همه که دنبال پلی استیشن نیستند، برخی برای بازی کردن Halo و عناوین اختصاصی مایکروسافت و امکانات خاصی کهXbox دارد، به سراغ نسخه‌های مختلف این کنسول می‌روند. کنسول‌های مایکروسافت قابلیت‌های جالبی دارد که بد نیست ده مورد از بهترین‌هایشان را برایتان بگوییم.

سرویس اشتراکی گیم پس

گیم پس از یکی از برترین و موفق‌ترین سرویس‌های اشتراک بازی است. سرویس گیم پس به کاربران اجازه دسترسی به هزاران عنوان بازی می‌دهد به این منظور که شما همیشه عنوانی برای بازی کردن خواهید داشت. ماهانه بازی‌هایی به این سرویس اضافه می‌شوند که از تکراری شدن بازی‌ها جلوگیری می‌کند. بعد از پایان دوره رایگان گیم پس ماهانه با پرداخت 14.99 دلار، اشتراک سالانه برای نسخه Ultimate می‌توانید خریداری کنید که برای کاربران ایرانی بسیار قیمت مقرون به‌صرفه خواهد بود. از دیگر نکات قوت این سرویس می‌توان به دسترسی داشتن به عناوین انحصاری مایکروسافت مانند Halo ،Forza و موارد دیگر در روز عرضه اشاره کرد. چنانچه علاقه دارید که در رابطه با موضوع گیم پس اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید به مقاله گیم پس ما مراجعه کنید.

دکمه Share – اشتراک‌گذاری سریع

شرکت سونی اولین بار دکمه شیر را به دسته Playstation 4 اضافه کرد. قابلیتی جدید که به کاربران اجازه می‌داد هنگام بازی کردن از محیط بازی عکس یا فیلم کوتاهی بگیرند. ایکس باکس هم برای سری ایکس و اس این دکمه را اضافه کرده است. با یک بار فشردن دکمه Share از صفحه اسکرین شات گرفته و با کمی نگه‌داشتن دکمه می‌‌توان ویدئو کلیپی از بازی گرفت. البته قابل ذکر است که این دکمه را می‌توان از طریق برنامه Xbox Accessories که پیش فرض روی کنسول نصب شده، شخصی‌سازی کرد.

قابلیت اجرای بازی های کنسول های نسل گذشته

اکثر گیمرها برای ارتقای به نسل جدید همیشه دغدغه ساپورت نکردن عناوین نسل قدیمی را دارند اما یکی از ویژگی‌هایی که مایکروسافت هم کلی روی آن مانور داده همین قابلیت پشتیبانی از نسل قبل است. قابلیت بازگشت به گذشته یا همان پشتیبانی از نسل قدیم به شما این اجازه را می‌دهد که بتوانید تمامی بازی‌های خانواده Xbox One را تجربه کنید. برخی از بازی‌ها نیز پچ‌هایی تحت عنوان آپدیت ارتقای گرافیکی دریافت کرده‌اند که می‌توان با استفاده از سخت افزار قوی‌تر ایکس باکس سری X|S تجربه بازی کردن بسیار دلنشین‌تر می‌کند. علاوه براین بسیاری از بازی‌های Xbox 360 و Original Xbox نیز از طریق سرویس گیم پس در دسترس گیمرها قرار گرفته‌اند.

Auto HDR

بسیاری از بازی‌های قدیمی را می‌توان با استفاده از فناوری جدید که عناوین به‌روز به‌صورت پیش فرض دارند، بازی کرد. کنسول‌های مایکروسافت و سونی مانور بسیار زیادی بر روی این قابلیت دادند. یکی از این قابلیت‌ها Auto HDR نام دارد. Auto HDR با استفاده از هوش مصنوعی گسترده دینامیکی محیط بازی را افزایش می‌دهد. اکثر مواقع قابلیت Auto HDR به خوبی کارش را در روشن‌تر کردن نور خورشید یا چراغ قوه در بازی‌ها به خوبی انجام می‌دهد.

FPS Boost

به علاوه از قابلیت Auto HDR، یکی دیگر از ویژگی‌های کنسول نسل نهمی مایکروسافت پشتیبانی از فناوری FPS Boost بوده که باعث می‌شود بازی‌ها بهتر اجرا شوند. این ویژگی را می‌توانید زیر گزینه Auto HDR پیدا و فعال کنید. اگر به نام این ویژگی دقت کنید، FPS Boost کارش افزایش نرخ فریم بازی‌ها برای اجرای بهتر و روان‌تر گیم‌هاست. با استفاده از پتانسیل سخت افزاری بالای کنسول‌های سری X|S فریم ریت بازی‌ها را افزایش می‌دهد.

Xbox Cloud Gaming

اگر اشتراک گیم پس نسخه Ultimate داشته باشید به Cloud Gaming ایکس باکس هم دسترسی خواهید داشت که به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانلود دیتای بازی تنها با اتصال به اینترنت بازی مورد نظرتان را به راحتی انجام دهید. توجه داشته باشید اجرای بازی‌ها نسبت به سرعت اینترنت و فاصله کاربر تا سرور می‌تواند متغیر باشد. قابلیت Xbox Cloud Gaming حتی در گوشی‌های موبایل هم در دسترس است.

بازی با نرخ 120 هرتز

اجرای بازی‌ها با نرخ 120 فریم بر ثانیه تا مدت‌ها در دست کامپیوترها بود. پلی استیشن 5 و ایکس باکس‌های سری ایکس و اس به اولین کنسول‌های خانگی تبدیل شدند که به 120 FPS دست پیدا کردند. البته اجرای بازی با نرخ فریم 120 هرتزی به دو عامل بستگی دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

  1. 1. پشتیبانی صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتز
  2. داشتن پورت HDMI نسخه 2.1

بارگذاری کردن بازی قبل از عرضه

بارگذاری کردن بازی قبل از زمان عرضه به شما اجازه می‌دهد بازی که پیش خرید کرده‌اید را دانلود کنید و هنگامی که دانلود آن تمام شد اجرا کنید؛ انجام این‌کار باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. اگر از برنامه Xbox در گوشی هوشمندتان استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون نیاز به خرید بازی دانلودش کنید و بعد از عرضه شدن منتظر بمانید تا نظرات و نقدهای بازی منتشر شوند سپس اگر مایل بودید بازی را خریداری کنید.

استفاده از هارد درایو به عنوان حافظه سرد

مایکروسافت برای افزایش فضای دخیره‌سازی Xbox Series X و Series S مسیر جداگانه‌ای را طی می‌کند. به این منظور است که برای داشتن فضای ذخیره‌سازی بیشتر در کنسول‌تان مجبور هستید که حافظه‌های جانبی گرون قیمت مایکروسافت را تهیه کنید تا بتوانید عناوین نسل نهمی Xbox را تجربه کنید. خوشبختانه راه حل ارزان‌تری نیز وجود دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *