نوشتن محتوای با کیفیت یکی از جنبه‌های کلیدی هر استراتژی سئو است. اما چه زمانی محتوای شما با کیفیت بالا در نظر گرفته می‌شود؟ آیا کیفیت بالا برای کاربران شما به همان معناست که برای گوگل به شمار می‌رود؟ در این مقاله، در مورد اینکه محتوای با کیفیت چیست و چگونه می‌توانید مطمئن شوید که محتوای شما به موفقیت رسیده است، خواهیم خواند. این کار نیاز به برخی از مهارت‌های نوشتاری خلاقانه دارد. با تمرکز می‌توانید محتوای با کیفیت و با رتبه بالا ایجاد کنید که کاربران شما آن را مطالعه کنند و خوششان بیاید.

محتوای با کیفیت چیست؟

این سوال یک سوال میلیون دلاری است. دانستن نحوه نوشتن محتوای باکیفیت به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان بیشتر، نرخ پرش کمتر و تبدیل‌های بیشتری داشته باشید. اما چه کسی کیفیت محتوای شما را تعیین می‌کند؟ پاسخ ساده‌ای وجود دارد: کاربران شما. با این حال، چنین چیزی ایجاد محتوای مناسب را برای شما دشوارتر می‌کند. زیرا هر کاربر با دیگری متفاوت است و هدف جستجوی متفاوتی دارد. اگرچه آنها یک چیز مشترک دارند. هر کاربر می‌داند که چه می‌خواهد. در حالی که شما هنوز در کشف این موضوع هستید که مخاطبان شما می‌خواهند در مورد چه چیزی بخوانند!

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم

کاربران می‌دانند چه می‌خواهند و شما با بررسی خواسته‌های آنها شروع به تولید محتوا می‌کنید. برای این منظور، لازم است نکاتی را بدانید که به نوشتن شما کمک می‌کند.

۱. برای خواننده‌ها بنویسید نه خودتان

اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید، می‌خواهید خوانندگان در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید بدانند. اگر وبلاگ‌نویس هستید، می‌خواهید خوانندگان با شما و موضوعات مورد علاقه شما آشنا شوند. با این حال، در نظر گرفتن آنچه که کاربران شما واقعاً می‌خواهند در مورد آن بخوانند نیز مهم است. آنها چه منافعی دارند؟ چه رویدادها یا اخباری را دنبال می‌کنند که شما می‌توانید به کسب و کار خود مرتبط کنید؟ در تلاش برای رفع چه مشکلاتی هستند که آنها را به سایت شما رسانده است؟

اولین قدم در ایجاد محتوای با کیفیت بالا این است که مطمئن شوید متن شما حاوی اطلاعاتی است که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. برای اینکه بفهمید کاربران شما به دنبال چه اطلاعاتی هستند، باید تحقیقات کلمات کلیدی مناسبی را انجام دهید. این به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که در مورد چه موضوعاتی بنویسید و مخاطبان شما از چه کلماتی استفاده می‌کنند. تحقیقات کلمات کلیدی همچنین به رتبه‌بندی شما کمک می‌کند. چون بازدیدکنندگان بیشتر و نرخ پرش کمتر به گوگل می‌گویند که صفحه شما نتیجه خوبی برای نمایش در نتایج جستجوی آنهاست.

استفاده از کلمات کلیدی کم رقابت برای بهبود رتبه سئو

۲. محتوای خود را خوانا و جذاب کنید

اگر می‌خواهید پیام خود را منتقل کنید و مطمئن شوید که مردم کل پست یا صفحه وبلاگ شما را می‌خوانند، خواندن مطالب خود را آسان کنید. این یعنی چی؟ یعنی به ساختار متن و کلماتی که استفاده می‌کنید فکر کنید. متن بیش از حد بدون هیچ عنوان یا پاراگراف باعث ترس کاربر می‌شود. بنابراین مطمئن شوید که از تیترها و عناوین مناسب استفاده می‌کنید. علاوه بر این، سعی کنید استفاده از کلمات دشوار را محدود کنید و مراقب طولانی بودن جملات خود باشید. از مترادف‌ها استفاده کنید و جملات طولانی‌تر را با جملات کوتاه‌تر جایگزین کنید.

۳. در مورد هدف جستجو و هدف خود فکر کنید

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. هدف جستجو به چه معناست؟ هدف جستجو دلیلی است که شخصی یک جستجوی خاص را انجام می‌دهد. این اصطلاحی است که برای توصیف هدف آنها استفاده می‌شود. به عنوان مثال، آیا سؤالی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود؟ یا می‌خواهند چیزی را آنلاین بخرند؟ هدف جستجوی دیگران در نحوه در نظر گرفتن کیفیت محتوای شما تفاوت ایجاد می‌کند. اگر در آن لحظه با نیاز آنها مطابقت داشته باشد، آنها مدت بیشتری در صفحه شما خواهند ماند. اما اگر به پاسخی برای یک سوال نیاز داشته باشند و صفحه‌ای که در آن قرار می‌گیرد فقط سعی کند محصولات را به آنها بفروشد، قبل از اینکه شما متوجه شوید از صفحه خارج خواهند شد. پس هنگام ایجاد محتوا برای یک صفحه خاص، مهم است که هدف جستجو را در نظر بگیرید.

۴. قابل اعتماد باشید

هنگامی که کاربران وارد صفحه شما می‌شوند، ایجاد اعتماد صورت می‌گیرد. در واقع شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که قابل اعتماد هستید. چگونه؟ ابتدا با نوشتن به صورت واضح و کاربر محور. دوم، سعی کنید از عکس‌های استوک دوری کنید. زیرا عکس‌های واقعی اعتماد بیشتری ایجاد می‌کنند و به سایت شما حس شخصی می‌دهند. همین امر در مورد صفحه درباره ما در سایت شما نیز صادق است. سعی کنید از عکس‌های واقعی تیم خود استفاده کنید. سوم، رتبه‌بندی‌ها را به گوگل و گواهی‌نامه‌ها را به صفحات مناسب اضافه کرده و HTTPS را راه‌اندازی کنید. این به کاربران و گوگل کمک می‌کند تا بفهمند سایت شما به یک کسب و کار یا شخص واقعی تعلق دارد و به آنها اجازه می‌دهد تا با خوشحالی و خیال راحت سایت شما را مرور کنند.

۵. محتوای خود را به روز نگه دارید

یکی دیگر از عناصر کلیدی نوشتن محتوای با کیفیت، اطمینان از به روز بودن و مرتبط بودن آن است. این بدان معناست که شما باید هر از چند گاهی محتوای خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که افراد قادر به یافتن اطلاعات مناسب هستند. اما چرا این مهم است؟ چون که به کاربران شما نشان می‌دهد که از پیشرفت‌های اخیر در دنیا مطلع هستید و همیشه می‌توانید اطلاعات دقیقی را در اختیار آنها قرار دهید. به عبارت دیگر: اعتماد ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مخاطبان شما به سایت شما بازگردند. به روز نگه داشتن پست‌های وب سایت و وبلاگ شما نیز برای سئو مهم است. چرا که به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما زنده، پویا و مرتبط است. بنابراین، مطمئن شوید که طبق برنامه‌ریزی، محتوای خود را به طور منظم به روز می‌کنید.

در نتیجه پنج مرحله‌ای که تاکنون در مورد آن صحبت کردیم به شما کمک می‌کند تا محتوایی بنویسید که خواندن آن آسان و کاربر محور باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *