یادگیری فتوشاپ پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بسیاری از آموزش‌ دهنده‌های این برنامه‌ی معروف، عنوان می‌کنند که بعد از یادگیری ابزارهای پایه، بهترین راه برای یادگیری کامل فتوشاپ، یادگیری از طریق انجام پروژه‌های مختلف است.

کانال‌های یوتیوبی زیادی هستند که به شکل‌های مختلف فتوشاپ را به شما یاد می‌دهند و ما در لیست امروز، چندین مورد از بهترین‌های آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به رایگان از آن‌ها فتوشاپ یاد بگیرید.

نکته: فراموش نکنید که تمامی این کانال‌ها به زبان انگلیسی هستند.

Phlearn

Phlearn

Phlearn یکی از بهترین کانال‌های یوتیوبی برای یادگیری فتوشاپ و لایتروم است. کانالی با حدود 1.9 میلیون کاربر که توانسته در سال‌های متمادی فعالیتش، آموزش‌های بسیار خوبی ارائه کند. شما در میان ویدیوهای Phlearn آموزش‌های پایه را در کنار آموزش‌های پیچیده مشاهده می‌کنید. می‌توانید تکنیک‌های فتوشاپ را در پروژه‌های مختلف مشاهده کنید و کارهای خلاقانه را در این مکان یاد بگیرید. همچنین یک لیست بسیار جالب برای کاربران مبتدی با نام یادگیری فتوشاپ در 30 روز وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توانید بدون حتی کوچک‌ترین دانشی از این برنامه، کار با آن را از پایه یاد بگیرید.

PiXimperfect

PiXimperfect

 

PiXimperfect یک هنرمند هندی است که سرگرمی خود در فتوشاپ را به یک شغل تبدیل کرد و حالا کانالی با 2.26 میلیون کاربر دارد و از گرافیست‌های معروف در یوتیوب به حساب می‌آید. نکته‌ی بسیار جالب در مورد آموزش‌های PiXimperfect کاربردی بودن آن‌هاست. خبری از ساخت پوسترهای عجیب و غریب در این کانال نیست، اما شما به روش‌های مختلف یاد می‌گیرید که ماسک درست کنید یا این که از تکنیک‌های مهم باخبر می‌شوید. آموزش‌های کاملی در زمینه ریتاچ صورت و پوست و همچنین ویرایش پرتره در این کانال کار شده است. برای کسانی هم که آشنایی با فتوشاپ دارند، PiXimperfect همیشه جزییات کامل نسخه‌های جدید فتوشاپ را توضیح می‌دهد تا بدانند در هر نسخه، چه اتفاقاتی افتاده است و چه امکاناتی به برنامه اضافه شده.

PSDESIRE

PSDESIRE

این کانال یکی دیگر از محل‌هایی است که شما می‌توانید تکنیک‌های کاربردی فتوشاپ را در قالب پروژه‌های مختلف به رایگان یاد بگیرید. PSDESIRE بیش از 300 هزار کاربر دارد و آموزش‌های بسیار زیادی را آپلود کرده که آن‌ها را در فهرست‌هایی عالی به نمایش می‌گذارد. تکنیک‌های معمول و پیشرفته، ریتاچ و تکنیک‌های مخصوص پرتره، ویرایش و تغییر عکس‌های منظره و … از جمله آموزش‌هایی هستند که در PSDESIRE  می‌بینید.

Photoshop Training Channel

Photoshop Training Channel
Photoshop Training Channel

همانطور که از اسم این کانال پیداست، Photoshop Training Channel عملا برای یادگیری فتوشاپ درست شده است. هر کدام از ویدیوهایی که در این کانال می‌بینید، مبحثی را برای آموزش انتخاب کرده و در قالب یک پروژه به شما یاد می‌دهد. این پروژه ممکن است یک ریتاچ ساده باشد یا حتی ساخت یک نوشته سه بعدی یا ساخت یک پوستر پیچیده با افکت‌های مختلف. برای این که خیلی سردرگم نشوید، می‌توانید از فهرست‌های پخش ویدیوها را در یک دسته‌بندی بسیار خوب مشاهده کنید.

Tutvid

Tutvid

Tutvid حدود یک میلیون کاربر دارد و به جز آموزش‌های مخصوص فتوشاپ، آموزش‌هایی در زمینه لایتروم و پریمیر را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. تنوع آموزش‌های این کانال که همگی در قالب انجام پروژه ارائه می‌شوند، بسیار جالب است. شما می‌توانید از طریق ویدیوهای tutvid یاد بگیرید که چطور شخصی را با ماسک از تصویر جدا کنید و در این مسیر بخش‌های ظریف موها را به خوبی انتخاب نمایید یا یک پوستر زیبای سه بعدی همچون پوستر فیلم‌های سینمایی را بسازید. همچنین ویدیوهایی در زمینه ایده‌ها و ترفندهای فتوشاپ و یا آموزش‌های کامل در زمینه لایتروم و ترکیب آن با فتوشاپ نیز در tutvid ارائه شده که می‌توانید از آن‌ها نیز بهره ببرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *