همه ما به خوبی می دانیم که شبکه های اجتماعی در نسل امروز چقدر اهمیت دارند و دلیل آن هم تعداد کاربران بسیار زیاد اینستاگرام است. اینستاگرام راه حل بسیار خوبی برای کسب درآمد بسیاری از جوانان است و همین مسئله باعث شده تا افراد زیادی به دنبال رشد صفحه اینستاگرام خود باشند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، باید با حقایق الگوریتم های اینستاگرام آشنا شوید. واقعیت این است که بسیاری از ما فکر می کنیم که واقعا الگوریتم های اینستاگرام را می شناسیم اما واقعیت این طور نیست. بنابراین اگر می خواهید صفحه اینستاگرام خود را با شناخت حقایق واقعی رشد دهید، در این مقاله همراه ما باشید.

الگوریتم های اینستاگرام را به خوبی می شناسید؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی الگوریتم های اینستاگرام بپردازیم، ابتدا لازم است یک موضوع مهم را در مورد الگوریتم های اینستاگرام بررسی کنیم. چیزی که واقعیت دارد، این است که فقط تولید محتوای جذاب نیست که به رشد شما کمک می کند! این در حالی است که بسیاری از افراد می گویند شما محتوای جذاب و منحصر به فرد تولید کنید، اینستاگرام خودش به رشد شما کمک می کند. واقعیت این است که اینستاگرام قوانین خود را دارد و بسیار هم بی رحم عمل می کند! بنابراین اگر می خواهید رشد کنید، باید حتماً الگوریتم های اینستاگرام را به خوبی بشناسید.

از طرف دیگر، حقایق اینستاگرام واقعاً آشکار نیست و شما نمی توانید به طور قطع در مورد الگوریتم های آن نظر دهید. گاهی اوقات یک ترفند می تواند به رشد یک صفحه کمک کند در حالی که همان ترفند ممکن است باعث افت رتبه یک صفحه شود. از طرف دیگر، صدها هزار پیج مشابه شما وجود دارد و اینستاگرام در اکسپلور نمی تواند پست های همه شما را نمایش دهد. بنابراین میدان رقابت سنگین است و کسانی به اکسپلور راه پیدا می کنند که بیشتر الگوریتم های اینستاگرام را رعایت کرده باشند. حال اگر شما به دنبال رشد صفحه اینستاگرام خود هستید، بهتر است الگوریتم های اینستاگرام را به درستی بشناسید، نه چیزی که از الگوریتم های اینستاگرام تصور می کنید!

الگوریتم اینستاگرام چگونه به رشد شما کمک می کند؟

یکی از سوالاتی که پیش از بررسی حقایقی در مورد الگوریتم های اینستاگرام باید پاسخ دهیم، این است که آنها چگونه کار می کنند؟ واقعیت این است که میلیون ها صفحه در اینستاگرام حضور دارند و همه آن ها می خواهند رشد کنند. اما چرا تنها درصد کمی از آن ها موفق می شوند و بقیه نمی توانند بیش از چند هزار فالوور بگیرند؟  اینستاگرام برای آن که بتواند محیط رقابت را به درستی پیش ببرد، الگوریتم های سرسختی در نظر گرفته است. پیج هایی می توانند رشد کنند که این الگوریتم ها را رعایت کرده باشند.

این الگوریتم ها نه تنها می تواند در جهت رشد کمک کند، بلکه می تواند شما را هم محدود کند! در واقع الگوریتم ها قوانینی هستند که باید رعایت شوند. حال اگر این قوانین به درستی رعایت شوند، می تواند به رشد صفحه شما کمک کند. در غیر این صورت شما قوانین را رعایت نکرده اید و اینستاگرام هم شما را محدود می کند. محدودیت های اینستاگرام می تواند از بلاک اکشن چند روزه باشد تا از دست رفتن همیشگی صفحه. بنابراین باید حواستان باشد و با شناخت الگوریتم های اینستاگرام، جلوی بسته شدن صفحه را بگیرید و از طرف دیگر رشد کنید.

حقایقی در مورد الگوریتم های اینستاگرام

اکنون که با چند مسئله مهم در مورد اینستاگرام آشنا شدید، زمان آن رسیده است که به بررسی مهم ترین حقایق در مورد الگوریتم های اینستاگرام بپردازیم! اگر صفحه اینستاگرام دارید، حتماً به این چند مورد توجه کنید.

یک) اینستاگرام الگوریتم های مختلفی دارد و همه با هم کار می کنند!

گاهی اوقات از برخی افراد شنیده می شود که پست باکیفیت تولید کنید تا دیده شوید! این درست است اما کافی نیست. تنها تولید محتوای ارزشمند نمی تواند به رشد صفحه شما کمک کند. بلکه الگوریتم های اینستاگرام چند مورد هستند که همه آن ها با هم کار می کنند. درست است که یکی از الگوریتم ها محتوای صفحه و تعامل را بررسی می کند، اما الگوریتم های دیگر چطور؟ برآیند عملکرد صفحه شما و امتیازی که الگوریتم ها به شما می دهند باعث می شود تا صفحه شما رشد کند. بنابراین این ذهنیت را که اینستاگرام تنها یک الگوریتم دارد، برای همیشه از ذهنتان پاک کنید. در حال حاضر اینستاگرام چندین الگوریتم دارد و در آینده این الگوریتم ها بیشتر و سخت گیر تر می شوند.

الگوریتم های اینستاگرام بخش های مختلف صفحه شما را بررسی می کنند! یکی از آن ها وظیفه چک کردن فید را دارد و دیگری الگوریتم چک کردن صفحه اکسپلور. یکی از آن ها وظیفه چک کردن IGtv را دارد و دیگری وظیفه چک کردن ریلز صفحه شما. بنابراین الگوریتم های اینستاگرام متفاوت هستند و هر یک از آن ها تفاوت هایی با دیگری دارد. تنها چیزی که بین همه آن ها مشترک است، این است رفتار کاربر با محتوای شما را می بیند. این کار برای آن است که جذاب ترین محتوا متناسب با نیاز و سلیقه هر کاربر را نمایش دهد و تجربه کاربری خوبی برای کاربران ایجاد کند.

دو) الگوریتم های اینستاگرام بر پایه 4 عامل کلیدی به شما رتبه می دهد!

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا برخی پست ها بالاتر از برخی پست های دیگر نمایش داده می شود؟ تا مدتی قبل اینستاگرام پست ها را تنها بر اساس زمان انتشار نمایش می داد اما چند وقتی است که این روند تغییر کرده است. در حال حاضر اینستاگرام پست ها را بر اساس محبوبیت و موضوع مورد علاقه کاربران نمایش می دهد. همین مسئله باعث می شود تا پستی که دو روز پیش انتشار پیدا کرده است، گاهی اوقات بالاتر از پستی قرار بگیرد که چند دقیقه پیش منتشر شده است. در حالت کلی اینستاگرام برای رتبه دادن به پست ها 4 عامل کلیدی را در نظر می گیرد که عبارتند از:

  • اطلاعات مربوط به پست

اولین چیزی که اینستاگرام بررسی می کند، اطلاعات اولیه یک پست است. حتماً می دانید که پست های اینستاگرام انواع مختلفی دارند و در حال حاضر امکان انتشار انواع پست ها وجود دارد. پیش از هر چیزی اینستاگرام در مورد پست شما بررسی هایی انجام می دهد. اول از همه به دنبال این است که ببیند پست شما عکس است یا ویدئو. پس از آن به دنبال تحقیق در مورد موضوع پست شما است تا ببیند که حول چه موضوعی است. در قدم بعدی بررسی می کند تا ببیند که در همان لحظات انتشار اولیه نسبت به پست های دیگر شما چقدر لایک دریافت کرده است.

  • اطلاعات مربوط به صفحه منتشرکننده

قدم بعدی اینستاگرام مربوط به صفحه ای است که محتوا انتشار می دهد. در واقع اینستاگرام می خواهد اطلاعاتی در مورد صفحه ای که پست منتشر کرده است به دست بیاورد. از مهم ترین این اطلاعات می توان به این موضوع اشاره کرد که چند وقت است آن صفحه را دنبال کرده اید! آیا آن صفحه با شما دوست است یا به دلیل علایق آن را دنبال کرده اید. هر چند وقت یک بار با آن صفحه تعامل برقرار می کنید. آیا با آن صفحه تعامل دارید یا هر از گاهی از آن بازدید می کنید. همچنین موضوع مهمی که بررسی می کند این است که آن صفحه هر چند وقت یک بار پست منتشر می کند.

  • اطلاعات مربوط به فعالیت شما

یکی از دیگر از مسائلی که در رتبه بندی اینستاگرام به محتواهای مختلف تاثیر زیادی دارد، اطلاعات مربوط به فعالیت شما است. در واقع اینستاگرام شما را هم زیر نظر می گیرد تا بتواند بهترین پست ها را به شما نمایش دهد. اولیت چیزی که بررسی می شود، این است که تمایل شما به چه نوع پست هایی است! مثلاً بیشتر عکس نگاه می کنید یا ویدئو. مسئله بعدی این است که می خواهید ویدئوهای بیشتری در حوزه مورد علاقه خود نگاه کنید یا تنها ویدیوی صفحه ای که دنبال کرده اید را؟ همچنین این موضوع را بررسی می کند که چه نوع محتوایی برای شما جذاب و رغبت انگیز است.

  • سابقه تعامل افراد با صفحه موردنظر

یکی دیگر از موارد کلیدی که اینستاگرام برای رتبه دادن به پست ها بررسی می کند، سابقه تعامل افراد با صفحه موردنظر است. در واقع اینستاگرام بررسی می کند که آیا با صفحه موردنظر تعامل برقرار کرده اید یا نه. اگر تعامل برقرار کرده باشید، به این معنی است که پست های آن صفحه را دوست دارید. در غیر این صورت نشان می دهد که تمایل زیادی به دیدن پست های آن صفحه ندارید. همچنین موارد دیگری هم بررسی می شود که از مهم ترین آن ها می توان به کامنت گذاشتن زیر پست های یک اشاره کرد. اگر کامنت گذاشته باشید، به این معنی است که به آن صفحه علاقه دارید و در غیر این صورت، نشان می دهد که علاقه زیادی به آن صفحه ندارید.

بنابراین الگوریتم های اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارند و یک هدف را دنبال می کنند! الگوریتم های اینستاگرام به دنبال این هستند پستی را به شما نمایش دهند که به آن علاقه دارید. همچنین پست هایی که احتمال برقراری تعامل با آن بیشتر است را به شما نشان می دهد تا در نهایت پست هایی که واقعاً به آن علاقه دارید را ببینید. جالب است بدانید که رفتار شما همیشه تحت نظر اینستاگرام است تا تجربه کاربری عالی برای شما بسازد. برای درک بهتر این موضوع، به صفحه اکسپلور خود نگاه کنید! در این صفحه پست هایی را مشاهده می کنید که واقعاً به آن علاقه دارید؛ این موضوع بخاطر بررسی رفتار شما توسط اینستاگرام است. در صفحه فید اینستاگرام هم دقیقاً همین اتفاق می افتد.

سه) الگوریتم فید اینستاگرام به 5 نوع تعامل دقت می کند!

در بخش قبلی در مورد تعامل و اهمیت آن برای الگوریتم های اینستاگرام صحبت کردیم اما منظور ما از تعامل چیست؟ تعامل شامل موارد مختلفی می شود که اینستاگرام برآیند همه آن ها را حساب می کند. در واقع اینستاگرام فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرد و برای هر کدام یک امتیاز قائل می شود. در نهایت تمام این امتیازها را برآیندگیری می کند تا ببیند که میزان تعامل شما با هر پست چقدر بوده است. در حالت کلی 5 نوع تعامل وجود دارد که همه آن ها برای اینستاگرام مهم هستند؛ برخی بیشتر و برخی کمتر. انواع تعامل که مورد توجه الگوریتم های اینستاگرام قرار دارد عبارتند از:

  • زمان تماشای هر پست

یکی از مهم ترین مواردی که در بخش تعامل مورد بررسی قرار می گیرد، مدت زمانی است که هر کاربر به یک پست توجه می کند. در واقع هر چقدر کاربر زمان بیشتری برای دیدن یک پست بگذارد، به این معنی است که آن پست برای کاربر مهم تر و مورد علاقه تر است. یکی از دلایلی که باعث می شود تا صفحات بیشتر به سراغ پست های ویدئویی بروند و چنین صفحاتی موفق تر باشند، همین است. پستی که یک ویدیوی 10 دقیقه ای دارد نسبت به پستی که تنها یک عکس دارد، زمان بیشتری کاربر را نگه می دارد و این مسئله به معنای تعامل بیشتر است.

  • لایک کردن پست ها

یکی از مهم ترین قابلیت های اینستاگرام که از همان روز اولی که اینستاگرام ظاهر شد وجود داشت، لایک کردن پست ها است. کاربران هنگامی که یک پست را لایک می کنند، به این معنی است که آن پست را دوست دارند و می خواهند پست های بیشتری در آن حوزه مشاهده کنند. بنابراین یکی از انواع تعامل که روی الگوریتم فید اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی دارد، لایک کردن پست است. هر چقدر پست های موردنظر خود را بیشتر لایک کنید، محتوای مورد علاقه بیشتری مشاهده خواهید کرد؛ در واقع محتوایی مشابه با محتوایی که شما لایک می کنید.

  • کامنت گذاشتن برای پست ها

همه ما هنگامی که قصد تعامل با یک صفحه را داریم، کامنت درج می کنیم! شاید کامنت مهم ترین نوع تعامل کاربران باشد و اهمیت زیادی دارد. در واقع اگر کاربر نخواهد با یک پست تعامل داشته باشد، برای آن کامنت درج نمی کند. همین موضوع باعث شده است تا کامنت گذاشتن برای پست ها یکی از انواع تعامل برای الگوریتم های اینستاگرام محسوب شود. اینستاگرام هم به دنبال این موضوع است که پست هایی را به شما نمایش دهد که احتمال تعامل شما با آن زیاد است. در این صورت می تواند تجربه کاربری بهتری برای شما بسازد و رضایت شما را جلب کند.

  • ذخیره کردن پست ها

همه ما هنگامی که یک پست را خیلی دوست داریم یا بعداً به کارمان می آید، ذخیره می کنیم. در واقع قابلیت ذخیره کردن اینستاگرام در ابتدا برای این به وجود آمد که کاربران بتوانند پست های مورد علاقه که قصد استفاده از آن را دارند، به راحتی پیدا کنند. پس از مدتی، ذخیره کردن پست ها هم به یکی از انواع تعامل هایی تبدیل شد که اینستاگرام برای بررسی میزان تعامل از آن استفاده می کند. اگر می خواهید اینستاگرام پست های مشابه با یک پست را به شما نمایش دهد، می توانید پست های مورد علاقه خود را ذخیره کنید تا پست های مشابه با آن به شما نمایش داده شود.

  • سر زدن به پروفایل صفحه موردنظر

یکی دیگر از مواردی که به عنوان تعامل توسط اینستاگرام شناخته می شود، سر زدن به پروفایل است. برای همه ما پیش آمده است که یک پست را ببینیم و از آن خوشمان بیاید. پس از آن وارد پروفایل آن صفحه شویم تا ببینیم که در آن جا چه پست های دیگری وجود دارد. اینستاگرام از همین موضوع به عنوان تعامل استفاده می کند! در واقع اینستاگرام این چنین برداشت می کند که اگر کاربری یک پست را ببیند و سپس وارد پروفایل آن شود، قطعاً آن پست برایش جذاب بوده است. پس از آن پست هایی مشابه با آن را به شما نمایش می دهد و در صفحه فید خود مشاهده می کنید.

اینستاگرام از تمام این موارد برای ارائه یک رتبه کلی به هر پست استفاده می کند! حال اگر شما با پست های یک صفحه هیچ تعاملی نداشته باشید، آن را کامل از فید شما حذف می کند. پست هایی که تعامل بالایی داشته اید را در بالای فید نشان می دهد و پست هایی که تعامل شما کم است را در آخر نشان می دهد. بنابراین اگر می خواهید همیشه در فید کاربر نمایش داده شوید، سعی کنید کاربران این موارد را انجام دهند تا به عنوان پیجی تعامل بالایی دارید شناخته شوید.

چهار) کلوز فرند نقش مهمی در نمایش پست ها دارد!

از قابلیت کلوز فرند استفاده می کنید؟ قابلیت کلوز فرند برای آن به وجود آمد که استوری هایی که نمی خواهید به همه نشان دهید را تنها به افرادی که می خواهید نمایش دهید. بنابراین شما استوری های خود را که در کلوز فرند قرار می دهید، تنها دوستان شما می بینند. چه کسانی؟ همان کسانی که دوستان نزدیک شما هستند. بنابراین چنین افرادی برای شما مهم هستند و قطعاً نمی خواهید پست و استوری های آن ها را از دست بدهید. این موضوع باعث شده تا اینستاگرام از آن به عنوان یکی از بخش های مهم الگوریتم های خود استفاده کند.

بنابراین اگر فردی را در کلوزفرند قرار می دهید، احتمال آن که پست و استوری های او را در ابتدای لیست پست و استوری خود ببینید بسیار زیاد است. شاید تا کنون به این مسئله دقت نکرده باشید اما اگر دقت کنید، متوجه می شوید که استوری های اول مربوط به کسانی است که تعامل بالایی دارد و شاید در کلوز فرند شما هم باشند. پست های اول فید هم به همین صورت است و نباید از دیدن آن تعجب کنید. البته اگر به تازگی دوستان خود را وارد کلوز فرند کرده اید، ممکن است کمی زمان ببرد. اما اگر دوستا کلوز فرند خود را در صفحه فید مشاهده کردید، باید بدانید که به این دلیل است.

پنج) زمان انتشار پست مهم است، اما تنها معیار مهم نیست!

یکی دیگر از مسائلی که توسط بسیاری از افراد مطرح می شود، این است که پست های خود را در زمان خاصی منتشر کنید! دلیل چنین موضوعی این است که در حال حاضر اینستاگرام تا مدت زمان کوتاهی پست ها را بر اساس زمان انتشار نمایش می دهد اما پس از آن که مدت زمانی از انتشار پست بگذرد، اینستاگرام بر اساس الگوریتم های خود محتوا را به کاربران نمایش می دهد. بنابراین این موضوع که می گویند زمان انتشار اهمیت زیادی دارد، درست است اما تنها معیار مهم نیست. بلکه تعامل کاربران با پست های شما بیشترین اهمیت را دارد و باید به دنبال افزایش تعامل صفحه خود باشید.

با این حال منظور ما این نیست که در زمان مناسب پست منتشر نکنید، بلکه باید مناسب ترین زمان را پیدا کنید و درست در همان زمان پست های خود را منتشر کنید. اما نیازی نیست خیلی حساسیت به خرج دهید! چرا که در نهایت پست ها بر اساس میزان علاقه و تعامل کاربران نمایش داده می شود. پس در لحظات ابتدایی انتشار پست اینستاگرام بر اساس جدیدترین های انتشار نمایش می دهد اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی اینستاگرام بر اساس علایق و تعامل پست ها را نشان می دهد.

شش) الگوریتم های اینستاگرام انواع حساب ها را یکی می داند!

یکی از مسائلی که توسط برخی آموزش دهنده های اینستاگرام مطرح می شود، این است که صفحات تجاری و تولیدکننده محتوا شانس بیشتری برای دیده شدن دارند! این یک دیدگاه کاملاً غلط است. چرا که از نظر اینستاگرام همه صفحات یکی هستند و تنها در امکاناتی که به آن ها ارائه می کند تفاوت دارند. بنابراین اگر می خواهید صفحه خود را به یک صفحه تجاری تبدیل کنید با این دیدگاه که شانس شما برای رشد بیشتر شود، بهتر است قید این کار را بزنید. الگوریتم های اینستاگرام با همه یکسان برخورد می کند و بابت این موضوع نیازی به تغییر نوع صفحه نیست.

البته اگر صفحه شما مربوط به کسب و کارتان است، حتماً از صفحه تجاری استفاده کنید. چرا که صفحه تجاری امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و این موضوع جدای از الگوریتم های اینستاگرام است. اگر صفحه تجاری داشته باشید، با اتصال اپ های مختلف می توانید راحت تر آن را مدیریت کنید. همچنین در خود اینستاگرام هم می توانید به آنالیز صفحه دسترسی داشته باشید و دیتای خوبی از آن بگیرید. امکانات صفحات تجاری بسیار بیشتر از صفحات دیگر است و اگر می خواهید از این امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، صفحه خود را به یک صفحه تجاری تبدیل کنید.

هفت) کامنت ها با هم فرق نمی کنند؛ همه آن ها نوعی تعامل هستند!

تا به حال به گوشتان خورده است که کامنت های کوتاه کامنت نیستند و از طرف اینستاگرام اسپم محسوب می شوند؟ این طرز تفکر را برای همیشه دور بیندازید. اینستاگرام برایش مهم نیست که کامنت شما یک کلمه است یا ده کلمه! در هر صورت آن کامنت نوعی تعامل محسوب می شود و الگوریتم های اینستاگرام آن را بررسی می کنند. بنابراین اگر از کسی شنیدید که برای تعامل بیشتر به جای یک عدد اموجی از یک جمله استفاده کنید، خیلی جدی نگیرید. هر کامنت کوتاهی که زیر پست شما درج می شود، نوعی تعامل است و فرقی با یک کامنت طولانی فرقی ندارد.

در بالا گفتیم که کامنت ها نوعی تعامل محسوب می شوند و الگوریتم های اینستاگرام برای آن ارزش زیادی قائل هستند. شاید شما هم صفحاتی را دیده باشید که پاسخ کامنت دیگران را می دهند؛ حتی اگر آن صفحه یک صفحه خیلی بزرگ باشد. به نظر شما دلیلش چیست؟ دلیل چنین کاری این است که هر چقدر کامنت ها بیشتر باشد، تعامل بیشتر است. هر چقدر پاسخ کاربران بیشتری را بدهید، کاربران هم بیشتر برای شما کامنت درج می کنند. بنابراین همیشه سعی کنید پست های چالش برانگیز انتشار دهید و پاسخ کاربران را بدهید تا تعامل صفحه شما افزایش پیدا کند.

هشت) تعداد تعامل نیم ساعت اول نقشی در رتبه بندی پست ندارد!

یکی دیگر از تفکرات اشتباهی که توسط بسیاری از پیج ها مورد توجه قرار گرفته است، این است که تعداد تعامل در 30 دقیقه اول انتشار پست اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل صفحات سعی می کنند که بیشترین تعامل را در پست خود در نیم ساعت اول بگیرند! این کار فایده ندارد؛ اینستاگرام هم روی این موضوع تاکید کرده است. چیزی که اهمیت دارد، میزان تعامل پست در زمان های مختلف است. فرقی نمی کند که پست شما مربوط به امروز باشد یا هفته پیش! در هر صورت اگر بتوانید تعامل خوبی دریافت کنید، در نهایت پست شما در فید کاربران نمایش داده می شود.

بنابراین اگر تا کنون تنها به 30 دقیقه اول اهمیت می دادید، اکنون آن را فراموش کنید. به جای 30 دقیقه اول همیشه به دنبال افزایش تعامل پست های خود باشید تا تاثیر آن را در تمام زمان ها ببینید. این موضوع که در دقایق اول به پست اهمیت بدهید و سپس آن را رها کنید، اصلاً موضوع جالبی نیست و نیم تواند به رشد شما کمک کند. البته بهتر است پست خود را زمانی انتشار دهید که کاربران بیشترین فعالیت را دارند! چطور انتشار پست را به کاربران اطلاع رسانی کنید؟ از طریق اشتراک گذاری پست منتشر شده در استوری اینستاگرام. سپس از کاربران بخواهید با شما تعامل برقرار کنند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نه) الگوریتم فید اینستاگرام ویدئو را بیشتر از عکس دوست ندارد!

یکی دیگر از دیدگاه های بسیار اشتباهی که وجود دارد، این است که اینستاگرام ویدیو را نسبت به تصویر بالاتر می داند! این تفکر هم از پایه اشتباه است و همین الان آن را دور بریزید. البته منظور ما این نیست که ویدئو منتشر نکنید و تنها به انتشار عکس قانع باشید، منظور ما چیز دیگری است. الگوریتم فید اینستاگرام مدت زمانی که کاربران روی یک پست می ایستند را در نظر می گیرد. قطعاً زمانی که کاربر برای مشاهده یک ویدئو صرف می کند بسیار بیشتر از عکس است. همین مسئله باعث می شود که این تفکر در کاربران به وجود بیاید که ویدئو از نظر الگوریتم های اینستاگرام مهم تر هستند.

بنابراین همیشه سعی کنید پست های تولید کنید که کاربران زمان بیشتری را در آن بماند! ویدئو و پست های اسلایدی مهم ترین مواردی هستند که باعث می شود تا کاربر در پست شما باقی بماند. حتی اگر کپشن جذابی هم درج کنید، کاربران آن را می خوانند و این موضوع هم به معنای صرف مدت زمان بیشتر توسط کاربران برای مشاهده پست ها است. پس همیشه سعی کنید ویدیوهای جذاب و طولانی تولید کنید تا کاربران ترغیب شوند که تا پایان ویدیو در پست شما بمانند و از آن استفاده کنند.

ده) تعامل جعلی شناسایی می شود، استفاده از ربات ممنوع!

تا چند وقت پیش استفاده از ربات های اینستاگرام رواج زیادی داشت اما اکنون مدتی است که دیگر از ربات ها استفاده نمی شود! البته هنوز هم افرادی وجود دارند که این ربات ها را به بهانه رشد بیشتر می فروشند. گول چنین افرادی را نخورید و به فکر ایجاد تعامل مصنوعی نباشید. چرا که الگوریتم های اینستاگرام در حال حاضر بسیار باهوش هستند و ربات های کامنت گذار را شناسایی کرده و تعاملات جعلی را بی اثر می کنند. روش شناسایی چنین ربات هایی هم پروفایل های جعلی آن ها است! در واقع پروفایل ربات ها کاملاً قابل شناسایی است و تقریباً همه آن ها شناخته می شوند.

بنابراین تعامل جعلی را فراموش کنید! افزایش تعامل در اینستاگرام کار سختی نیست و تنها نیاز به کمی مهارت و زمان گذاشتن دارد. اولین قدم این است که محتوای جذاب و مورد علاقه کاربران را تولید کنید. هر چقدر محتوای شما جذاب تر باشد، کاربران خودشان با شما تعامل برقرار می کنند. چیزی که در اینستاگرام مهم است، نظم و استمرار است. همیشه باید پست و استوری منتشر کنید تا کاربران با شما تعامل داشته باشند! انتشار 10 پست در یک روز و غیب شدن برای ده روز بعد کار درستی نیست و نمی تواند تعامل کاربران را جلب کند؛ بلکه باید هر روز یک محتوای جذاب منتشر کنید و در بخش استوری ها هم فعال باشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *