آیفون محدودیت‌های بسیار زیادی را برای کاربران خود ایجاد می‌کند و به همین دلیل، گاهی کارهای ساده همچون اجرای فایل‌های موزیک MP3 نیز در آن به سختی انجام می پذیرد. البته برای این یک مورد، روش‌هایی وجود دارد و ما در این نوشته سعی کرده‌ایم، آن‌ها را به صورت کامل برایتان شرح دهیم.

3 روش برای اجرای فایل‌های MP3 در آیفون

اجرای فایل‌های MP3 در آیفون

بر خلاف اندروید که به شما اجازه می‌دهد به صورت مستقیم، فایل‌های MP3 را از روی فضای ذخیره سازی اجرا کنید، در گوشی آیفون باید تنها از طریق برنامه‌های مشخص و قانونی به موسیقی گوش دهید. اما آیا راهی برای دور زدن iOS و اجرای فایل‌های MP3 وجود دارد؟ 3 روشی که در زیر به شما معرفی می‌کنیم، برخی از راه‌های اجرای این گونه فایل‌ها در آیفون به حساب می‌آیند:

روش اول: اضافه کردن فایل‌ها به اسپاتیفای

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اجرای فایل‌های MP3 اضافه کردن آن‌ها به اسپاتیفای است. پس قبل از هر چیزی، اگر این برنامه را بر روی آیفون خود نصب نکرده‌اید، آن در اپ استور جستجو کرده یا از این لینک، اقدام به نصب اسپاتیفای نمایید.

بعد از نصب اسپاتیفای، برنامه را باز کرده و در پایین صفحه روی آواتار خود بزنید. در نظر داشته باشید که قبل از هر کاری، ابتدا باید در برنامه لاگین کنید. حالا روی Settings and privacy بزنید.

در پایین صفحه Local Files را انتخاب کنید و سپس گزینه‌ی Show audio files from this device را فعال نمایید. به این ترتیب، اسپاتیفای به فایل‌های صوتی روی گوشی یا تبلت شما از جمله فایل‌های MP3 دسترسی خواهد داشت.

پیغامی نمایش داده می‌شود که از شما اجازه‌ی دسترسی به این فایل‌ها را خواهد خواست که با زدن روی Allow این دسترسی را می‌دهید.

حالا از اسپایتفای بیرون رفته و به جایی که فایل‌های MP3 خود را ذخیره کرده‌اید بروید. روی فایل لمس کرده و دست خود را نگه دارید تا گزینه‌های مختلف به نمایش در بیاید.

Move را انتخاب کرده و سپس در ادامه به On My iPhone بروید.

پوشه اسپاتیفای را انتخاب کنید و سپس از بالای صفحه روی move بزنید.

حالا وقتی به کتابخانه صوتی اسپاتیفای بروید، آهنگ خود را در میان آهنگ‌های دیگر در پوشه Local Files پیدا می‌کنید. شما می‌توانید به صورت دسته‌ای نیز آهنگ‌های خود را به پوشه اسپاتیفای منتقل کنید و برای هر آهنگ به صورت مجزا مجبور به انجام این کار نیستید. بعد از یک بار انجام این کار نیز، تا زمانی که فایل را پاک نکنید، از طریق اسپاتیفای به آن دسترسی خواهید داشت.

 روش دوم: اضافه کردن فایل‌ها به Apple Music

اگر اشتراک Apple Music را داشته باشید، می‌توانید تا سقف 100 هزار آهنگ را به به این برنامه اضافه کنید. مهم نیست منبع این آهنگ‌ها کجاست و فقط باید فایل MP3 آن‌ها را داشته باشید. البته برای این که بتوانید آهنگ‌ها را به Apple Music اضافه کنید، نیاز است که حتما از یک دستگاه مک این کار را انجام دهید. البته کاربران ویندوزی می‌توانند، یک شبیه ساز روی دستگاه خود نصب کرده و مک را در آن دستگاه شبیه ساز اجرا نمایند.

برای شروع در مک روی فایندر کلیک کنید.

فایل‌های MP3 خود را از روی دستگاه پیدا کرده و پوشه را باز بگذارید.

حالا برنامه اپل موزیک را از روی دستگاه اجرا نمایید.

آهنگ‌های مورد نظر خود را کشیده و روی محل علامت گذاری شده در نوشته زیر در اپل موزیک رها کنید.

حالا به آیفون خود رفته و برنامه اپل موزیک را باز کنید. چند لحظه طول می‌کشد تا لیست دوباره سینک شود و فایل‌ها به آیفون منتقل شوند. اپل موزیک را باز کرده و می‌بینید که آهنگ شما در این برنامه اضافه شده است.

روش سوم: اجرای فایل‌های MP3 از طریق Files App

البته یک روش ساده‌تر وجود دارد که آهنگ‌ها را به صورت تک تک اجرا کنید. این روش در خود Files App انجام می‌شود. به آدرسی که آهنگ را در آن ذخیره دارید بروید.

روی آهنگ بزنید تا اجرا شود.

اگر در بالای صفحه روی آیکون مشخص شده در عکس زیر بزنید، می‌بینید ک امکان لیست کردن آهنگ‌ها را هم دارید و برای اجرای آهنگ بعدی باید روی آن لمس کنید.

واقعیت این است که این ساده‌ترین روش‌ها برای اجرای فایل‌های MP3 ر روی آیفون است. البته خیلی‌ها از طریق تلگرام آهنگ‌ها را دانلود کرده و به آن گوش می‌کنند یا از برنامه‌های مختلف دیگر استفاده کرده و آهنگ‌ها را در آن‌ها قرار می‌دهند. این روش‌ها شبیه به چیزی است که در مورد اسپاتیفای گفتیم. اما با توجه به محبوبیت بالای اسپاتیفای، به نظر می‌رسد، خیلی‌ها همین حالا نیز این برنامه را نصب دارند و به وسیله‌ی آن می‌توانند، آهنگ‌ها را از طریق خود گوشی نیز اجرا کرده و از امکانات متنوع این برنامه در اجرای آهنگ‌ها استفاده کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *