سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، راهی مطمئن و ایده‌آل برای نگه‌داری فایل‌هایتان هستند. به وسیله‌ی این سرویس‌ها، هر جای دنیا که باشید به فایل‌هایتان دسترسی خواهید داشت و می‌توانید فایل‌هایی جدید به مجموعه‌ی خود اضافه کنید. در حال حاضر سرویس‌های مختلفی روی اینترنت فعالیت ‌می‌کنند که ویژگی‌ها و ایرادات خاص خود را دارند. ما اما در ادامه به سراغ بهترین‌های رایگان رفته‌ایم، گزینه‌ای ایده‌آل که هزینه‌ای روی دستتان نخواهد گذاشت.

۱- Google Drive

Google Drive
Google Drive

بسیاری از ما از سرویس گوگل استفاده می‌کنیم، به همین دلیل دسترسی به گوگل درایو از هر چیزی برای ما ساده‌تر است و مهم‌ترین این که این فضای ۱۵ گیگی به صورت کاملا رایگان و در قالب برنامه‌ای بسیار خوب و کارآمد ارائه می‌شود. همچنین ابزارهایی همچون گوگل داکس، شیتز و … نیز همگی برای ذخیره‌ سازی از این فضای ابری بهره می‌برند. در مجموع هم برای نگهداری فایل‌ها، هم برای مدیریت کارهای مختلف، می‌توان از Google Drive استفاده کرد. فراموش نکنید که اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید هم می‌توانید برای راحتی، گوشی خود را به این فضا متصل کنید. البته فراموش نکنید که این ۱۵ گیگ شامل تمامی مواردی می‌شود که به یک اکانت متصل هستند، مثل عکس‌های گوشی، نوشته‌های گوگل داکس و فایل‌هایی که از روی ویندوز آپلود کرده‌اید.

سرویس گوگل درایو ۱۵ گیگ فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد.

۲- pCloud

pCloud
pCloud

pCloud سرویسی ساده است که استفاده از آن به راحتی انجام می‌گیرد. برای ثبت نام تنها به یک ایمیل و پسورد احتیاج دارید و بدون این که هزینه‌ای کنید یا کاری انجام دهید، ۱۰ گیگ فضای رایگان در اختیار خواهید گرفت. البته pCloud در دادن فضای بیشتر بسیار سخاوتمند است و راه‌های زیادی برای بیشتر کردن این فضا وجود دارد. مثلا اگر ایمیل خود را تایید کنید یک گیگ بیشتر می‌گیرد و به ازای دعوت کاربران نیز فضای شما بیشتر خواهد شد.

این سرویس ۱۰ گیگ فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد.

۳- MediaFire

MediaFire
MediaFire

مدیافایر از دیرباز بین کاربران معروف و محبوب بوده است. حالا این سایت دوست داشتنی سرویس ذخیره سازی ابری بسیار خوبی برای کاربران ارائه کرده که ۱۰ گیگ فضای اولیه آن کاملا رایگان است. اشتراک‌گذاری قوی فایل‌های MediaFire از جمله امکانات بسیار خوب این سرویس است و شما به راحتی می‌توانید فایل‌های خود را در اختیار دیگران گذاشته تا دانلود کنند. البته جدا از ۱۰ گیگ محدودیت، برای آپلود فایل نیز در حالت رایگان محدودیت ۴ گیگ به ازای هر فایل خواهید داشت که برای اکثر افراد مشکل ساز نخواهد شد. یک نکته منفی در مورد این سرویس در حالت رایگان، دانلود تک تک فایل‌هاست و برای دانلود دسته‌ای، باید اکانت خود را به نسخه پولی ارتقا دهید.

این سرویس ۱۰ گیگ فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد.

۴- OneDrive

OneDrive
OneDrive

برای کاربران ویندوز ۱۰ نیز، دسترسی به OneDrive ساده خواهد بود. اساسا این سرویس به صورت پیش فرض روی ویندوز نصب است و شما می‌توانید پوشه‌ی آن را روی اکسپلورر پیدا کنید. البته حتی اگر ویندوز ۱۰ هم نداشته باشید، مثل تمامی سرویس‌های بالا، امکان استفاده از OneDrive را خواهید داشت. این فضای ۵ گیگی نیز با امتیازهایی که در طول استفاده از سرویس کسب می‌کنید، امکان افزایش خواهد داشت.

این سرویس ۵ گیگ فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد.

۵- Dropbox

Dropbox
Dropbox

Dropbox معروفیت خود را پیش از تمامی این سرویس‌ها به دست آورده بود. امکانات این سرویس و سادگی استفاده از آن نیز عالی است. البته اگر نگران این ۲ گیگ هستید، باید گفت که جدا از امکان خرید فضای بیشتر، همیشه کارهایی هست که می‌توانید با انجام آن فضای بیشتری داشته باشید. از جمله دعوت دوستان خود به دراپ باکس که به ازای هر کدام، فضایی به ۲ گیگ شما اضافه می‌شود. برنامه‌ی Dropbox نیز برای آپلود خودکار فایل‌ها از PC بسیار خوب بوده و از دیرباز مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفته است.

این سرویس ۲ گیگ فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد.

Join the Conversation

2 Comments

  1. گوگل درایو فوق العاده ست ،امکاناتی که برای اشتراک گذاری فایل ها داره باعث میشه که خیلی راحت بشه فایل های پروژه های مختلف رو بین افراد متفاوت به اشتراک گذاشت و به شکل گروهی فایل ها رو مدیریت کرد

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *