تا به حال شده یک ریلز جذاب در اینستاگرام ببینید و بخواهید آن را دانلود کنید؟ خب روش‌هایی برای این کار وجود دارد که از نصب برنامه تا استفاده از ابزارهای آنلاین را شامل می‌شود. با توجه به محبوبیت بالایی که ریلزها پیدا کرده‌اند، تصمیم گرفتیم که مقاله امروزمان در پرشین تولز را به روش‌های مختلف برای دانلود این پست‌های ویدیویی اینستاگرام اختصاص دهیم.

دانلود ریلز از طریق نصب برنامه

ساده‌ترین روش برای دانلود ریلز در گوشی، استفاده از برنامه‌های مختلفی است که برای این کار ارائه شده‌اند. از میان تمام اپلیکشین‌های موجود، ما  Video Downloader for Instagram – Repost Instagram را به شما پیشنهاد می‌کنیم که کاملا رایگان بوده و بدون دردسر ویدیوها را برایتان دانلود می‌کند.

بعد از دانلود و نصب برنامه آن را روی گوشی خود باز کنید. سپس به اینستاگرام بروید و ریلزی که مد نظر دارید را باز کنید. در هر روشی که به دنبال دانلود ریلز باشید، نیاز به کپی کردن لینک دارید. برای این کار باید روی سه نقطه که در عکس زیر مشخص کرده‌ایم بزنید.

سپس Copy Link را انتخاب نمایید. با این کار لینک ریلز در حافظه نهان ذخیره می‌شود و سپس باید آن را به برنامه‌ی دانلودی که نصب کرده‌اید انتقال دهید.

حالا دوباره به برنامه برگشته و در جایی که مشخص کرده‌ایم، لینک را پیست کنید.

حالا روی Download بزنید. بعد از اتمام کار، ویدیو در گالری گوشی شما ذخیره خواهد شد.

اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید، روی آیفون یا آیپد خود برنامه‌ی InSaver for Instagram را نصب کنید. روش کار در این جا نیز به همان ترتیب است و تفاوت چندانی بین ظاهر دو برنامه وجود ندارد.

دانلود ریلز از طریق ابزارهای تحت وب

استفاده از ابزارهای تحت وب این خوبی را دارد که شما نیاز نیست هیچ چیزی روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید. کافی‌ست لینک ریلز مورد نظر را به این سایت‌ها بدهید تا ویدیو با لینک مستقیم برای دانلود آماده شود. همچنین مهم نیست از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنید، این ابزارها بر روی مرورگر انواع گوشی‌ها، تبلت‌ها و ویندوز و مک به راحتی کار می‌کنند. اگر روی PC هستید، برای گرفتن لینک پست باید روی سه قطه بالای پست کلیک کرده و سپس روی Copy Link بزنید.

سایت پیشنهادی ما برای دانلود ریلزهای اینستاگرام، savefrom.net است. کار با این سایت هم بسیار ساده است. بعد از آن‌ که آن را لود کرده‌اید، لینک ریلز را در جای مشخص شده پیست کرده و سپس روی Download می‌زنید.

در زیر جایی که لینک را گذاشته‌اید، لینک دانلود با کیفیت‌های مختلف گذاشته می‌شود.

روی Download MP4 بزنید تا ویدیو برایتان دانلود شود.

آیا کسی از دانلود ریلز توسط شما آگاه می‌شود؟

خیر. در هر دوی این روش‌ها، تولید کننده ویدیو متوجه نمی‌شود که چه کسی ریلز را دانلود کرده است. در واقع اصلا متوجه نمی‌شود که ریلز دانلود شده است. چون شما از کپی کردن لینک استفاده کرده‌اید و این کار برای اشتراک گذاری ویدیو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها زمانی که فرد از دانلود چیزی آگاه می‌شود، موقع اسکرین شات گرفتن در لایو است در باقی موارد نباید نگران چیزی باشید.

فرمت فایل‌های دانلود شده

تمامی فایل‌ها بدون در نظر گرفتن این که با چه برنامه‌ها یا از چه سایتی آن‌ها را دانلود کرده‌اید، اگر مستقیما از خود اینستاگرام دانلود شده باشند، با فرمت mp4 ذخیره خواهند شد و هم با تمامی نرم‌افزارهای پیش فرض نمایش فیلم موبایل یا PC قابل نمایش هستند.

دیگر روش‌ها برای دانلود ریلز اینستاگرام

این دو روش ساده‌ترین راه برای دانلود ریلز هستند اما در بعضی موارد، استفاده از آن‌ها ممکن نیست. مثلا شما نمی‌توانید از اکانت‌های خصوص دانلود کنید. اگر همچین مشکلی داشته باشید، دانلود کردن ریلز بسیار سخت می‌شود. در این مواقع دو راه برایتان باقی می‌ماند. راه اول اسکرین ریکورد کردن یا همان فیلم گرفتن از صفحه است که خب کیفیت ویدیو در نهایت خیلی خوب نخواهد بود. روش دوم تنها از طریق PC قابل انجام است.

به این ترتیب که شما باید Internet Download Manager را نصب کرده و پلاگین مخصوص آن را روی کروم یا فایرفاکس فعال کنید. سپس وقتی ریلز را روی مرورگر اجرا می‌کنید، این نرم‌افزار ویدیو را در صفحه تشخصی داده و با کلیک بر روی آیکون کوچک کنار ویدیو، امکان دانلود آن را خواهید داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *