سیستم عامل اندروید یک روش مخصوص به خود برای گرفتن عکس از صفحه ارائه می‌دهد که به خوبی نیز کار می‌کند ولی با وجود این که خدمات اولیه مثل گرفتن عکس و اشتراک‌گذاری در این ابزار گنجانده شده باشد، اما ممکن است در نهایت انتظارات و نیازهای شما را برطرف نکند.

شاید عکس گرفتن از صفحه به تنهایی کار شما را راه بیاندازد اما نه وقتی که نیاز به امکانات بیشتری نظیر تایمر، حاشیه نویسی متن و یا گزینه‌های اشتراک‌گذاری بهتری باشد. در این صورت نیاز به یک برنامه حرفه‌ای‌تر خواهید داشت که ویژگی‌های بیشتری ارائه دهد. ما در این مقاله به بهترین برنامه‌های این دسته می‌پردازیم.

۱- Screenshot Ultimate

Screenshot Ultimate

Screenshot Ultimate با ابزار و ویژگی‌هایی که دارد یکی از بهترین‌های این رده است که عملکرد اصلی اسکرین شات خود گوشی را گسترش می‌دهد. به طوری که حداقل ۱۶ روش عکس‌برداری را پشتیبانی کرده و مهم‌تر از همه دستگاه‌های روت نشده هم می‌توانند از آن استفاده کنند. روش‌های گرفتن عکس شامل دکمه شناور، shake-to-snap، دکمه‌های سخت‌افزاری مختلف، حسگرهای نوری، حسگرهای proximity و حتی صوتی می‌شود. تصاویر ذخیره شده را می‌توان با متن، فیلترهای مختلف و نقاشی ویرایش کرد. همچنین اگر مایلید از دست تبلیغات خلاص شوید می‌توانید با پرداخت تنها ۰٫۹۹ دلار به نسخه طلایی ارتقا پیدا کنید.

البته در نظر داشته باشید که با روت کردن دستگاه امکانات بیشتری در این برنامه نیز نصیبتان خواهد شد.

۲- Super Screenshot

Super Screenshot

Super Screenshot یک برنامه جمع و جور عالی است که بر روی قابلیت‌های پیش‌فرض اسکرین شات دستگاه شما اثر می‌گذارد. هیچ نیازی به دسترسی روت ندارد و برعکس Screenshot Ultimate که در بالا ذکر شد هیچ راه امکان خاصی برای دستگاه‌های روت شده ندارد.

وقتی برنامه را اجرا می‌کنید با یک تکان به موبایل از صفحه مورد نظر یک عکس ذخیره خواهد شد. سپس یک ویرایشگر با امکانات برش، تغییر اندازه، نقاشی، متن‌نگاری، انتخاب فیلتر و حتی بیشتر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در حقیقت این برنامه برای کاربران استفاده بسیار ساده و راحتی دارد.

Super Screenshot در اندرویدهای ۴ به بالا قابل اجراست. با وجود این که قابلیت‌های آن بین گوشی‌ سامسونگ و برندهای دیگر کمی متفاوت است اما رایگان بوده و از هر تبلیغی به دور است.

۳- Apowersoft Screenshot

Apowersoft Screenshot

در ظاهر Apowersoft Screenshot شبیه به دیگر در برنامه‌هاست اما قابلیت خاص توانایی مرور وب با استفاده از یک مرورگر داخلی و گرفتن عکس کامل از صفحه آن را از دیگر برنامه‌های عکس از صفحه جدا کرده است.

چرا از یک صفحه وب عکس بگیرید؟ شاید بخواهید صفحه را آرشیو کنید، یا در زمانی که آفلاین هستید نگاهی به آن بیاندازید و یا از یک اشتباه رخ داده قبل از تصحیح عکس داشته باشید.

این برنامه قابلیت‌های دیگری نظیر برش دهی، نقاشی، حاشیه نویسی و ذخیره‌سازی ابری رایگان در صورت نیاز ضروری به شما ارائه می‌دهد.

۴- Capture Screenshot

Capture Screenshot

این برنامه هم مانند مورد قبلی امکانات ویرایش را بر روی عملکرد اصلی عکس از صفحه گسترش می‌دهد. Capture Screenshot یک مجموعه از ویژگی‌های متنوع شبیه آنچه در مورد قبلی ذکر کردیم نیست اما برنامه خوبی است، اگر نیاز به امکانات اضافی نداشته باشید. Capture Screenshot سه روش برای گرفتن عکس از صفحه با دکمه‌های شناور، shake-to-snap و از طریق منوی اعلان‌ها (از بالا به پایین کشیدن) را ارائه می‌دهد. هنگامی که از صفحه عکس گرفتید می‌توانید با ابزاری نظیر نقاشی، متن نویسی، برش دهی و فیلترهای نظیر نور و روشنایی ویرایش کنید.

۵- Screenshot by Icondice

Super Screenshot

چندین برنامه مختلف در فروشگاه Play وجود دارند که از اسم  Screenshot در دسترس قرار گرفتند اما توجه داشته باشید که این برنامه توسط شرکت Icondice عرضه شده است و برخلاف موارد یاد شده این برنامه با هیچ ویژگی خاصی همراه نیست. با اینهمه Screenshot برای کسانی که نمی‌خواهند از دکمه‌های سخت‌افزاری استفاده کرده و یا گوشی را حین کار تکان دهند بسیار مناسب است زیرا هنگامی که برنامه را در پس‌زمینه اجرا می‌کنید به شما این امکان را می‌دهد تا با تپ طولانی بر روی سمت چت یا راست از زمینه عکس بگیرید.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *