هشتگ برای کاربران به‌عنوان میانبری برای رسیدن به محتوای موردنظر استفاده می‌شود و در نتیجه پیدا کردن مطالب جدید یا مرتبط با هشتگ جستجو شده، آسان‌تر می‌شود. البته دلیل‌های دیگری هم برای استفاده از هشتگ وجود دارد؛ مثلاً کاربرانی که هشتگ خاصی را دنبال می‌کنند، حتی در صورتی که شما را فالو نکرده باشند باز هم می‌توانند محتوای شما را پیدا کنند و با پست یا صفحه شما تعامل برقرار می‌کنند. به عبارت دیگر با استفاده از هشتگ و به‌خصوص هشتگ‌های محبوب می‌توانید مخاطبان هدف خود را افزایش بدهید. در  این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید از هشتگ‌ها بهتر و درست‌تر استفاده کنید.

سایت‌های مفید در زمینه هشتگ‌ها!

  • سایت hashtags: این سایت اولین مکانی است که شما می‌توانید هشتگ‌های رایج و پر بیننده را پیدا کنید. معنای هر هشتگ با کلیک روی آن به طور کامل نشان داده می‌شود.
  • سایت wthashtag: نوعی سایت مرجع هشتگ است که کاربران منبع هشتگ را ویرایش می‌کنند. اگر شما نمی‌دانید هر هشتگی چه معنایی دارد یا اینکه نمی‌دانید چطور از آن استفاده کنید، می‌توانید در این سایت جست و جو کرده و توضیح کاملی در مورد هشتگ کسب کنید.
  • سایت :tagdef این سایت به طور خودکار هشتگ‌های روز، معروف و محبوب‌ترین در هفته را به زبان‌های مختلف فهرست می‌کند. کاربران می‌توانند معنای این اصطلاحات را برای دیگران بنویسند. اگر کاربران با معانی نوشته ‌شده موافق باشند، می‌توانند امتیاز مثبت بدهند و اگر مخالف باشند، امتیاز منفی. البته گفته می‌شود، فیس‌بوک نیز به زودی هشتگ را برای پست‌های کاربران فعال می‌کند تا دسته‌بندی محتوایی بهتری را در اختیار قرار داد. البته این عمل جستجوی محتوا در فیس‌بوک را راحت‌تر می‌کند!
  • چگونه از هشتگ اینستاگرام استفاده کنیم؟ – بخش چهارم

خوانا بودن هشتگ‌ها از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند خوانندگان زیادی را جمع کند و اطلاعات مختلف پیرامون آن جمع آوری شود. به هر حال در بسیاری از موارد به جای آنکه موضوع جدیدی را برچسب گذاری کنید؛ می‌توانید هشتگ‌های موجود را مورد استفاده قرار دهید. در برخی موارد با یک جست و جوی ساده مشخص می‌شود که قبل از شما دیگر کاربران موضوع موردنظر را برچسب گذاری کرده‌اند و در چنین شرایطی به راحتی می‌توانید مطلب خود را به آنچه دیگر کاربران نوشته اند اضافه کنید. در برخی شرایط یک هشتگ برای اتفاق خاصی به وجود می‌آید که پس از گذشت مدتی اهمیت خود را از دست می‌دهد و دیگر مطلبی پیرامون آن نوشته نمی‌شود که امکان از بین بردن آن وجود دارد. همچنین برخی مطالب می‌توانند دو یا چند هشتگ را شامل شوند که البته گفته می‌شود این اتفاق خواندن مطلب را دشوارتر می‌کند و مخاطب را با مشکلات فراوان مواجه می‌کند.

  • یک جایزه مناسب و ارزشمند برای شرکت‌کنندگان در نظر بگیرید!

همه ما می‌دانیم که کلیدی‌ترین عامل برای تشویق کاربران به شرکت در یک مسابقه، جایزه است. اگر جایزه شما مناسب و ارزشمند باشد، کاربران زیادی در مسابقه شرکت می‌کنند اما اگر جایزه شما مناسب نباشد تنها تعداد محدودی از کاربران که واقعاً به شما علاقه‌مند هستند، شرکت می‌کنند. اگر مسابقه قرار است برایتان ارزش تجاری ایجاد کند، پیشنهاد می‌کنم حتماً یک جایزه با ارزش فراهم کنید و در هنگام اجرای مسابقه آن را به کاربران یادآوری کنید.‌‌‌‌‌ همچنین جایزه شما می‌تواند یکی از محصولات یا خدمات با ارزش کسب‌وکارتان باشد؛ اگر یک محصول دیجیتال چند میلیونی دارید، شاید هدیه دادن آن به کاربر چیزی از شما کم نکند اما حقیقت این است که کاربران بدون پرداخت چندین میلیون هزینه آن محصول را خدمات را از شما دریافت کرده است. همچنین می‌توانید برای نفرات بعدی محصولات کم‌ارزش را در نظر بگیرید یا کد تخفیفی برای خرید همان محصول ارزشمند ارائه کنید. کمی خلاقیت در انتخاب جایزه می‌تواند نتایج بسیار خوب و ارزشمندی را برایتان فراهم کند.

مدل‌های متنوعی از طراحی مسابقه و مسابقه اینستاگرامی وجود دارند، برخی کاربران را تشویق به جمع آوری لایک می‌کنند، برخی کاربران را به کامنت گذاشتن تشویق می‌کنند.  برخی از کاربران می‌خواهند که عکسی را به اشتراک بگذارند، برخی دیگر از کاربران می‌خواهند که تعدادی از دوستان خود را در زیر پست مسابقه تگ کنند.  در ادامه چند مسابقه رو باهم بررسی می کنیم.

از مخاطبین خود در مورد تصاویر و ویدیو‎ها نظر بگیرید. اگر می خواهید درگیری بیشتری بین مخاطبین با پست های خود داشته باشید، از مردم نظر سنجی کنید، پرسیدن سؤال، گفتگو را شروع می کند. از دنبال کنندگان خود بخواهید در رابطه با پست جدیدی که داده‎اید، و در مورد هر چیز دیگری که به اشتراک میگذارید، نظر خود بیان نمایند.

در رابطه با کالا یا فعالیت تجاری خود سؤالاتی بپرسید. با پرسیدن این سؤالات افراد وادار می شوند در رابطه با فعالیت تجاری شما صحبت کنند. به عنوان مثال از دنبال کنندگان خود بپرسید که آیا امروز از محصول شما استفاده کرده‎اند یا خیر؟

در رابطه با شیوه‎ی زندگی افراد سوال کنید. بپرسید که چطور روزگار می گذارانند. به عنوان مثال اگر فروشگاه لباس هستید، بپرسید “مخاطبین شما به همراه شلوار‎های جین جدیدی که دارند، چه کفش هایی می‎پوشند؟”

از پست‎های “جای خالی را پر کنید” استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر محصولات غذایی می‎‏فروشید، پستی یا تصویری از غلات مخصوص صبحانه ایجاد کنید.

از پست‎هایی استفاده کنید که به تصاویر نسبت داده می شوند. یک راه عالی دیگر برای ایجاد درگیری با پست‎های اینستاگرام شما پرسش سوالات در رابطه با عناوین تصاویر است. یک تصویر جالب از محصولات، یا چیزی مرتبط با شیوه‎ی زندگی با برند خود تهیه کنید. از دنبال کنندگان خود بخواهید که در مورد عناوین شما پیشنهاد دهند و برای آن ها لحظات شادی بیافرینید.

یک هشتگ خاص اضافه کنید و در اختیار دنبال کنندگان قرار دهید تا از آن هشتگ به عنوان یک مرکز برای اشتراک گذاری تصاویری استفاده نمایند.

  • مراحل مسابقه طولانی نباشد!

مثلا در برخی از مسابقات از کاربر خواسته می‌شود، که ابتدا پیج برند را دنبال کند، سپس یک عکس از خودش با شرایط خاصی قرار دهد، سپس سه نفر از دوستانش را تگ کند و در انتها از پیج مسابقه هم یک اسکرین شات قرار دهد.مسلما با وجود طولانی بودن مراحل هر کاربری تمایل به شرکت در مسابقه نخواهد داشت.

مراحل مسابقه سخت نباشد! گاهی مراحل شرکت در مسابقه بسیار کوتاه ولی بسیار سخت است، مثلا برای شرکت در مسابقه به کاربران گفته می‌شود که در شرایط خاصی عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید و آن شرایط برای کاربر به ندرت اتفاق می‌افتد و ایجاد آن شرایط برای کاربر سخت است.

تبلیغ در صفحات بزرگ برای معرفی مسابقه اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام امکان نمایش تبلیغات را به صورت هزاران کاربران و البته به صورت هدفمند فراهم کرده است! شما به راحتی می‌توانید تبلیغ خود را به کاربران نمایش دهید و آن‌ها را تشویق به شرکت در مسابقه اینستاگرامی خود کنید. همچنین اگر می‌خواهید از روش‌های تبلیغاتی دیگر استفاده کنید، می‌توانید به ازای نمایش آگهی تبلیغاتی خود در صفحات بزرگ هزینه‌ای پرداخت کنید و کاربران آن‌ها را هم جذب کنید. البته تنها در صورتی که مسابقه شما عمومی است می‌توانید از صفحات عمومی استفاده کنید! اما اگر مسابقه شما در یک حوزه خاص است، پیشنهاد می‌کنم تنها در صفحاتی که در همان حوزه فعالیت می‌کنند تبلیغ بدهید تا بیشترین بازدهی را نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، داشته باشید.

از جمله نتایج شوکه کننده ای که در مورد اینستاگرم وجود دارد، این است که مسابقات، می توانند کاربردی ترین و کم استفاده ترین ابزار در مجموعه ابزارهای بازاریابی در اینستاگرام باشند. مسابقات اینستاگرامی می توانند سرعت رشد فالوورهای شما را تا ۷۰ درصد افزایش دهند. مطالعات و بررسی ها نشان داده اند که حساب های کاربری اینستاگرامی که مسابقات به راه می اندازند، طی ۳ ماه ۷۰ درصد سریع تر فالوور جذب می کنند، که رقم بسیار بزرگی است!

هشتگ اینستاگرام یک قابلیت بسیار عالی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند پست‌های صفحات مختلف را به صورت یکجا ببینند. جدیداً در قابلیت‌های اخیر اینستاگرام، امکان فالو کردن هشتگ در اینستاگرام فراهم شده است و به راحتی می‌توانید پست‌های مربوط به هشتگ محبوب خود را دنبال کنید.اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که هشتگ اینستاگرام چیست اما شاید برخی از کاربرهای آن را ندانید! در این مقاله به بررسی برخی از نکات آن پرداختیم که امیدواریم بتوانید با رعایت این نکات از هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *