریست کنید تا الگوریتم اینستاگرام، یک بار دیگر کارهای شما را زیر نظر گرفته و یک صفحه اکسپلور جدید برایتان بسازد. این کار با پاک کردن تاریخچه جستجو انجام می‌شود. برای این کار یک بار دیگر به اینستاگرام بروید و این بار صفحه پروفایل خود را باز کنید.

روی آیکون منو بزنید و در منویی که باز می‌شود، Your Activity را انتخاب نمایید.

Recent searches را انتخاب کنید و در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی Clear all بزنید.

دوباره روی Clear all بزنید تا تمامی سوابق جستجوی شما پاک شود.

به این ترتیب اینستاگرام هیچ کدام از تاریخچه جستجوهای شما را در اختیار نداشته و از این به بعد، جدا از پارامترهای دیگر، جستجوهای جدیدی که انجام می‌دهید را برای نمایش نتایج در صفحه اکسپلور لحاظ می‌کند.

همچنین بهتر است در ادامه کش اینستاگرام را نیز پاک کنید تا نتیجه بهتری در این زمینه بگیرید. برای این کار در گوشی‌های اندروید و آیفون باید مسیر مختلفی را بروید. کاربران اندرویدی باید ابتدا به Settings رفته و از آن‌جا وارد Apps & notifications شوند.

ممکن است نام Apps & notifications‌ در بعضی از گوشی‌ها متفاوت باشد اما همه‌ی گوشی‌های اندرویدی این بخش را دارند. از آن‌جا Instagram را پیدا کرده و انتخابش کنید.

به Storage & Cache رفته و روی Clear Cache بزنید.

در آیفون راه حل ساده‌ای برای پاک کردن کش وجود ندارد، به همین خاطر بهتر است که برنامه را یک بار حذف کنید و دوباره نصب نمایید. به این ترتیب کش برنامه به صورت کامل پاک خواهد شد.

در آخر این را در نظر بگیرید که حتی با پاک کردن کش و تاریخچه جستجو، هنوز یک سری پارامترهای اساسی مثل دنبال کننده‌ها، باعث خواهد شد که شما نتایج نسبتا مشابهی را نسبت به قبل داشته باشید. اما کاربران قدیمی اینستاگرام با توجه به جستجوهای مختلفی که در طول کار خود با این شبکه اجتماعی داشته‌اند، بخشی از اکسپلورشان به واسه‌ی همین جستجوها تنظیم می‌شود و با این کار، این بخش برای آن‌ها به صورت کامل ریست خواهد شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *