طراحی هنری به شکل‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین شغل‌ها در دنیای دیجیتال به حساب می‌آید. دنیایی که هر لحظه در حال تغییر است و هر روز اتفاقات مهمی در آن می‌افتد و لازم است از آن باخبر باشند.

ما در پرشین تولز، قصد داریم به معرفی پادکست‌های مفید بپردازیم و امروز به سراغ منابع بسیار خوبی برای طراحان رفته‌ایم. پادکست‌هایی که بسیار مفید هستند و می‌توانند، برای این دسته افراد، جذابیت بالایی داشته و چیزهایی جدیدی از آن‌ها یاد بگیرند.

چرا باید به پادکست‌های طراحی دیجیتال گوش دهیم؟

الهام گرفتن از آثار هنری، یکی از ابزارهای هر هنرمندی به حساب می‌آید و این پادکست‌ها نه تنها در این زمینه بلکه اطلاعات مفیدی که به شما می‌دهند، در بسیاری موارد می‌توانند کمک حال شما باشند. بعضی از این پادکست‌ها از ترندهای جدید می‌گویند، بعضی دیگر از تکنیک‌های تازه حرف می‌زنند و در مجموع گوش دادن به آن‌ها، به شما در تولید آثار بهتر کمک خواهد کرد. در ادامه بیایید با 10 پادکست برتر در زمینه طراحی آشنا شوید:

99% Invisible

یکی از بهترین پادکست‌های اینترنت که در مورد طراحی آثار مختلف است و نه تنها به طراحی گرافیک بلکه در مورد طراحی صوتی، برندینگ و خیلی چیزهای دیگر نیز می‌پردازد. رومن مارس 99% Invisible را میزبانی کرده و اپیزودهای آن چیزی حدود نیم ساعت به طول می‌انجامد.

99% Invisible

Design Matters with Debbie Millman

این برنامه‌ی اینترنتی کار خود را از سال 2005 آغاز کرده است و حالا یکی از قدیمی‌ترین پادکست‌ها در زمینه طراحی به حساب می‌آِد. برنامه‌ای که دبی میلمان آن را میزبانی کرده و بخش زیادی از اپیزودهای آن، به مصاحبه هنرمندان مختلف در زمینه طراحی گرافیکی، فیلم‌سازی، نویسندگان و … اختصاص دارد. نکات بسیار جالبی در این برنامه مورد بحث قرار می‌گیرد که می‌تواند الهام بخش هر هنرمندی باشد. در واقع با Design Matters with Debbie Millman شما وارد ذهن بسیاری از هنرمندان بزرگ جهان خواهید شد.

Design Matters with Debbie Millman

The Observatory

The Observatory از جمله پادکست‌های بسیار معروف هنری بوده که میشل بیروت و جسیکا هلفند آن را میزبانی می‌کنند. این برنامه تمرکز خود را بر روی تازه‌های دنیای هنر گذاشته و در هر اپیزود به سراغ داغ‌ترین موضوعات مورد بحث در این حوضه می‌رود. این مباحث از طراحی لباس در فلان فیلم تاهوش مصنوعی در تولید آثار هنری و حتی مباحثی مثل طراحی هنری اتومبیل متنوع هستند.

The Observatory

Design Details

این برنامه را به طراحان UI و گرافیست‌هایی که به تولید کار برای سایت‌های مختلف مشغولند، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم. Design Details در کنار مصاحبه‌های خوب با هنرمندانی که در این حوضه‌ها مشغول کار هستند به مرور موضوعات داغ در دنیای هنرهای مدرن پرداخته و می‌تواند، هم الهام بخش باشد و هم شما را با تکنولوژی‌ها جدید و ترندهای روز آشنا کند. اگر می‌خواهید درباره آمار و ارقام پینترست بدانید، با ریبرندهای موفق دنیا آشنا شوید یا مصاحبه با هنرمندانی که در شرکت‌های مختلف کار می‌کنند آشنا شوید، حتما به Design Details گوش دهید.

Design Details

The Design of Business, The Business of Design

این برنامه با نام اختصاری dbbd به موضوع پیچیده طراحی محیط‌های شرکتی می‌پردازد و تمامی اپیزودهای خود را حول محور این موضوع می‌سازد. در این برنامه شما از سمت طراحانی که در شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند، می‌توانید مشکلات و نکات ضروری در این خصوص را جویا شوید.

The Design of Business, The Business of Design

The Deeply Graphic DesignCast

یک برنامه مختص گرافیک‌ که به صورت عمومی به موضوعات مختلف در حوزه طراحی اختصاص داشته و ترندها و جدیدترین تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در این برنامه هر موردی از هنرمندان جدید گرفته تا پوسترهای کلاسیک را مورد بحث قرار می دهد. به طور کلی The Deeply Graphic DesignCast یکی از الهام بخش‌ترین پادکست‌های اینترنتی برای گرافیست‌ها محسوب می‌شود.

The Deeply Graphic DesignCast

Design Life

اگر طراح گرافیک فریلنس هستید و یا می‌خواهید، تخصص خود را به این شکل به کار بگیرید، بهتر است به Design Life گوش کنید که در آن چارلی ماری به چالش‌های این زمینه و موضوعاتی از قبیل دور کاری در حوزه کارهای طراحی گرافیک و چیزهایی از این نظر می‌پردازد و البته روش‌هایی برای بهتر کردن کار و حتی قوانین کار در کشورهای مختلف می‌رپدازد.

Design Life

User Defenders

طراحان UX نیز بهتر است به سراغ پادکست اختصاصی خود یعنی User Defenders بروند. تمامی مباحث مطرح شده در این برنامه‌ی اینترنتی حول محور این موضوع بوده و مصاحبه‌هایی با برترین طراحان دنیا نیز در زمینه طراحی UX نیز انجام می‌شود که شما را به شکل کارشان، فلسفه فکری‌شان و تمامی موضوعاتی که از آن‌ها برای خلق کارهای بهتر کمک می‌گیرند، آشنا خواهید شد.

User Defenders

Presentable

Presentable به روند تولید آثار دیجیتال اختصاص دارد. این برنامه را جف وین میزبانی می‌کند که خودش یکی از طراحان و نوآوران مطرح در دو دهه اخیر بوده. برای مثال می‌توان به یک اپیزود خاص از Presentable اشاره کرد که در آن با طراح UX شرکت Slack مصاحبه و در مورد ارتباط با دیگر اعضای تیم، روند تولید و خیلی چیزهای دیگر  بحث شده است.

Presentable

Thoroughly Considered

چه چیزی برای ساخت یک شرکت دو نفره نیاز است؟ خیلی چیزها! و این موضوعی است که Thoroughly Considered به آن اختصاص دارد. شرکتی که دو نفر آن را راه انداخته و حالا به موضوعات پیرامون آن می‌پردازند و در مورد طراحی و روند تولید محصولاتشان بحث می‌‌کنند.

Thoroughly Considered

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *