از اهمیت لوگوی خوب برای هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ، هر چه بگوییم، کم گفته‌ایم. اما برای این که بتوانید، یک لوگوی شیک و منحصر به فرد داشته باشید، باید هزینه بالایی را خرج کرده و یک گرافیست یا موسسه‌ای را به خدمت بگیرید. به همین دلیل، کسب و کارهای کوچک به سراغ ابزارهای ساخت لوگو می‌روند.

حالا اگر قرار نیست هیچ هزینه‌ای بابت لوگو پرداخت کنید، بهتر است نگاهی به گزینه‌های زیر کنید. این ابزارهای رایگان، جزو بهترین‌ها برای ساخت لوگو به حساب می‌آیند. برخی از آن‌ها کاملا رایگان بوده و برخی دیگر، بخش‌های رایگان دارند که می‌توانید با آن‌ها، لوگوی مورد نظر خود را بسازید. البته با استفاده از ابزارهایی مثل Tailor Brands، شما می‌توانید لوگو مورد نظرتان را بسازید و در صورت رضایت، آن وقت مبلغ نسبتا کمی را برای دریافت فایل با کیفیت پرداخت نمایید.

Canva

Canva برای مدت زیادی در حال فعالیت بوده و در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها، ساخت لوگو است. این نرم‌افزار محبوب، از آن دست ابزارهایی بوده که به طور کلی رایگان است اما بعضی از امکانات آن به صورت پولی ارائه می‌شود. شما می‌توانید، لوگوها را به طور کامل شخصی سازی کرده و آن‌ها را در فرمت‌های مختلف از جمله PNG دانلود نمایید.

Canva

Zyro

این ابزار، به شما این امکان را داده تا لوگوهایی مینیمالیستی بسازید. برای استفاده از این ابزار تحت وب، حتی نیاز به ثبت نام هم ندارید و می‌توانید به محض ورود به سایت، با نوشتن نام کمپانی، شروع به ساخت لوگو کنید. هزاران قالب آماده قابل شخصی‌سازی به شما کمک خواهد کرد که لوگو ایده‌آل خود را بسازید. ابزارهای Zyro کاملا رایگان است و می‌توانید، نسخه‌ای با کیفیت نسبتا پایین و به صورت پس زمینه شفاف دانلود کنید اما با پرداخت 10 دلار، نسخه‌ای با کیفیت بسیار بالا قابل دانلود خواهد بود.

Zyro

Tailor Brands

Tailor Brands یکی از قوی‌ترین برنامه‌ها برای ساخت لوگو و برندینگ است که به صورت تحت وب ارائه شده و به شما کمک می‌کند، تا استایل ظاهری که برای کسب و کار خود مد نظر دارید را در فضای آن بسازید. این تولید کننده لوگو، می‌تواند بر اساس آیکون انتخابی، اسم و جزییات دیگر، لوگوی مورد نظرتان را بسازد. همچنین، شما در همان سایت، می‌توانید ببینید که لوگوی شما بر روی شبکه‌های اجتماعی، سر برگ یا کارت‌ ویزیت به چه صورت در می‌آید.‌ کار با Tailor Brands‌ رایگان بوده و می‌توان یک تصویر کم‌کیفیت را از آن دانلود کرد اما نسخه با کیفیت آن 4 دلار هزینه در پی خواهد داشت.

Tailor Brands

Wix Logo Maker

برای آن‌هایی که هیچ تجربه‌ی گرافیکی ندارند، Wix Logo Maker بهترین گزینه ممکن است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی این ابزار، سادگی آن است که باعث می‌شود، همه بتوانند از آن استفاده کنند. برای ساخت لوگو، شما کافی‌ست به چند سوال پاسخ دهید و یک قالب آماده در انتهای این سوال و جواب برایتان تولید خواهد شد. امکانات Wix Logo Maker کاملا رایگان بوده و شما امکان دانلود لوگو در پایان کار را هم دارید، اما نسخه با کیفیت بالای آن تنها در نسخه پولی فراهم است.

Wix Logo Maker

Hatchful

Hatchful محصول Shopify و یکی از لوگوسازهای معروف است که نه تنها به صورت تحت وب بلکه برای موبایل نیز عرضه شده و کاربران متنوعی را جذب کرده است. Hatchful بیش از این که روی نام کمپانی شما مانور دهد، روی برند کار کرده و لوگویی با استایل خاص تولید می‌کند. کار کردن با این ابزار بسیار ساده است و مهم‌تر از همه این که، تمامی امکانات آن به صورت کاملا رایگان ارائه شده‌اند.

Hatchful

Graphic Springs

این ابزار تنها برای ساخت لوگو نیست و امکانات بسیار دیگر هم دارد و در نهایت نیز، کار تولید شده را با کیفیت پایین می‌توانید دانلود کنید، مگر این که هزینه‌ی ماهیانه آن را پرداخت کرده باشید. ابزارهای قدرتمند برای ویرایش، قالب‌های متنوع و خیلی چیزهای دیگر هستند که Graphic Springs را به یکی از ابزارهای عالی برای ساخت لوگو  تبدیل کرده‌اند، اما هزینه‌ی بالایی که این ابزار برای دانلود فایل با کیفیت می‌گیرد، باعث شده تا آن را در این رتبه از لیست قرار دهیم.

Graphic Springs

Ucraft

Ucraft یکی دیگر از ابزارهای کاملا رایگان برای تولید لوگو است که بیش از 2 میلیون آیکون رایگان برای انتشار به صورت تجاری دارد و بخش‌های مختلف آن را هم می‌توان شخصی سازی کرد. در این برنامه نیز بعد از تولید لوگو، می‌توانید آن را روی تی‌شرت یا ماگ ببینید تا درک بهتری از لوگوی تولیدی داشته باشید.

Ucraft

LogoMakr

در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم سری به LogoMakr نیز بزنید. این ابزار تحت وب، یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای ساخت لوگو است که در کنار قالب‌های آماده، ابزارهای خیلی خوبی برای تغییر رنگ و ویرایش لوگو اولیه به شما ارائه می‌کند. همچنین این برنامه، یک کیفیت قابل قبول را هم به صورت کاملا رایگان برای دانلود ارائه کرده و تنها برای نسخه‌ی کیفیت خیلی بالا، باید مبلغی را پرداخت نمایید.

LogoMakr

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *