بیشتر کاربران مک، عموما مک‌بوک‌های ۱۲ یا ۱۳ اینچی دارند. همین لپ‌تاپ‌ها با اندازه‌ای که دارند باعث می‌شوند هم کارایی مناسبی از نظر ابعاد داشته باشند و هم اینکه به راحتی می‌‌توان آن‌ها را همراه داشت. با این حال این اندازه مانیتور برای کسانی که از چندین برنامه همزمان استفاده می‌کنند و نرم‌افزارهای زیادی نصب دارند، مشکلاتی برای مدیریت برنامه‌ها ایجاد می‌کند. MacOS Mojave ابزاری کاربردی برای این منظور ارائه کرد اما با این حال شاید بهتر باشد شما به سراغ برنامه‌هایی بروید که بیشتر در این زمینه کمک‌حال شما باشند.

Magnet

این برنامه در اپ‌استور اپل به قیمت ۹۹ سنت در دسترس است. در این ابزار کافی‌ست شما پنجره‌ی در حال اجرای خود را به سمت گوشه تصویر بکشید تا این پنجره نصف، یک سوم یا یک چهارم مانیتور شما را به خود اختصاص دهد. این بخش‌ها می‌تواند کنار، پایین یا بالای تصویر باشد. حتی امکان این وجود دارد که با کشیدن پنجره به بالای تصویر، پنجره به صورت تمام صفحه بشود بدون اینکه در حالت تمام صفحه قرار گیرد. Magnet منویی نیز دارد که به وسیله آن می‌توانید پنجره‌ها را در اندازه‌های مختلف تنظیم کنید و دیگر از کشیدن و رها کردن استفاده نکنید. میانبرهایی نیز برای صفحه کلید در نظر گرفته شده که آن‌ها نیز در این امر شما را یاری می‌کنند.

Hocus Focus

Hocus Focus اگر چه در اپ‌استور اپل برای دانلود قرار داده نشده، اما به صورت رایگان از سایت ارائه کننده این برنامه در دسترس است. این برنامه پنجره‌هایی که بر روی دستگاه باز مانده‌اند را پنهان کرده، تا شما بتوانید بر روی برنامه‌ای که در حال کار با آن هستید تمرکز کنید. به صورت پیش‌فرض برنامه‌ای که ۳۰ ثانیه از آن سوییچ کرده باشید، پنهان می‌شود اما شما می‌توانید از منوی Hocus Focus، این زمان‌بندی را تغییر دهید. البته این ابزار تنها دستک‌تاپ شما را تمیز نکرده و به سراغ لیست آخرین برنامه‌های داک نیز می‌رود و برنامه‌هایی که بیشتر از آن استفاده می‌کنید را در اولویت قرار می‌دهد تا به راحتی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Station

Station

این برنامه نیز به صورت رایگان و از طریق سایت سازنده آن در دسترس است و به صورت یک مدیریت مرکزی تحت وب برای برنامه‌هایتان عمل می‌کند. این برنامه از سرویس‌های جیمیل، گوگل درایو، اسلک، توییتر و بسیاری اپ‌های این چنینی پشتیبانی می‌کند. برنامه‌های خود را در این برنامه اضافه کرده و سپس به راحتی با یک کلیک بر روی آیکون آن‌ها در روی نوار ابزارش به آن دسترسی خواهید داشت. سوییچ کردن در بین این اپلیکیشن‌ها بسیار ساده‌تر از حالت عادی خواهد بود و مرور آن‌ها نیز به راحت‌تری شکل ممکن انجام می‌پذیرد. ابزارهای زیادی در این برنامه گنجانده شده که نمایش اعلان‌ها نیز جزوی از آن‌هاست.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *