اطلاعات گوشی‌های هوشمند برای بسیاری از افراد از ارزش بالایی برخوردار بوده و به هیچ وجه دوست نداریم تا این اطلاعات به دست افراد دیگری بیفتد، مخصوصا اگر گوشی ما دزدیده شده و معلوم نیست قرار است چه استفاده‌ای از عکس‌ها یا نوشته‌های شخصی صورت پذیرد. با پیشگیری مناسب، حتی اگر گوشی شما دزدیده هم شود، می‌توانید از راه دور آن را کاملا پاک کنید، برای این‌کار باید برنامه‌ی  Find My Device را روی دستگاه خود نصب کنید تا بعدا بتوانید از آن استفاده نمایید.

وقتی هنوز گوشی خود را دارید

همین حالا برنامه  Find My Device را برای گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنید. این برنامه امکانات زیادی دارد که به شما کمک می‌کند گوشی گمشده خود را پیدا کرده یا گوشی دزدیده شده را از راه دور کاملا پاک کنید. البته بعد از نصب حتما به Google Settings > Security > Find My Device بروید و مطمئن باشید که Find My Device فعال باشد و بعد از باز کردن برنامه نیز دسترسی‌های لازم را به آن بدهید.

اگر نسخه قدیمی‌تر اندروید را دارید، ممکن است نیاز باشد تا مراحل زیر را در نسخه قدیمی برنامه طی کنید:

  • در خود برنامه دنبال گزینه Allow remote lock and erase بگردید و مطمئن باشید که این گزینه روشن است
  • گزینه Device Manager: Remotely Locate This Device‌ را هم پیدا کرده و مطمئن باشید آن نیز روشن باشد

همچنین فراموش نکنید که این برنامه برای تبلت‌ها هم کارایی دارد. همچنین فراموش نکنید که بعضی مسائل امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. مثلا به هیچ وجه اطلاعات مهم و شخصی را در کارت حافظه نگهداری نکنید و همچنین از یک رمز خوب برای گوشی خود استفاده کنید تا به راحتی آن را باز نکنند.

چطور گوشی گمشده را پیدا کنید

کافی است که Find My Device را بر روی یک دستگاه اندرویدی دیگر نصب کرده و نام کاربری و پسوردی که قبلا در دستگاه خود ساخته‌اید، در برنامه وارد کنید. سه گزینه برای گوشی شما وجود خواهد داشت: زنگ گوشی را به صدا در بیاورید، آن را قفل کنید و یا از راه دور اطلاعات را پاک کنید. اگر در آن لحظه گوشی شما آنتن نداشته باشد، به محض اینکه گوشی به اینترنت وای فای یا سیم کارت متصل شود، برنامه به شما پیغام می‌دهد.

قبل از پاک کردن اطلاعات، از دزدیده شدن آن مطمئن شوید

موارد زیادی پیش آمده که گوشی‌های گم شده با گوشی‌های دزدیده شده اشتباه گرفته شده‌اند. پس اگر مطمئن نیستید، ابتدا از امکان زنگ گوشی با بالاترین صدا استفاده کنید و سپس موقعیت مکانی آن را روی نقشه چک نمایید. وقتی از همه چیز مطمئن شدید از گزینه پاک کردن استفاده کنید چون در صورت انجام این کار، هیچ راه بازگشتی وجود ندارد.

  • نکته: همانطور که گفتیم امکان پاک کردن اطلاعات برای کارت حافظه عمل نخواهد کرد و در واقع گوشی شما را به حالت کارخانه بازگردانده تمامی اطلاعات خود گوشی اعم از عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی‌ها، برنامه‌ها و … همگی پاک خواهند شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *