اگر به تازگی یک کسب و کار کوچک راه اندازی کرده اید، لازم است بدانید که رقابت در کلمات کلیدی بسیار سخت است. دلیل آن هم این است که رقیبان با چند سال سابقه حضور دارند که رتبه های اول گوگل را به خود اختصاص داده اند. حتی منابع بیشتری هم در اختیار دارند و می توانند در میدان رقابت موفق تر باشند. اما آیا رسیدن به صفحه اول گوگل کار غیر ممکنی است؟ خیر! شما یک برگ برنده به نام سئو محلی در اختیار دارد که شانس شما را زیاد می کند. شاید تا کنون کسب و کارهای دیگر به سئو محلی اهمیت نداده باشند و هنگام استفاده از آن، می توانید به رتبه اول گوگل برسید.

در این مقاله می خواهیم به بررسی سئو محلی برای کسب و کارهای کوچک، اهمیت استفاده از آن و همچنین تکنیک هایی برای بهبود سئو محلی بپردازیم. پس اگر کسب و کار نوپا دارید، نا امید نشوید و در این مقاله با سئو محلی برای کسب و کارهای کوچک همراه ما باشید.

لوکال سئو برای کسب و کارهای کوچک

همه ما با سئو آشنا هستیم و می دانیم که سئو برای هر کسب و کاری چقدر ارزش دارد. از طرف دیگر، سئو برای کسب و کارهای نوپا یک فرآیند مشکل است، به خصوص که اگر در حوزه سختی قدم برداشته باشید. در چنین شرایطی رقابت سنگین است و شانس رسیدن به رتبه های اول، کمتر می شود. در چنین شرایطی باید چه کار کرد؟ بسیاری از کسب و کارهای نوپا پس از مدتی فعالیت در سئو به این نتیجه می رسند که رسیدن به صفحه اول گوگل به این زودی ها امکان پذیر نیست. بنابراین آن را رها می کنند و به سراغ سایر روش های بازاریابی می روند.

کسب و کارهایی که سئو را رها می کنند، با قدرت سئو محلی آشنایی ندارند و نمی دانند که شانس زیادی برای دیده شدن در صفحه اول گوگل وجود دارد! آن شانس چیست؟ کافی است روی کلمات کلیدی محلی تمرکز کنید. کلمات کلیدی که به شما کمک می کند تا هنگام جستجوی کاربران دیده شوید. برای مثال اگر در حوزه فروش قهوه فعالیت دارید و شهر شما تبریز است، شانس زیادی دارد. چرا که قهوه فروشی که در تهران فعالیت دارد، اصلاً نیازی ندارد روی کلمه کلیدی “فروش قهوه در تبریز” به صفحه اول برسد. حتی اگر این کار را کند، شانسی برای فروش ندارد. دلیل آن هم این است که زمان جستجوی این کلمه کلیدی توسط کاربران، کاربر به دنبال خرید قهوه از فردی است که در آن شهر فعالیت دارد! پس این موضوع یک نقطه قوت برای شما خواهد بود.

چرا سئو محلی برای کسب و کارهای کوچک مهم است؟

پیش از آن که به بررسی این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که سئو محلی یعنی افرادی که در یک شهر یا منطقه خاص حضور دارند، می خواهند خرید خود را به صورت حضوری انجام دهند. دلیل دیگر این است که شاید می خواهند در کمترین زمان ممکن به دستشان برسد؛ فردی که در مشهد است، اگر از فروشگاهی در مشهد محصول خود را سفارش دهد در همان روز به دستش می رسد. در حالی که اگر محصول را از فروشگاهی در تهران سفارش دهد، چند روزی طول می کشد تا به دستش برسد. این یعنی سئو محلی به نفع کسب و کارهای کوچک است.

بر اساس گزارش ها، حدود 78 درصد از جستجوی محلی به خرید آفلاین منجر می شود! یعنی کاربر از طریق سایت شماره تماس یا آدرس شما را بر می دارد، سپس به صورت آفلاین اقدام به خرید می کند. حال ممکن است به صورت حضوری مراجعه کند یا این که با شماره موبایل شما تماس بگیرد. برای این که بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است از سئو محلی به عنوان اطلاع رسانی یا آموزش استفاده کنید، نه افزایش فروش. مثلاً در صفحه ای که در سئو محلی بالا است، اطلاعات تماس و آدرس فروشگاه خود را جهت خرید حضوری درج کنید. این مسئله اعتماد کاربر را بالا می برد، نیازش را رفع می کند و در نهایت، باعث می شود تا شما بتوانید محصول یا خدمات خود را به کاربر ارائه کنید.

یک نکته کاربردی و مهم! سئو محلی برای کسب و کارهایی که خدمات ارائه می دهند اهمیت زیادی دارد. دلیل آن هم این است که اگر شما خدماتی ارائه کنید که باید به صورت حضوری انجام شود، دیگر رتبه اول سئو به درد کاربر نمی خورد. بلکه کاربر با جزئیات بیشتری جستجوی خود را انجام می دهد. مثلاً اگر به خدمات تعمیر یخچال در اصفهان نیاز داشته باشد، دقیقاً همین مورد را جستجو می کند. در این صورت برنده کسی است که با کلمه کلیدی تعمیر یخچال در اصفهان صفحه اول باشد، نه با کلمه کلیدی تعمیر یخچال.

تکنیک های بهبود سئو محلی در کسب و کارهای کوچک

اکنون که با کاربرد سئو محلی و اهمیت آن برای کسب و کارهای کوچک آشنا شدید، زمان آن رسیده است که نکات مهم در مورد سئو محلی را بشناسید. نکاتی وجود دارند که اگر آن ها را رعایت کنید، به راحتی می توانید به صفحه اول گوگل برسید؛ البته در بخش سئو محلی. انجام این کارها و اجرای تکنیک ها سخت نیست و ممکن است در عرض چند دقیقه تمام تکنیک ها را به راحتی یاد بگیرید و پیاده سازی کنید. اما همین تکنیک های ساده می تواند کمک زیادی به شما کند تا در بخش جستجوی محلی به صفحه اول گوگل برسید و بهترین نتیجه را بگیرید. این نکات مهم و کاربردی برای سئو محلی کسب و کارهای کوچک عبارتند از:

  • بهینه سازی برای گوگل مای بیزینس (Google My Business)

یکی از سرویس های بسیار کاربردی و جذابی که توسط گوگل ارائه شده است، سرویس گوگل مای بیزینس است. این سرویس در واقع پلتفرمی است که افراد می توانند اطلاعات کسب و کارشان را در آن ثبت کنند. پس از ثبت اطلاعات، گوگل سایت شما را بررسی می کند و به شما در بخش سئو محلی رتبه می دهد. هر چقدر اطلاعات وارد شده در این پلتفرم دقیق تر باشد، شانس بیشتری برای نمایش در رتبه های اول سئو محلی خواهید داشت! بنابراین اطلاعات کسب و کارتان را به دقت پر کنید تا بتوانید شانس حضور در صفحه اول سئو محلی را داشته باشید.

سعی کنید امتیاز کسب و کارتان را بالا ببرید! کسب و کارهایی که امتیازی بیشتر از 4 ستاره دارند، 11 درصد شانس بیشتری دارند که در رتبه های بالاتر نمایش داده شوند. مراحل ثبت کسب و کار در گوگل مای بیزینس ساده است! ابتدا کسب و کارتان را در این پلتفرم تعریف کنید. پروفایل کسب و کارتان را تکمیل کنید. عکس، ویدئو و پیشنهادات را اضافه کنید. در نهایت هم رتبه بندی را دقت کنید و اگر سوالی توسط کاربران مطرح شد، در زمان مناسب آن را پاسخ دهید! زمان مناسب یعنی زمانی که دیر نشده باشد. اگر اطلاعات شما تغییر کرد، حتماً آن را در این بخش بروزرسانی کنید! همچنین این بخش را به صورت هفتگی چک کنید تا مشکلی به وجود نیاید.

  • تعریف کسب و کار در دایرکتوری تمام موتورهای جستجو

یکی از مهم ترین مسائلی که بسیاری از کسب و کارها به آن دقت نمی کنند، این است که کسب و کارشان را در تمام دایرکتوری ها تعریف نمی کنند. در واقع کسب و کارهای کوچک فکر می کنند که تنها گوگل مای بیزینس اهمیت دارد و باقی دایرکتوری ها مهم نیستند. در حالی که سئو محلی تنها برای موتور جستجوی گوگل نیست و موتورهای جستجوی دیگری نظیر یاهو و بینگ هم وجود دارند. اگر می خواهید در تمام موتورهای جستجو سئو محلی موفقی داشته باشید، باید حتماً برای تمام آن ها تعریف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. مهم ترین دایرکتوری ها گوگل مای بیزینس و Yelp هستند.

بنابراین اگر می خواهید در 5 رتبه اول گوگل قرار بگیرید، حتماً این موضوع را رعایت کنید. اما چرا باید در 5 رتبه اول گوگل قرار بگیرید؟ چون 80 درصد کلیک ها روی همین 5 رتبه اول صورت می گیرد و اولین رتبه هم حدود نیمی از این درصد را شامل می شود؛ یعنی 40 درصد که رقم بسیار بالایی است. همه این اتفاق های خوب زمانی صورت می گیرد که شما کسب و کارتان را به بهترین شکل تعریف کرده باشید، همراه با جزئیات دقیق. البته باز هم می گوییم که ثبت اطلاعات کسب و کار در تمام دایرکتوری ها مهم است؛ فقط به گوگل مای بیزینس و Yelp فکر نکنید. فیسبوک، بینگ، یاهو از دیگر مواردی هستند که می توانید اطلاعات کسب و کارتان را ثبت کنید. البته به دلیل کوچک بودن موتورهای جستجویشان، ارزش زیادی ندارند اما ثبت آن هم ضرری ندارد و به نفعتان است.

  • آنالیز سئو محلی را فراموش نکنید!

پس از آن که اطلاعات کسب و کارتان را ثبت کردید، زمان آن می رسد که یک حسابرسی کلی انجام دهید! در واقع شما باید یک چشم انداز کلی از موقعیت سئو محلی داشته باشید. درک این موضوع کمک زیادی می کند تا بتوانید سئو محلی را به شکل بهتری جلو ببرید. پیش از هر چیزی باید یک آمار مهم را در نظر داشته باشید! آن هم این که 3 موقعیت اول گوگل ارزش بسیار زیادی دارد و دلیل آن هم این است که 66.5 درصد از کلیک ها روی این موقعیت ها است. با کمک ابزارهای مختلف می توانید وضعیت کلمات کلیدی سئو محلی را چک کنید تا ببینید که کدام یک از رقبا در صف اول گوگل قرار دارند.

سپس آن ها را بررسی کنید و ببینید که چه فعالیت هایی در سایت و خارج از سایت انجام داده اند! فعالیت هایی نظیر محتوا و تجربه کاربری در سایت و همچنین لینک سازی های صورت گرفته در خارج از سایت. در مرحله بعدی کلمات کلیدی مورد نظر را انتخاب کنید؛ در واقع باید کلمات انتخاب شود که توسط کاربران جستجو می شود. بالا آمدن سایت با کلمات کلیدی که توسط کاربران جستجو نمی شود، ارزشی ندارد و نمی تواند منجر به تبدیل و فروش شود. یک استراتژی کلی داشته باشید تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی از طریق سئو محلی به صفحه اول گوگل برسید.

  • کلمات کلیدی محلی را هدف بگیرید

اگر کسب و کار کوچکی دارید، هدف قرار دادن کلمات کلیدی اصلی کار درستی نیست! چرا که در میان رقابت سنگین با رقیبان شاید نتوانید موفق شوید. به خصوص که اگر حجم جستجوی یک کلمه کلیدی بالا باشد و رقیبان زیادی برای شما وجود داشته باشد. در چنین شرایطی نمی توانید به رتبه های اول گوگل و حتی صفحه اول گوگل برسید و سود شما تقریباً صفر خواهد بود. به عنوان یک کسب و کار کوچک بهتر است به از کلمات کلیدی محلی استفاده کنید که می دانید توسط کاربران جستجو می شود. جالب است بدانید که بر اساس گزارش ها استفاده از عبارت “نزدیک من” و شهرهای خاص پس از عبارت کلیدی از 150 درصد به 900 درصد افزایش پیدا کرده است. آن هم در عرض چند سال! بنابراین ترکیب کردن کلمات کلیدی پر رقابت به همراه کلمات کلیدی که باعث می شود تا آن کلمه کلیدی به یک کلمه کلیدی محلی تبدیل شود، می تواند نتیجه بسیار خوبی داشته باشد.

برای مثال اگر شما کسب و کاری دارید که در آن مشغول فروش گل رز هستید، کلمه کلیدی اصلی شما “خرید گل رز” است. رقابت در این کلمه زیاد است اما اگر شما در یک منطقه خاص از یک شهر فعالیت دارید، می توانید از کلمه کلیدی محلی استفاده کنید. برای مثال فرض کنید شما در منطقه ولنجک تهران فعالیت دارید و می خواهید یک کلمه کلیدی محلی بسازید. در این صورت می توانید از کلمه کلیدی “خرید گل رز ولنجک – خرید گل رز در ولنجک – خرید گل رز در منطقه ولنجک – گل فروشی ولنجک و…” استفاده کنید. در این صورت سایت شما با کلمات کلیدی محلی بهینه سازی می شود و شانس بیشتری برای دیده شدن و سود بیشتر خواهید داشت.

یک نکته مهم و پرسود! در استفاده از کلمات کلیدی نیازی نیست که حتماً همان منطقه را هدف قرار دهید. بلکه می توانید مناطقی که امکان خدمت رسانی به آن ها را دارید را هم هدف قرار دهید. مثلاً در مثال بالا اگر می توانید در کنار ولنجک به منطقه زعفرانیه هم گل ارسال کنید، به راحتی می توانید این کلمه کلیدی را هم به کلمه کلیدی محلی تبدیل و استفاده کنید. در شهرهای کوچک، می توانید علاوه بر آن شهر به شهرهای اطراف که فاصله کمی باش ما دارند هم خدمات ارائه کنید.

  • مشتریان را به درج نظر تشویق کنید و پاداش بدهید

یکی از مسائل بسیار مهمی که در مورد کسب و کارها وجود دارد، این است که نظرات مشتریان منجر به زنده ماندن کسب و کارتان می شود! به خصوص که اگر کسب و کارتان نوپا و کوچک است، نظرات مشتریان اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. برای همه ما هم پیش آمده است که از جستجوی محلی استفاده کرده باشیم و در نهایت، نظر خود را برای آن کسب و کار ارسال کنیم. حتی اگر نظر ما منفی باشد، باز هم به عنوان بازخورد برای آن کسب و کار ارسال می کنیم. در گوگل مای بیزینس امکان درج نظر وجود دارد و شما باید از این مورد برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید.

از مشتریان خود بخواهید در مورد خدمات یا محصولی که دریافت کرده اند، در گوگل مای بیزینس نظر ثبت کنند. حتی اگر لازم است، به آن ها پاداش بدهید تا نظر خودشان را ثبت کنند. در این صورت اگر افراد دیگر وارد پروفایل شما شوند، می بینند که نظر کاربران مثبت است و بیشتر ترغیب می شوند تا شما را از میان رقیبان دیگر انتخاب کنند. اگر به کاربران پاداش بدهید، بیشتر ترغیب می شوند که نظر خود را درج کنند؛ هدیه کوچکی نظیر ارسال رایگان یا کد تخفیف می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. در واقع کاربران با درج نظر خود، کاربران دیگری که تا به حال از خدمات شما استفاده نکرده اند را تشویق به خرید از شما می کنند و این به افزایش سود کسب و کارتان کمک می کند.

  • محتوای محلی ایجاد کنید

در مورد کلمات کلیدی محلی صحبت کردیم و اکنون می دانید که به چه منظوری استفاده می شود! یکی دیگر از مسائلی که در سئو محلی برای کسب و کارهای کوچک اهمیت زیادی دارد، تولید محتوای محلی است. در واقع شما باید محتوایی تولید کنید که به درد کاربران آن محل هم می خورد! این موضوع برای صفحاتی که با کلمه کلیدی محلی رتبه های خوبی دارند، ضروری است. اگر محتوای شما به طوری نیست که بتوانید آن را بومی سازی کنید، کافی است در بخشی از محتوا آدرس دفتر کار یا حداقل شماره تماسی از همان شهر قرار دهید تا کاربران اعتماد کنند.

هر چقدر محتوای شما بومی تر باشد، راحت تر می توانید کلمات کلیدی محلی را هدف بگیرید و به رتبه های اول برسانید. این موضوع به شما کمک می کند تا در میان رقابت سنگین با کسب و کارهای بزرگ، به عنوان یک متخصص در همان شهر شناخته شوید! این موضوع برای بسیاری از افراد مهم تر است تا این که بخواهند به رتبه شما نگاه کنند. به این موارد دقت کنید:

  • گل مناسب برای منطقه X در فصل های مختلف سال
  • رویداد گل در منطقه X برای فصل بهار

این دو مورد مثال هایی هستند که بر اساس یک منطقه خاص شخصی سازی شده اند و احتمالاً بازخورد عالی دریافت می کنند.

  • استراتژی بک لینک محلی داشته باشید

بک لینک یعنی گرفتن یک لینک از سایتی دیگر برای سایت خود! هر چقدر تعداد و کیفیت لینک ها بالاتر باشد، احتمال رسیدن شما به صفحه اول گوگل هم بیشتر است. اگر در بخش سئو محلی فعالیت می کنید، بهتر است از سایت های محلی لینک بگیرید. این موضوع به شما کمک می کند تا شما هم در سئو محلی به رتبه های خوبی برسید و اعتبار قابل توجهی کسب کنید. دامین اتوریتی نکته مهمی است که هنگام دریافت لینک باید توجه کنید! هر چقدر دامین اتوریتی بیشتر باشد، شانس شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل بیشتر است. چند نکته مهم در این بخش وجود دارد:

  • پست مهمان برای انتشار در سایت های مرتبط بنویسید.
  • با اینفلوئنسرها برای افزایش تعامل ارتباط بگیرید.
  • فعالیت در افزایش لینک ها را فراموش نکنید.
  • نام برند خود را در محتوا ذکر کنید.
  • محتوای قابل انتشار بنویسید.

این موارد در استراتژی بک لینک محلی تاثیر زیادی دارد و شما می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. محتوای طولانی هم کمک زیادی به شما می کند؛ بر اساس آمار محتوای طولانی 77.2 درصد بیشتر از محتوای کوتاه بک لینک دریافت می کند که نشان دهنده ارزش و اهمیت محتوای جامع و طولانی است. البته کیفیت محتوا بیشترین اهمیت را دارد! نباید به خاطر طولانی شدن محتوا قید کیفیت را بزنید و تنها به بیشتر کردن تعداد کلمات محتوا فکر کنید.

در حال حاضر بسیاری از جستجوکنندگان و خریداران فروشگاه های اینترنتی از طریق موبایل کارشان را انجام می دهند. این مسئله نشان می دهد که اگر یک سایت با موبایل سازگاری نداشته باشد، بخش مهمی از مشتریان خود را از دست می دهد. بنابراین سخت تر از جذب ترافیک، نگه داشتن آن ها در سایت است که اگر سایت موبایل فرندلی نباشد، در همان لحظه سایت را ترک می کنند. پس از مدتی، گوگل متوجه این موضوع می شود و رقیبان را به جای شما منتقل می کند. اگر نمی خواهید چنین اتفاقی بیفتد، حتماً نسخه موبایل سایت را راه اندازی یا بهینه سازی کنید. مهم ترین نکات در بهینه سازی نسخه موبایل سایت عبارتند از:

  • نمایش درست سایت در موبایل
  • فونت های خوانا
  • قالب بندی و استایل درست متن
  • نمایش بهینه تصاویر و ویدئو

نکته مهم این است که اگر محتوای شما برای موبایل بهینه شده باشد، در دسکتاپ هم به بهترین شکل ممکن نمایش داده می شود! یک محتوای بهینه برای موبایل از موارد زیر تشکیل شده است:

  • پاراگراف های کوتاه
  • فضای سفید
  • استفاده از تیترهای مناسب
  • خلاصه محتوا
  • تصاویر
  • لیست تیترها
  • ظاهر نمایشی مناسب

در حال حاضر اکثر پلتفرم ها و سیستم های مدیریت محتوا برای نسخه موبایل بهینه سازی شده اند و جای نگرانی نیست.

  • بهینه سازی ساختار صفحه

سئو محلی کمی فراتر از محتوای تجاری است و باید ساختار مناسبی برای صفحات خود در نظر بگیرید. ساختار مناسب صفحه در سئو محلی شامل عنوان، تیترها، توضیحات متا و همچنین url صفحه است. هنگامی که این موارد را به درستی استفاده کنید، محتوای شما بهتر خواهد بود و رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو گوگل خواهید گرفت. ممکن است این سوال هم برایتان پیش بیاید که این عناصر چقدر می تواند روی رتبه بندی شما تاثیرگذار باشد؟ جواب این است که اگر شما همه عناصر به درستی رعایت کرده باشید، رقبای شما کمی از شما عقب تر می افتند و این مسئله باعث می شود تا رتبه خوبی در گوگل بگیرید. حتی ممکن است آن عنصر از نظر شما بی ارزش باشد، اما برای گوگل اهمیت دارد. مهم ترین ویژگی های کلیدی سئو و اهمیت آن ها عبارتند از:

بهینه سازی عنوان: 99 درصد

فایل robots.txt: 88 درصد

فایل sitemap.xml: 73 درصد

تگ اچ یک: 68 درصد

استفاده از اسکیما: 44 درصد

شما می توانید این موارد را بهینه سازی کنید تا یک ساختار مناسب در اختیار گوگل قرار دهید.

  • مشارکت در شبکه های اجتماعی را از دست ندهید

اگر از کسب و کارها بپرسید که هدف از شبکه های اجتماعی چیست، به شما می گویند که برندسازی و شناخت بیشتر کاربران. اما واقعی این است که کسب و کارهای محلی هم می توانند از شبکه های اجتماعی استفاده کنند. کافی است یک صفحه برای خودتان در شبکه های اجتماعی مختلف ایجاد کنید تا در آن جشنواره های فروش رویدادها و حتی تغییراتی که قرار است در کسب و کارتان صورت بگیرد را به کاربران بگویید. در این صورت است که کسب و کار شما یک کسب و کار زنده شناخته می شود و می توانید از آن در جهت رشد کسب و کارتان استفاده کنید. شما می توانید نام شهر یا منطقه یا حتی آدرس دقیق را در پروفایل خود قرار دهید تا کاربران بتوانند با شما ارتباط بگیرند. 

برای شروع این کار باید چند نکته را در نظر بگیرید:

بهترین شبکه اجتماعی برای فعالیت کسب و کارتان را با توجه به ویژگی ها، مخاطبان هدف و اهداف خود انتخاب کنید.

  • به صورت منظم، محتوای جذاب و باکیفیت تولید و منتشر کنید.
  • از ابزارهای زمان بندی و اتوماسیون شبکه های اجتماعی برای بهبود تعامل استفاده کنید.
  • در رویدادها و گردهمایی های محلی شرکت کنید.
  • خرید آنلاین محصول و خدمات خود را برای مشتریان آسان تر کنید.
  • این موضوع که صفحات اجتماعی شما چقدر بتواند برای شما فروش ایجاد کند، بستگی به نوع کسب و کار و همچنین مخاطبان هدف شما خواهد داشت.

در هر صورت حضور در شبکه های اجتماعی ضروری است و هر چه سریع تر باید استراتژی آن را تنظیم کنید.

  • شرکت در رویدادهای کسب و کار محلی را فراموش نکنید

شاید باورش کمی عجیب باشد اما فعالیت های آفلاین هم می تواند به سئو محلی سایت شما کمک زیادی کند! جالب است بدانید که حدود 48 درصد از بازاریابان، حداقل 20 درصد از بودجه خود را برای رویدادهای زنده و واقعی سرمایه گذاری می کنند. شرکت در رویدادهای تجاری و به خصوص شبکه های اجتماعی کمک زیادی به رشد کسب و کارها می کند! بنابراین شما هم می توانید از این فرصت استفاده کنید و بهترین نتایج را بگیرید.

این کار به شما کمک می کند تا بتوانید مخاطبان هدف خود را بشناسید و در مورد نیازهایشان صحبت کنید. هر چقدر بیشتر مخاطبان هدف، نیاز و مسائل مربوط به آن ها را بدانید می توانید خدمات و محصولات خود را به شکلی شخصی سازی شده ارائه کنید و در نهایت سود خود را افزایش دهید. در رویدادها می توانید اسپانسر مالی یا معنوی شوید تا افراد برند شما را بشناسند. پس از مدتی سعی کنید در رویدادهای بزرگ تر شرکت کنید تا بتوانید دایره مشتریان خود را گسترش دهید. رویدادی که به میزبانی خودتان برگزار شود، احتمالاً بازدهی بسیار بیشتری خواهد داشت و ایده آل تر است. پس برای سئو محلی در کسب و کارتان تنها روی رویدادهای آنلاین تمرکز نکنید! برای برندسازی هم که شده روی رویدادهای آفلاین هم سرمایه گذاری کنید تا بهترین نتایج را بگیرید.

  • از کلمات کلیدی محلی در تبلیغات گوگل استفاده کنید

گاهی اوقات ممکن است کلمات کلیدی محلی هم رقابت سنگینی داشته باشند! در چنین شرایطی بهتر است از تبلیغات گوگل استفاده کنید تا بهترین نتایج را بگیرید. چه ایرادی دارد که روی تبلیغات گوگل تمرکز کنید تا اگر کاربری به خدمات محلی نیاز داشت، از طریق تبلیغات گوگل شما را پیدا کند؟ هدف نهایی شما فروش است. بنابراین فرقی نمی کند که کاربر از طریق سئو شما را پیدا کند یا تبلیغات گوگل. در هر صورت می توانید محصول یا خدمات خود را به کاربر ارائه کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. برای اکثر صنایع تبلیغات گوگل محیط بسیار جذاب و مناسبی است تا بتوانند مشتریان خود را پیدا کنند. مهم ترین مزیت تبلیغات گوگل این است که با هزینه معقول شما را در بالای نتایج نمایش می دهد و می توانید کلمات کلیدی دلخواه را هم خودتان انتخاب کنید.

اگر فکر می کنید که امکان رقابت با کسب و کارهای بزرگ وجود ندارد، کلمات کلیدی را در تبلیغات گوگل استفاده کنید. در این صورت متوجه می شوید که تبلیغات گوگل چقدر ارزشمند است و با پرداخت هزینه می توانید با کسب و کارهای بزرگ هم رقابت کنید. گاهی اوقات حتی کسب و کارهای بزرگی که در رتبه های اول گوگل هستند هم این قابلیت استفاده می کند. تبلیغات گوگل به راحتی قابل اجرا است! کافی است کمپین خود را ایجاد کنید و با شارژ حساب خود، آن را اجرا کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *