تکنولوژی ساخت بازی‌های کامپیوتری در دهه اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته و تغییرات خیلی زیادی به خود دیده است. یکی از تغییرات فوق‌العاده جذاب که طرفداران نیز به شدت از آن استقبال کرده‌اند، امکان ساخت مود برای بازی‌هاست. در واقع شما به وسیله‌ی مودها می‌توانید با استفاده از ساختار بازی، مراحل مخصوص به خود را ساخته یا حتی در دل بازی مورد نظر، یک بازی جدید خلق کنید.

مودهای بی‌شماری برای بازی‌های مختلف در این سال‌ها ارائه شده، اما بعضی از آن‌ها، آنقدر خوب بودند که بعدها به عنوان یک بازی مستقل منتشر شدند. اما بعضی‌ها هم درخشان و کم‌نظیرند اما به صورت مود باقی ماندند. امروز ما به معرفی این دست مودها می‌پردازیم و می‌خواهیم شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

Skyrim – Enderal: Forgotten Stories

این مود باید به عنوان یک بازی مستقل ارائه می‌شد، اما معلوم نیست چرا در نهایت در حد همان مود باقی ماند. Enderal: Forgotten Stories توانسته با تغییرات بسیار عالی، یک دنیای باز با گیم‌پلی و مکانیک متفاوت را خلق کند و تجربه‌ای کاملا متفاوت از نسخه اصلی را برای بازیخورها به همراه داشته باشد. شما در این بازی داستانی بسیار تاریک و روانشناختی را از سر خواهید گذراند که بین 30 تا 125 ساعت به طول می‌انجامد.

Skyrim – Enderal: Forgotten Stories

کویست‌های متعدد، کلاس‌های جدید و سیستم پیشرفته متفاوت و خیلی جزییات جالب در مورد این بازی وجود دارد که طرفداران اسکایریم را عاشق خودش کرده است.

Dark Souls – Daughters of Ash

مودهای زیادی برای بازی سخت Dark Souls ساخته شده که بازیکن‌های متعددی به انجام آن‌‌ها می‌پردازند. تیمی که این مود را ساخته، آنقدر روی جزییاتش کار کرده است که بازی کردن آن تجربه‌ی یک عنوان کاملا متفاوت خواهد بود. در Dark Souls – Daughters of Ash‌ شما یک داستان کاملا جدید دنبال می‌کنید که پیچش‌های روایی بسیار خوبی داشته و لحظات جذابی را برایتان به همراه می‌آورد.

Dark Souls – Daughters of Ash

این مود دشمنان و غول‌های جدید دارد و NPCهای تازه‌ای به نقشه اضافه کرده است. اسلحه‌های جدید، مکانیک متفاوت برای طی کردن چالش‌ها و خیلی چیزهای دیگر، از نکاتی هستند که – Daughters of Ash را در قامت یک عنوان مستقل به نمایش می‌گذارد.

XCOM & XCOM 2 – The Long War

وقتی می‌فهمید یک مود خیلی خوب است که حتی توسعه دهندگان اصلی بازی نیز به تیمی که مود را خلق کرده اضافه می‌شوند و در کنار هم آن را گسترش می‌دهند! همان اتفاقی که برای The Long War در بازی XCOM رخ داده است. این مود ابتدا کارش را با تغییراتی کوچک در بازی شروع کرد، اما به سرعت این تغییرات به یک مود کامل و عالی بدل شد که کلاس‌ها، اسلحه‌ها و خیلی المان‌های جدید به بازی اضافه کرد.

XCOM & XCOM 2 – The Long War

یکی از مهم‌ترین تغییرات در این مود، اضافه شدن کمپین بازی است که خیلی بیشتر از نسخه اصلی بوده و مراحل متعددی داشت و مراحل جدید‌‌تری هم به صورت مستمر به آن اضافه شد. ادامه‌ی این روند باعث شد تا آن‌ها Long War را برای نسخه‌ی دوم بازی نیز ارائه کنند. حالا تیم سازنده‌ی این مود، یک استودیوی‌ اختصاصی با نام Pavonis Interactive ساخته و در حال کار بر روی بازی خود نیز هست.

Star Wars Knights of the Old Republic II – The Sith Lords Restored

بازی‌های متعددی برای دنیای جنگ ستارگان ارائه شده، اما کم‌تر بازی بوده که به موفقین Star Wars Knights of the Old Republic II برسد. با این که خود بازی ایرادات زیادی داشت، اما مودهای متعدد و بسیار زیادی که برایش ارائه شد، محتوایی فوق‌العاده زیاد را برای طرفداران این سری به همراه آورد که یکی از آن‌ها The Sith Lords Restored بود.

Star Wars Knights of the Old Republic II – The Sith Lords Restored

ابتدا این مود برای حل باگ‌های بازی ارائه شده بود، اما در نهایت تغییراتی بنیادی در مکانیک بازی داشت و المان‌های متعددی به آن اضافه کرد که تا یک بازی کامل پیش رفت.

The Witcher 2: Assassins Of Kings – Farewell Of The White Wolf

عناوین Witcher از آن دست بازی‌هایی هستند که مودهای متعددی برای آن‌ها ساخته شده است. از میان خیل انبود مودهای مختلف، مهم‌ترین آن‌ها Farewell Of The White Wolf برای نسخه‌ی دوم Witcher خواهد بود که خیلی از طرفداران عقیده داشتند، باید به عنوان یک بازی مستقل ارائه می‌شد.

The Witcher 2: Assassins Of Kings – Farewell Of The White Wolf

داستان بازی حول محور دو شخصیت مهم این سری یعنی گرالت و ینفر می‌چرخد و داستان ازدواج آن‌ها را روایت می‌کند. این داستان در سه روز گفته شده و شخصیت‌های دوست داشتنی زیادی دوباره دنیای Witcher باز می‌گردند. اگر طرفدار Witcher هستید و تا حالا این مود را بازی نکردید، حتما باید به سراغش بروید، زیرا داستان شاعرانه و فوق‌العاده آن، اشک خیلی‌ها که آن را تجربه کرده‌اند، در آورده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *