از نظر بسیاری از اهل فن، رشد کردن بر روی تیک تاک می‌تواند، خیلی سریع‌تر از اینستاگرام رخ دهد و به سرعت ویدیوهای شما با لایک‌ها و بازدید‌های بالا، به معروف شدنتان ختم شود. اما همین شبکه اجتماعی با توجه به قوانین خود، ممکن است با همین سرعت که به معروف‌تر شدن شما کمک می‌کند با همین شیب، جلوی بازدیدهای شما را نیز بگیرد. خیلی مهم است که شما به قوانین تیک تاک و دیگر شبکه‌های اجتماعی اهمیت بدهید.

در حال حاضر یک چیزی شبیه به shadowban که در اینستاگرام دیده‌ایم در تیک تاک نیز رواج پیدا کرده که در واقع محدود کردن تعداد بازدیدهای ویدیو است. اگر قبلا در این مورد نشنیده‌اید، حتما ادامه‌ی این پست را دنبال نمایید.

در ادامه ما درباره کلیت شادوبن در تیک تاک می‌گوییم و خواهیم گفت که چطور از بروز این اتفاق جلوگیری کنید و در نهایت روش‌هایی را بر می‌شماریم که به رهایی از شادوبن کمک خواهند کرد.

شدون بن در تیک تاک چطور کار می‌کند؟

همانطور که شادوبن در اینستاگرام یک واژه‌ی رسمی نیست و فیسبوک آن را تایید نکرده وضعیت شادوبن در تیک تاک نیز به همین صورت بوده و اگر هم این اتفاق برای شما بیافتد، پیغامی به این منظور دریافت نخواهید کرد. در واقع کلمه‌ی شدو (shadow – سایه) این جا به همین منظور آورده شده است.

نتیجه شادوبن شدن، توقف نمایش ویدیوهای شما در صفحه For You page بوده و به طور کلی ویدیوهای شما از مرکز توجه خارج می‌شوند و به این ترتیب میزان نمایش آن‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند. اگر به صورت آنی متوجه افت شدید تعداد لایک‌ها و نمایش‌ها شدید، بدون این که دلیلی منطقی برای آن داشته باشید، احتمالا دچار شادوبن شده‌اید.

البته نگران نباشید، اگر شما شدوبن شده‌اید، معنی آن این نیست که برای همیشه این اتفاق افتاده و این گزینه‌ای موقت برای صفحه شماست. این مهم نیز تنها مخصوص به تیک تاک و اینستاگرام نیست و در برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی نیز مثال آن دیده شده است.

چرا تیک تاک من شادوبن شده است؟

همانطور که شادوبن یک واژه رسمی نیست، تیک تاک نیز به طور کلی دلایل درستی برای آن نیاورده. اما به طور کلی ساختن ویدیوهای تیک تاکی که با قوانین این شبکه‌ی اجتماعی مغایر باشد یا خیلی روی مرزهای آن قرار گیرد، باعث به وجود آمدن این اتفاق خواهد شد. مخصوصا ویدیوهایی که حاوی صحنه‌های برهنگی، مصرف مواد مخدر، الفاظ نفرت انگیز و نژاد پرستی و … هستند یا در آن‌ها از موزیک‌های کپی رایت دار استفاده شده، بیش از دیگر گزینه‌ها شما را دچار مشکل خواهد کرد. پس حتما قبل از این که ویدیویی آپلود کنید، قوانین تیک تاک را به صورت کامل بخوانید.

شادوبن زمانی اجرا می‌شود که ویدیو شما یا رفتار شما بر روی این شبکه اجتماعی، موجب حذف صحفه شما نشده و به همین دلیل محدودیت‌هایی برای تعداد نمایش یا شیوه نمایش آن‌ها به کاربران اعمال می‌شود.

چطور صفحه تیک تاک خود را از حالت شدوبن خارج کنید

اگر فکر می‌کنید که اکانت شما شدوبن شده، چند راه دارید که می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها صفحه تیک تاکتان را از این حالت خارج کنید. موارد زیر گزینه‌های پیش پای شما هستند که یک به یک باید آن‌ها را انجام دهید:

  1. حذف و نصب دوباره تیک تاک

واضح است که اولین کاری که باید بکنید، حذف ویدیوهایی است که مغایر با قوانین تیک تاک بوده و احتمالا شما را به این دردسر انداخته است. بعد از حذف ویدیوها، بهتر است یک بار برنامه را به طور کلی حذف کنید.

گاهی برنامه به صورت درست به روز رسانی نشده و مشکلاتی از این بابت برایتان پیش آمده است. بعد از حذف، تیک تاک را از منبعی معتبر همچون گوگل پلی نصب کنید.

  1. سوییچ به Pro Account

درست مثل اینستاگرام، تیک تاک نیز حالت آنالیز دارد که برای کاربران حرفه‌ای‌تر در نظر گرفته شده. بهتر است برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر و همچنین تغییر در اکانت خود، به حالت Pro Account بروید.این گزینه را در بخش Manage Account پیدا خواهید کرد و بعد از زدن روی این گزینه، چند مرحله‌ای را طی می‌کنید تا این حالت برایتان فعال می‌شود.

در کنار امکان رفع شادوبن، حالا شما به analytics دسترسی دارید که آمار و ارقامی از وضعیت صفحه تیک تاکتان به شما می‌دهد.

  1. برای مدتی کاملا قوانین را رعایت کنید

هر میزبانی قوانینی دارد که باید به آن پایبند باشد. اگر دو مورد قبلی برایتان کار ساز نبود، باید برای مدتی با احتیاط بیشتر پست بگذارید و ویدیوهای خود را دقیقا مطابق با قوانین بسازید تا به مرور این مشکل حل شود.

  1. اسپم نکنید

یکی از چیزهایی که ممکن است باعث شادوبن شدن شما شود و هم این که مدت شادوبن بودن اکانت را بیشتر کند، اسپم کردن است. گذاشتن تعداد کامنت‌های زیاد و بی‌ربط و درخواست‌های متعدد، از جمله این موارد هستند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *