یکی از خوبی‌های گوشی‌های هوشمند این است که می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها، موقعیت مکانی خود را با خانواده یا دوستانتان به اشتراک بگذارید. اشتراک گذاری موقیت مکانی به وسیله‌ی GPS که بر روی موبایل شما به صورت سخت‌افزاری نصب است انجام می‌گیرد، اما در هر حال باید از برنامه‌ای استفاده کنید که قابلیت استفاده از آن را داشته باشد.

ما چهار راه از ساده‌ترین روش‌ها برای اشتراک‌گذاری سریع موقعیت مکانی در اندروید به شما یاد خواهیم داد که امیدواریم به کارتان بیاید.

  1. Trusted Contacts

این برنامه توسط گوگل ارائه شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا به شکل‌های مختلف، موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به خاطر امکانات کلی Trusted Contacts به نظر می‌رسد، اولین انتخاب کاربران می‌تواند این گزینه باشد. برای این کار شما لیستی از مخاطبین نزدیک و مورد اعتماد خود را انتخاب کرده و در صورت نیاز موقعیت مکانی خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید.

برای شروع ابتدا Trusted Contacts را نصب کرده و با اکانت گوگل در آن ورود کنید. سپس گزینه‌ی اشتراک گذاری موقعیت مکانی را در برنامه روشن کنید و شماره تلفن خود را وارد کرده و سپس منتظر تایید آن باشید. بعد از این که همه چیز آماده شد، هر بار که خواستید موقعیت مکانی خود را با کسی به اشتراک بگذارید، روی آیکون نارنجی رنگ لمس کرده و گزینه‌ی Alert specific contacts را انتخاب کنید. سپس مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس روی Start Sharing لمس کنید.

Trusted Contacts
Trusted Contacts

هر زمان که دیگر نمی‌خواستید هم می‌توانید کلید Stop را بزنید.

  1. نقشه گوگل

نقشه گوگل نیز امکاناتی دارد که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از طریق آن موقعیت مکانی را به اشتراک بگذارید. برای این کار ابتدا نقشه گوگل را باز کنید و روی گزینه‌ی Location sharing لمس کنید. سپس Share location را بزنید و در نهایت مخاطب گوگلی که مد نظر دارید را انتخاب کرده و در نهایت گزینه‌ی Share را بزنید.

نقشه گوگل
نقشه گوگل

این برنامه هم یک گزینه‌ی Stop دارد که در آخر کار می‌توانید از آن استفاه کنید.

  1. WhatsApp

اما برای کاربران واتساپ، راحت‌ترین کار استفاده از اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود این پیام‌رسان است. کار با این برنامه بسیار ساده بوده و شما بعد از این که وارد چت نفر مورد نظر خود شدید، می‌توانید روی آیکون Location بزنید و در نهایت روی Share live location و سپس Continue را بزنید.

WhatsApp
WhatsApp

در آخر شما باید مدت زمان اشتراک گذاری را انتخاب کرده و سپس Submit را انتخاب کنید. اما هر موقع که خواستید می‌توانید با زدن روی Stop sharing اشتراک گذاری را متوقف کنید.

  1. Telegram

تلگرام هم مثل واتساپ این امکان را دارد و اگر کاربر واتساپ نیستید و از تلگرام استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق این پیام‌رسان نیز موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید. در این پیام رسان نیز باید در صفحه چت فرد مورد نظر روی Location لمس کرده Send my current location زده تا به صورت زنده موقعیت مکانی خود را برای کاربر مقابل بفرستید.

Telegram
Telegram

اگر می‌خواهید موقعیت مکانی خود را برای لحظه‌ای خاص ارسال کنید، Share My Live Location for را زده و زمان مورد نظر خود را لحاظ کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *