استفن کینگ در جایی گفته: “کتاب‌ها جادویی منحصر به فرد و قابل حمل هستند.” گفته‌ی او در دنیای مدرن ارزش بیشتری پیدا می‌کند، وقتی حالا هر تبلت یا گوشی موبایل می‌تواند یک کتابخانه باشد.برای کسانی که کتاب‌های انگلیسی مطالعه می‌کنند، همیشه این سوال مطرح است که چطور می‌توانند عناوین مختلف را به رایگان و به صورت آنلاین مطالعه کنند. ما امروز لیستی از کتابخانه‌های آنللاین و کاملا رایگان به شما معرفی می‌کنیم، تا بتوانید کتاب‌های خوبی در آن‌ها برای مطالعه پیدا کنید.

Project Gutenberg

Project Gutenberg
Project Gutenberg

پروژه گوتنبرگ” پروژه‌ای عام‌المنفعه و داوطلبانه است که برای تبدیل آثار فرهنگی به نسخه‌های دیجیتال در نظر گرفته شده. بیشتر آثاری که در این سایت منتشر شده‌اند، کتاب‌هایی هستند که دارای حق نشر نبوده و تا جای ممکن بر تعداد این کتاب‌های رایگان اضافه گردیده و تا امروز که مقاله را برای شما می‌نویسیم، تعداد آن‌ها به ۵۹ هزار عنوان رسیده است. بعضی از آثار بسیار بزرگ تاریخ را می‌توانید در این مجموعه پیدا کنید.

Questia

Questia
Questia

این سایت در واقع کتابخانه‌ای مربوط به مقالات است که بیشتر مربوط به علوم انسانی و اجتماعی می‌شود. این سایت توانسته با مجموعه‌ی رایگان خود در تحقیقات دانشجویان زیادی در سراسر دنیا کمک باشد و به یادگیری علوم آکادمیک کمک‌های شایانی کند.

Open Library

Open Library
Open Library

Open Library یک مجموعه‌ی عام‌المنفعه دیگر است که سعی دارد کتاب‌های مختلف را به صورت دیجیتال برای مطالعه عموم فراهم کند. این سایت کتاب‌های بسیار زیادی که دارای حق کپی رایت نیستند و یا دیگر به چاپ نمی‌رسند را داراست و مطالعه آن در سایت نیز بسیار راحت و با امکانات کافی است. مسئولان این سایت اهداف ارزشمندی برای رساندن کتاب به دست مردم جهان دارند که و روز به روز به آرشیو بزرگ خود عناوین بیشتری را اضافه می‌کنند.

The Online Books Page

The Online Books Page
The Online Books Page

گزینه‌ی بعدی لیست ما شرایط نسبتا متفاوتی نسبت به دیگر سایت‌های لیست دارد. این سایت مجموعه‌ای بیش از ۲ میلیون عنوان رایگان را در سایت خود قرار داده که برای خوانده شدن فراهم شده‌اند. این آثار تماما رایگان و قانونی بوده و مشکلی از بابت حق نشر ندارند. اما مشکل از آن جایی است که پیدا کردن عناوین در این سایت کمی مشکل بوده و ساختار بسیار قدیمی آن کار را مشکل می‌کند. اما در نهایت عناوین خاص و بسیار خوبی در The Online Books Page پیدا می‌کنید که ارزش وقت گذاشتن و پیدا کردنشان را دارد. با این حال متاسفانه آثار بی‌ارزش هم در این مجموعه پیدا شده که کمی پیدا کردن آثار مهم را مشکل می‌کند. در آخر، امکان خواند کتاب به صورت HTML و PDF برای کاربران فراهم شده است.

Read Print

Read Print
Read Print

سایت دیگری با هزاران کتاب رایگان برای خواندن. Read Print سایتی است که کتاب‌های مناسب برای دانش‌آموزان و دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان به آثار ادبی را ارائه می‌کند و کاربران می‌توانند لیستی از کتاب‌های مورد علاقه خود تهیه کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذاریند. چیزهای جالبی در  Read Print پیدا می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به آرشیو مجلات قدیمی تایم اشاره کرد که مرور آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

Classic Reader

Classic Reader
Classic Reader

Classic Reader برای دوست داران ادبیات کلاسیک بهترین انتخاب است. جایی که می‌توانید هزاران کتاب ارزشمند از ادبیات داستانی، شعر، نمایشنامه و داستان‌های کوتاه از کشورهای مختلف را به صورت رایگان مطالعه کنید. آثاری از دیکنز، شکسپیر، ادگار آلن پو و بسیاری دیگر که هر کدامشان از آثار شاخص ادبیات جهان به حساب می‌آیند. امکان حاشیه نویسی برای هر کتاب، یکی از نکات جالب این سایت است که برای خوانندگان می‌تواند جالب باشد.

Classic Bookshelf

Classic Bookshelf
Classic Bookshelf

این سایت نیز شبیه به گزینه‌ی قبلی، مجموعه‌ای از آثار کلاسیک جهان را برای مطالعه آنلاین به صورت رایگان در اختیار عموم گذاشته است. البته کتاب‌هایی از چند ساله اخیر نیز در این سایت وجود دارد که مسلما شامل هری پاتر یا کتاب‌های این چنینی نمی‌شود، اما عناوین مهمی هستند که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *