شاید فکر کنید که همه اپلیکیشن های موبایل کاربردی هستند و در جای خاصی به کار می آیند اما همیشه این طور نیست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای سیستم عامل های مختلف اپلیکیشن هایی وجود دارند که صرفاً برای سرگرم شدن کاربران به وجود آمده اند. برخی از این اپلیکیشن ها واقعاً عجیب و غریب هستند و آشنایی با آن ها ممکن است برایتان جالب باشد.

در این مقاله می خواهیم به بررسی چند مورد از عجیب ترین اپلیکیشن هایی که برای سیستم عامل اندروید وجود دارد، بپردازیم. شاید آشنایی با آن ها شما را ترغیب کند که یک یا چند مورد از آن ها را روی موبایل خود نصب و بررسی کنید.

اپلیکیشن های عجیب در اندروید کدام هستند؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی اپلیکیشن های عجیب و غریب اندروید بپردازیم، بهتر است به یک سوال پاسخ دهیم. اصلاً چرا چنین اپلیکیشن هایی به وجود می آیند؟ گاهی اوقات یک اپلیکیشن به قدری عجیب است که با وجود کاربردی نبودن آن، نظر افراد را به خود جلب می کند. در چنین شرایطی افراد ترغیب می شوند که آن را نصب کنند و ببینند که آن اپلیکیشن چطور کار می کند. اما چرا توسعه دهندگان چنین اپلیکیشن هایی تولید می کنند؟ آیا برایشان سودی دارد؟ در واقع نه. تنها مزیتی که برای توسعه دهندگان دارد، این است که ممکن است کاربران آن را نصب کنند و با آن آشنا شوند.

گاهی اوقات اپلیکیشن های غیر کاربردی به قدری وایرال می شوند که حتی توسعه دهنده هم فکرش را نمی کند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که تنها اپلیکیشن های کاربردی نصب می کنید اما اگر یک اپلیکیشن غیر کاربردی هم نظرتان را جلب کند، حاضر به نصب آن هستید، در این مقاله همراه ما باشید. در ادامه به بررسی 10 مورد از این اپلیکیشن ها می پردازیم تا شاید علاقه پیدا کردید که آن را نصب و بررسی کنید. البته این اپلیکیشن ها برای سیستم عامل اندروید در دسترس است و باید موبایل شما اندرویدی باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید.

  • اپلیکیشن S.M.T.H

اولین اپلیکیشنی که قصد معرفی و بررسی آن را داریم، اپلیکیشن S.M.T.H است. شاید در نگاه اول این اپلیکیشن معنا و مفهوم خاصی نداشته باشد اما هنگامی که بیشتر آن را بررسی کنید، متوجه می شوید که ابتدای چند کلمه خاص است که البته باز هم معنای خاصی ندارد. این کلمات حاصل ابتدای کلمات جمله “من را به بهشت بفرست” است. اما عملکرد این برنامه چگونه است؟ گوشی های موبایل سنسورهای شتاب سنج دارند. این اپلیکیشن هم از همین سنسورها استفاده می کند تا مسافت عمودی پرتاب گوشی را اندازه بگیرد. در واقع شما گوشی خود را به سمت بالا پرتاب می کنید و مسافت طی شده محاسبه می شود. البته پیشنهاد می کنیم این کار را انجام ندهید؛ چرا که اگر آن را نگیرید، گوشی نابود می شود.

مسئله جالب در مورد این اپلیکیشن این است که گوشی را باید صاف به بالا بیندازید تا نچرخد! این کار عملاً غیر ممکن است. در صورتی که گوشی بچرخد، محاسبات نادرست است. مسئله دیگر در مورد این اپلیکیشن این است که باید گوشی خود را ابتدا تا فاصله 20 سانتی متری به آرامی بالا پرت کنید. سپس در پرتاب های بعدی سرعت و ارتفاع پرتاب گوشی را افزایش دهید. همانطور که دیدید، این اپلیکیشن واقعاً کاربردی ندارد و صرفاً سرگرم کننده است. البته باید حواستان به عواقب احتمالی و آسیب های ناشی از آن به گوشی خود باشد.

  • اپلیکیشن Mobee

همیشه اپلیکیشن هایی را دیده ایم که به ازای انجام کارهای مثبت به ما پاداش می دهند! اما تا به حال اپلیکیشنی را دیده اید که در ازای تماشای تلویزیون یا خوردن غذای زیاد به شما پاداش دهد؟ این اپلیکیشن همین کار را انجام می دهد. در واقع فکر کنید شما در حال تماشای تلویزیون هستید. هر چقدر بیشتر تلویزیون ببینید، پاداش بیشتری دریافت می کنید. این در حالی است که تماشای تلویزیون برای مدت زمان طولانی نه تنها سودی برای شما ندارد، بلکه می تواند به بدن شما آسیب بزند. با این حال، این اپلیکیشن به ازای انجام چنین کاری به شما آسیب می زند. در واقع تنها این کار نیست که به شما پاداش می دهد، بلکه لیستی از کارها را در اختیار شما قرار می دهد.

اما چطور باید پاداش خود را دریافت کنید؟ این اپلیکیشن شرکت ها و مغازه های مختلفی را روی نقشه به شما نشان می دهد که اگر امتیاز شما به حد کافی رسیده باشد، می توانید به آن جا بروید و از پاداش خود استفاده کنید. پاداش شما هم هدیه های متفاوتی است که باید ببینید کدام یک به درد شما می خورد و کدام را دوست دارید. البته باز هم لازم است تاکید کنیم که امتیاز شما باید به حد کافی برسد و نمی توانید با امتیازهای پایین خود هدیه تهیه کنید.

  • اپلیکیشن Viggle

یکی دیگر از اپلیکیشن های عجیب و غریبی که در سیستم عامل اندروید وجود دارد، اپلیکیشن Viggle است. این اپلیکیشن هم مانند اپلیکیشن قبلی عمل می کند و به ازای خوش گذرانی ها مختلف برای شما هدیه در نظر می گیرد. جالب است بدانید که این اپلیکیشن کارهای لذت بخشی نظیر دیدن فیلم و سریال در شبکه های نتفلیکس و آمازون را به شما پیشنهاد می کند. واقعاً پیشنهادی لذت بخشی است اما مسئله جالب این است که چرا این اپلیکیشن باید برای انجام کارهایی که برای اکثر ما لذت بخش است، هدیه پرداخت کند؟ واقعاً اپلیکیشن عجیب و غریبی است، شاید کمی هم جذاب باشد.

مسئله بسیار جالب در مورد این اپلیکیشن این است که با توجه به امتیازات به دست آمده شما در Viggle می توانید از فروشگاه های معتبر خرید کنید. فروشگاه هایی نظیر آمازون، والمات و پرداخت های پی پال از جمله آن ها هستند. این موضوع که چرا چنین اپلیکیشن عجیب و غریبی باید به شما امکان خرید از فروشگاه های معتبری نظیر آمازون را بدهد هم بسیار عجیب است. بنابراین اگر دوست دارید هم تفریح کنید و لذت ببرید و هم از انجام این کارها پاداش دریافت کنید، می توانید Viggle را روی موبایل خود نصب کنید.

  • اپلیکیشن Ghost Detector Real Life Radar

یکی دیگر از اپلیکیشن های بسیار عجیبی که وجود دارد، این اپلیکیشن است. بسیاری از مردم به روح اعتقاد دارند و حتی از وجود آن می ترسند. این اپلیکیشن کاری می کند که روح را شناسایی کنید! در واقع این موضوع ادعای این برنامه است اما این که چقدر صحت دارد، معلوم نیست. جالب است بدانید که با نصب این اپلیکیشن راداری در اختیار شما قرار می گیرد که با کمک آن می توانید روح هایی که در اطراف شما وجود دارد را شناسایی کنید. البته باورش کمی عجیب است و کمتر کسی چنین چیزی را باور می کند اما برای سرگرمی گزینه بدی نیست.

هر چند که این اپلیکیشن واقعاً کاربردی نیست و به درد کسی نمی خورد، اما ممکن است بخواهید آن را نصب کنید. برای نصب آن کافی است از مارکت هایی نظیر گوگل پلی استفاده کنید و ببینید که این اپلیکیشن چطور عمل می کند.

  • اپلیکیشن Nothing

اگر چه اپلیکیشن های قبلی کاربرد خاصی نداشتند، اما در واقع کاری انجام می دادند. شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید اپلیکیشنی وجود دارد که هیچ کاری انجام نمی دهد! واقعاً هیچ کاری برای شما انجام نمی دهد و کسی نمی داند که هدف توسعه دهنده از به وجود آوردن چنین اپلیکیشنی چیست. هنگامی که شما این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب می کنید، انتظار دارید که کاری برایتان انجام دهد اما این طور نیست. با باز کردن این اپلیکیشن تنها یک صفحه سفید باز می شود که روی آن “هیچی” نوشته شده است.

نکته حائز اهمیت این است که این اپلیکیشن بیش از یک میلیون بار دانلود شده است. احتمالاً کاربران فقط می خواهند ببینند که آیا این اپلیکیشن واقعاً “هیچی” است یا کاری انجام می دهد. با وجود آن که این اپلیکیشن در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته این تعداد دانلود را جذب کند، اما پیشنهاد نمی کنیم آن را دانلود کنید و بهتر است به سراغ اپلیکیشن های جذاب و کاربردی بروید.

  • اپلیکیشن Find My Parked Car

یکی از اپلیکیشن های عجیب و غریبی که وجود دارد، اپلیکیشن پیدا کردن خودروی پارک شده است. البته این اپلیکیشن مانند سایر اپلیکیشن ها غیر کاربردی نیست، بلکه بسیار هم کاربردی است. اگر شما از جمله کسانی هستید که همیشه خودروی خود را در پارکینگ های شلوغ پارک می کنید و یادتان می رود که کجا پارک کرده اید، این اپلیکیشن به درد شما می خورد. تنها با یک ضربه می توانید ببینید که خودروی شما کجا پارک شده است و شما را تا محل رسیدن به خودرو راهنمایی کند. نقشه کاملی در اختیار شما قرار می گیرد که لوکیشن شما و لوکیشن خودرو در اختیار شما قرار می گیرد.

این اپلیکیشن هم توانسته طرفداران زیادی داشته باشد و به راحتی میلیون ها کاربر را جذب کرده است. چرا که یکی از مهم ترین دغدغه های افراد مختلف این است که خودروی پارک شده خود را گم می کنند. در این صورت این اپلیکیشن کاربردی است. البته که شما می توانید لوکیشن خودروی خود را روی اپلیکیشن های مسیریابی و نقشه هم سیو کنید اما این اپلیکیشن کاملاً برای همین موضوع ساخته شده است. استفاده از آن را برای افرادی که معمولاً محل خودروی خود را فراموش می کنند، بسیار پیشنهاد می کنیم.

  • اپلیکیشن Fake Chat Maker – WhatsMessage

یکی از برنامه های عجیب و غریبی که وجود دارد، اپلیکیشن Fake Chat Conversion است. این اپلیکیشن را نمی توان یک اپلیکیشن کاربردی دانست اما اگر از کسانی هستید که به ایجاد چت های جعلی نیاز دارید، این اپلیکیشن بسیار کاربردی است. با کمک آن می توانید چت های جعلی در اپلیکیشنی مشابه واتساپ ایجاد کنید و از آن اسکرین شات تهیه کنید. اسکرین شات تهیه شده کاملاً شبیه به گفتگوی واقعی به نظر می رسد و به راحتی می توانید آن را به اشتراک بگذارید. جالب است بدانید که این اپلیکیشن نه تنها به شما اجازه ایجاد پیام متنی می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا بتوانید تماس صوتی جعلی هم ایجاد کنید.

بنابراین هدف اصلی این اپلیکیشن شوخی و سرگرمی است و می توانید دوستان خود را به واسطه آن سر کار بگذارید. البته کاربردهایی هم دارد! مثلاً اگر شما در جایی نشسته اید و نمی خواهید کسی به شما کاری برای انجام دادن بگوید، می توانید خودتان را مشغول به آن کنید. در این صورت بقیه فکر می کنند که در حال گفتگو هستید و دست از سرتان بر می دارند!

  • اپلیکیشن Embiggen

یکی دیگر از اپلیکیشن های بی فایده و عجیبی که در اندروید وجود دارد، این اپلیکیشن است. نظرتان در مورد اپلیکیشنی که شما متنی را تایپ کنید و سپس آن متن را برای شما بزرگتر نشان دهد چیست؟ حقیقتاً اپلیکیشن بسیار بی فایده و بدون کاربردی است اما خب وجود دارد. البته گاهی اوقات ممکن است این اپلیکیشن واقعاً کاربردی باشد اما در اکثر مواقع تنها یک اپلیکیشن برای سرگرم کردنتان خواهد بود. پس اگر به چنین اپلیکیشنی نیاز دارید یا می خواهید با کارایی آن آشنا شوید، به راحتی می توانید آن را دانلود و نصب کنید. 

یکی از کاربردهای این اپلیکیشن این است که شما یک متن را تایپ کنید و در محلی که صدا بلند است یا نمی خواهید کسی متوجه شود، آن را نشان دهید. این مسئله یکی از کاربردهای آن است که می توانید به راحتی استفاده کنید.

  • اپلیکیشن InstaMocks

یکی دیگر از اپلیکیشن های عجیب و غریبی که وجود دارد، اپلیکیشن InstaMocks است. با کمک این اپلیکیشن شما به راحتی می توانید اسکرین شات مورد نظر خود را در قاب گوشی هوشمند مورد نظر خود نشان دهید. در این صورت ظاهرا با آن گوشی اسکرین شات گرفته اید! البته که این موضوع برای برخی افراد کاربرد دارد. مثلاً گرافیستی را در نظر بگیرید که قصد دارد یک اسکرین شات را در قالب گوشی خاصی نمایش دهد. در این صورت کافی است این اپلیکیشن را داشته باشد تا با ارائه اسکرین شات مورد نظر و انتخاب نوع موبایل، خروجی آن را دریافت کند. جالب است بدانید که با کمک این اپلیکیشن شما به راحتی می توانید روی 10 اسکرین شات کار کنید. بنابراین اگر گرافیست هستید یا به چنین قابلیتی نیاز دارید، این اپلیکیشن می تواند بسیار کاربردی و ارزشمند باشد. مثلاً برای ارائه مدل های پیش نمایش برنامه یا آموزش اپلیکیشن ها یا بازی های مختلف.

  • اپلیکیشن Shark Tracker

یکی دیگر از اپلیکیشن های عجیب و غریبی که برای سیستم عامل اندروید وجود دارد، اپلیکیشن Shark Tracker است. به نظرتان این اپلیکیشن در چه زمینه ای کار می کند؟ شما می توانید با کمک آن الگوی مهاجرت کوسه ها را پیدا کنید. در واقع این اپلیکیشن به همین خاطر توسعه داده شده است و بیشتر به درد کسانی می خورد که روی محیط آبی تحقیق می کنند. مثلاً زیست شناسانی که می خواهند مهاجرت کوسه ها را زیر نظر داشته باشند، این اپلیکیشن به خوبی به آن ها کمک می کند. البته که این اپلیکیشن می تواند به سرگرم شدن شما هم کمک بسیار زیادی کند. پس اگر نیاز به چنین موردی داشتید، می توانید این اپلیکیشن را روی موبایل هوشمند خود نصب و از آن استفاده کنید. استفاده از آن می تواند لذت بخش باشد! البته اگر به محیط زیست و کوسه ها علاقه داشته باشید.

اپلیکیشن های عجیب و غریب دیگری هم وجود دارد که اگر بخواهیم همه آن ها را معرفی کنیم، صد ها اپلیکیشن در لیست قرار می گیرد. البته نباید فراموش کرد که همه اپلیکیشن ها کاربردی نیستند و بسیاری از آن ها تنها هدف سرگرم شدن کاربران را دارند. با این حال می توانید یک یا چند مورد از آن ها را نصب کنید تا ببینید که این اپلیکیشن های عجیب و غریب چگونه هستند و چرا توسعه پیدا کرده اند.

نتیجه گیری

اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که همیشه دوست دارید اپلیکیشن های جدید را بررسی کنید، شاید لیست اپلیکیشن های عجیب و غریب اندروید برایتان جذاب و جالب باشد. به راحتی می توانید این اپلیکیشن ها را از طریق گوگل پلی دانلود کنید. همچنین کاربران دیگر هم نظرات خود را در مورد چنین اپلیکیشن هایی ارائه کرده اند و به سادگی می توانید در مورد آن ها اطلاع پیدا کنید. البته شاید پس از نصب این اپلیکیشن های عجیب و غریب ببینید که برخی از آن ها واقعاً کاربردی ندارند. برخی از آن ها هم علاوه بر عجیب بودن، بسیار کاربردی هستند. پس نصب و بررسی آن ها می تواند جذاب باشد و بررسی آن ها خالی از لطف نیست.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *