به نظر می‌رسد، کم کم به سمتی می‌رویم که سرویس‌های اشتراکی، سهم بیشتری از سود کمپانی‌های بازی‌سازی را نسبت به فروش این عناوین به خود اختصاص دهند. به همین دلیل هم هست که شرکت‌های بزرگ به سمت این چنین سرویس‌هایی رو آورده‌اند و بازی‌ها را تحت عناوین مختلف، به صورت ماهانه در اختیار کاربران می‌گذارند.

در پست امروز ما به بررسی کوتاهی در مورد هر کدام از این سرویس‌های اشتراکی خواهیم پرداخت و سپس می‌بینیم که بهترین گزینه برای شما چه خواهد بود.

برترین سرویس‌های اشتراکی بازی‌های کامپیوتری

Xbox Game Pass: سرویس اشتراکی بازی مایکروسافت سیستم ساده‌ای دارد که شما با پرداخت 9.99 دلار در ماه، بر روی PC یا Xbox دسترسی به مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌ها را دارید و می‌توانید آن‌ها را دانلود و بازی کنید. بازی‌های مختلف با کیفیت‌های متفاوتی در آن پیدا می‌شود و البته شما از روز اول به بازی‌هایی که شرکت‌های زیر مجموعه خود مایکروسافت ارائه می‌کنند دسترسی خواهید داشت. همچنین اگر مبلغ 5 دلار اضافه برای هر ماه پرداخت کنید، خیلی از بازی‌های EA را نیز به همین شکل در اختیار می‌گیرید.

Xbox Game Pass

Humble Choice: بر خلاف دیگر موارد این لیست، لیست Humble Choice هر ماه به طور کلی عوض می‌شود و شما می‌توانید بازی‌ها را برای همیشه پیش خودتان نگه دارید. هر ماه 12 بازی متفاوت با کیفیت‌های مختلف در این سیستم ارائه خواهد شد که 12 دلار به صورت ماهانه برایتان هزینه در پی خواهد داشت. (سال اول به این شکل است و در سال‌های بعد باید 19.99 دلار بپردازید)

EA Play

EA Play: اگر تنها سرویس اشتراکی EA را نیاز دارید، می‌توانید با قیمت 4.99 دلار، سرویش اشتراکی این شرکت را در اختیار داشته و بازی‌های گران‌قیمتی همچون فیفا را با آن بازی کنید. مجموعه EA Play شاید کمی محدود‌تر به نظر برسد، اما بازی‌های بسیار با کیفتی در آن حضور دارند.

Ubisoft+

Ubisoft+: ساختار Ubisoft+ بسیار شبیه به EA Play است با این تفاوت که در کنار بیش از 100 بازی این شرکت که می‌توانید آن‌ها را دانلود و بازی کنید، امکان استریم بعضی از این عناوین بر روی Google Stadia و بعدا Amazon Luna نیز برایتان وجود خواهد داشت. اما خب Ubisoft+ 14.99 دلار قیمت دارد که هزینه‌ی بالایی برای این سرویس به نظر می‌رسد.

Nintendo Switch Online

Nintendo Switch Online: بر خلاف دیگر گزینه‌ها، Nintendo Switch Online تنها محدود به بازی‌های نینتندو است و خب عناوین زیادی در این لیست نمی‌بینید. به همین منظور تنها دارندگان کنسول نینتندو می‌توانند با 20 دلار در سال آن را در اختیار بگیرند که به نظر معامله بسیار خوبی برایشان خواهد بود! همچنین با خرید این سرویس، به بازی‌های کلاسیک و انجام بازی‌های آنلاین نیز دسترسی خواهید داشت.

Google Stadia

Google Stadia: Google Stadia یک پروژه جاه‌طلبانه از سوی گوگل است که خیلی‌ها باور دارند مدت زیادی باقی نخواهد ماند. در این سرویس هیچ بازی برای دانلود وجود نداشته و شما بازی‌ها را استریم می‌کنید. این سرویس 9.99 دلار قیمت ماهانه داد و بعضی از بازی‌ها را نیز باید با قیمت مجزا خریداری کنید و جزو اشتراک ماهانه نیستند.

NVIDIA GeForce NOW

NVIDIA GeForce NOW: خیلی از سرویس‌ها لیستی از بازی‌ها را برای دانلود دراختیار شما می‌گذارند، اما NVIDIA GeForce NOW در واقع این امکان را به شما می‌دهد تا بازی‌هایی که دارید را بر روی سرویس‌های ابری آپلود کنید. NVIDIA GeForce NOW با استیم و چندین سرویس دیگر نیز کار می‌کند و شما می‌توانید به صورت استریم از روی هر پلتفرمی آن‌ها را اجرا کنید.

PlayStation Now

PlayStation Now: یکی دیگر از سرویس‌های بر پایه استریم که این بار از طریق پلی‌استیشن ارائه شده و بیش از 800 بازی از کنسول‌های PS2، PS3 و PS4 برای آن ارائه شده است. این تنها راهی است که شما می‌توانید بازی‌های اختصاصی پلی استیشن را بر روی PC بازی کنید و البته این موضوع 9.99 دلار در ماه برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

استریم در برابر دانلود

یکی از مشخصه‌های مهمی که برای انتخاب سرویس اشتراکی مهم خواهد بود، این است که شما سرویسی می‌خواهید که بازی‌ها را در آن‌ها دانلود و نصب کنید یا این که از طریق استریم اجرایشان کنید. با توجه به وضعیت اینترنت، بهترین انتخاب برای کاربران داخل کشور، سرویس‌های اشتراکی دانلودی خواهد بود، با این وجود بعضی از سرویس‌ها همچون PlayStation Now، عملا جایگزینی ندارند.

کدام یک برای شما بهتر خواهد بود؟

واقعیت این است در حال حاضر سرویس اشتراکی Xbox Game Pass گزینه‌ای ایده‌آل برای بازی‌خورها به حساب می‌آید. با این حال این که چه سرویسی را برای خود انتخاب می‌کنید، کاملا به نیازهای شما بستگی دارد. سرویس اشتراکی نینتندو برای دارندگان این کنسول ایده‌آل است و اگر تنها به بازی‌های ورزشی و سری Need For Speed احتیاج داشته باشید، باید سرویس EA Play را خریداری کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *