تجهیزات زیادی در دنیای سینما پیدا می‌شوند که هر کدام از آن‌ها می‌توانست دنیای ما را تغییر دهد. بعضی از آن‌ها که روزی آرزوی محققین بودند، در طول تاریخ به زندگی ما پا گذاشتند و بعضی دیگر در حال حاضر آرزوی ما محسوب می‌شوند. هر چقدر هم که داشتن این تجهیزات بعید باشد، باید امید داشت روزی و به شکلی به دنیای واقعی ورود پیدا کنند. با هم نگاهی به بعضی از گجت‌هایی که آرزو داریم یکی از آن‌ها در اختیار داشتیم بندازیم:

دستگاه تلپورت : سری پیشتازان فضا

دستگاه تلپورت

یکی از تکنولوژی‌هایی که ابتدا در فیلم‌های Star Trek معرفی شد و بعد مثل نقل و نبات در بین فیلم‌های دیگر استفاده شد، دستگاه تلپورت یا جابه‌جایی سریع است. بسیاری از محققان همین حالا هم بر روی این پروژه کار می‌کنند اما انجام آن شاید بعید به نظر برسد. اما بعید بودن دلیل بر این نمی‌شود که آرزوی داشتنش را نداشته باشیم.

فراموش نکنیم که چیزی شبیه به تبلت‌ها خیلی سال پیش ابتدا در سریال Star Trek به نمایش گذاشته شده بود .

نمادی از وسایلی محسوب می‌شد که داشتنش بعید و خیلی فضایی به نظر می‌رسید، اما امروزه ورای تخیلات سازندگان آن سریال، تبلت‌ها در دست همه دیده می‌شود.

نامرئی کننده لباس، شکارچی

نامرئی کننده لباس

انتخاب بین لباس آیرون‌من و این تکنولوژی برای وجود یک نماینده از لباس‌های جنگی کار سختی بود، اما در ۱۹۸۷ وقتی فیلم شکارچی اکران شد و بسیار هم معروف شد، هنوز اینقدر در هر فیلم آدم‌های نامرئی نمی‌دیدیم. مضاف اینکه این تکنولوژی یک لباس جنگی همه کاره‌است که می‌توان آن را با سنسورهای رویش نامرئی کرد.

هاوربورد، بازگشت به آینده: بخش دوم

هاوربورد

بسیاری از دستگاه‌هایی که در زمانی دور فقط در کتاب‌ها و فیلم‌ها دیده می‌شدند، حالا در زندگی روزمره ما جا دارند و شاید نزدیک‌ترین گجت معروفی که نزدیک به دنیای واقعیت باشد و بسیاری بر روی آن کار می‌کنند هاوربرد فیلم بازگشت به آینده باشد. این تخته‌های اسکیت بدون چرخ و در فاصله‌ای کوتاه از سطح معلق هستند و با سرعت نسبتا زیادی می‌توان آن‌ها را هدایت کرد.

دستگاه پاک‌کننده حافظه، مردان سیاه‌پوش

دستگاه پاک‌کننده حافظه

کافی‌ست به این فکر کنید که می‌توانید بخش دلخواهی از حافظه خود را برای همیشه پاک کنید! همه‌ی ما حداقل یک‌بار به این مسئله فکر کرده‌ایم. Neuralyzer اسم دستگاهی است که در فیلم مردان سیاه‌پوش برای حفظ رازهای این گروه سری استفاده می‌شد. هر جا که کسی از چیزی که نباید اطلاع پیدا می‌کرد از این دستگاه برای پاک کردن حافظه او استفاده می‌شد و اگر قرار بود از تاثیر این دستگاه عجیب در امان بمانید، کافی بود یک عینک آفتابی بزنید!

لایت‌سیبر (شمشیر نوری)، جنگ ستارگان

لایت‌سیبر

مطمئنا از هر کس که دستی در دنیای فیلم‌های علمی‌تخیلی دارد بپرسید که کدام وسیله از دنیای سینماها باید پا به دنیای واقعی بگذارد، برای شما یک جواب دارد: “لایت‌سیبر”. شمشیرهای نوری جدای‌ها یکی‌ از جذاب‌ترین اسلحه‌های معرفی شده در تمام تاریخ سینما هستند. در قصه آمده که در دسته این اسلحه از الماسی خاص استفاده شده که به وسیله آن می‌توان نوری با تجمیع انرژی خاص تولید کرد.

هر الماس رنگی خاص دارد که باعث می‌شود رنگ شمشیر نیز عوض شود. جدای‌ها از رنگ‌های مختلفی از شمشیر استفاده می‌کنند اما سیث‌ها که دشمنان قسم خورده آن‌ها هستند، عموما تنها از رنگ فرمز استفاده می‌برند.

البته گجت‌های زیادی هستند و هر کس با توجه به سلیقه‌ای که دارد آرزوی داشتن آن را خواهد داشت، شما هم پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *