ابزارهای آنالیز وبسایت‌ها به دارندگان آن‌ها قابلیت بررسی بازدید و رفتار کاربران از جهات گوناگون را می‌دهد. بدیهی است که با پیشرفت یک وب‌سایت‌، نیاز به ابزارهای دقیق‌تر نیز بالاتر می‌رود و آنالیز بازدیدها به صورت زنده اهمیت بیشتری می‌یابد. از این سو در این مطلب به معرفی ۵ ابزار برتر در این زمینه می‌پردازیم.

Woopra

این ابزار اطلاعات کاملی را در دست شما قرار می‌دهد و همچنین مدت زمان بازدید و نیز بخش‌های پربازدیدتر را به اطلاعتان می‌رساند و بدین ترتیب برای بهبود سایت به جهت حفظ بیشتر کاربران اهمیت بالایی دارد.

Woopra برای ۳۰هزار عملیات در ماه رایگان است. این ابزار برای سایت‌های با بازدید کوچک و متوسط بسیار مناسب است؛ ولی هنوز برای سایت‌های بزرگتر متناسب نیست چرا که بازدید بالا سرعت اجرای عملیات آنالیزی را کاهش می‌دهد.

Woopra

سایت Woopra قابلیت بررسی چندین وبسایت به صورت همزمان را دارد. قابلیت سنجاق کردن گزارش‌ها بر روی صفحه‌ی اصلی حساب کاربری شما نیز وجود دارد و به این وسیله می‌توانید به سرعت سایت خود را به صورت کلی بررسی کنید.

Hitsteps

این سایت از صفحات مختلف وبسایت شما هیت‌مپ‌هایی تهیه و در شناخت نقاط قوت و ضعف کمک شایانی می‌کند. Hitsteps برای یک وبسایت با کمتر از ۲۰۰۰ بازدید رایگان است. لازم به ذکر است که این ابزار بیشتر به کاربران حرفه‌ای و آشنا به آنالیز وبسایت توصیه می‌شود و چندان مناسب تازه‌کاران نیست.

Hitsteps

امکان دانلود گزارش آنالیزها با فرمت CMV و PDF نیز وجود دارد و در کنار همه‌ی این قابلیت‌ها، توانایی چت کردن را هم در خود جای داده‌است.

GoSquared Analytics

این ابزار قابلیت بررسی زنده‌ی رفتار کاربران را دارد و برای سایت‌های پربازدید هم بسیار مناسب است. GoSquared Analytics تنها به مدت دو هفته به صورت آزمایشی رایگان است و پس از آن تنها راه استفاده،‌ خرید امکانات آن است. آنالیز این ابزار قدرت پیشبینی ندارد و نمی‌تواند رفتارهای کاربران در سایت را شبیه‌سازی کند.

GoSquared Analytics

این ابزار هم قابلیت چت دارد و همچنین از شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر توییتر هم پشتیبانی می‌کند.

Real Time Analytics

Real Time Analytics

این ابزار با بررسی بازدیدهای حال(زنده) و گذشته دست به پیشبینی‌هایی از جمله پیشبینی بخش‌های مشکل دار سایت می‌زند و بدین ترتیب بازده وبسایت را بالا می‌برد. برخلاف دیگر موارد، Real Time Analytics قابلیت جمع‌آوری اطلاعات را ندارد و در عوض از نتایج Google Analytics استفاده می‌کند. عضویت رایگان این وبسایت از نظر زمانی محدود بوده و به کاربران اجازه‌ی انجام ۲۰۰ آنالیز در روز و دریافت پنج گزارش روزانه، هفتگی و ماهانه به ازای هر بررسی را می‌دهد.

Clicky

محیط سایت Clicky قابل شخصی‌سازی است و برای هر سایت می‌تواند به صورت جداگانه بهینه‌سازی شود. Clicky قابلیت بررسی تگ، واژه‌های کلیدی و ریتوییت‌های توییتر را به کاربر می‌دهد.

Clicky

استفاده از این ابزار برای یک سایت زیر ۳۰۰۰ بازدید رایگان است. از نقاط منفی Clicky می‌توان از عدم پشتیبانی از سرویس‌های مختلف و نیز ظاهر نه چندان گیرا یاد کرد.

لازم به ذکر است که نسخه‌ی پولی این سایت قابلیت دریافت و بررسی هیت‌مپ را هم به کاربران می‌دهد.

Join the Conversation

3 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *