فرمت فایل‌ها روشی استاندارد برای نشان دادن نوع فایل، نحوه قرارگیری داده‌ها و نحوه رمزنگاری است. برای نوشتن و خواندن متن به طور معمول از فایل word و PDF استفاده می‌شود. به طوری که وقتی کار ویرایش متن تمام می‌شود و آماده ارائه در پلتفرم‌های مختلف است، فایل ورد به پی‌دی‌اف تبدیل و ذخیره می‌شود. به همین دلیل فایل پی‌دی‌اف مانند فایل ورد، قابلیت ویرایش حرفه‌ای ندارد و برای ایجاد تغییرات در آن بهتر است به فایل ورد تبدیل شود. با وجود اینکه چنین قابلیتی جزو مزایای فایل‌های پی‌دی‌اف محسوب می‌شود، از طرفی یکی از دغدغه‌های افراد است که این نوع فایل به سختی ویرایش می‌شود.

تبدیل فایل PDF به فایل WORD

برای تبدیل فایل PDF به WORD راه‌های مختلفی وجود دارد. اما این روش‌ها در زبان نوشتار فارسی با مشکلاتی مانند به هم ریختگی حروف همراه است. چرا که نرم افزارها و برنامه‌های تبدیل فایل معمولا بر اساس زبان انگلیسی و یا زبان‌های دیگر رایج دنیا تولید می‌شوند. همچنین اگر فایل PDF مورد نظر به صورت تصویر ذخیره شده باشد، تبدیل آن به صورت متنی در فایل ورد امکان‌پذیر نخواهد بود. در این متن چهار روش کاربردی‌تر و آسان‌تر را بازگو می‌کنیم تا در صورت نیاز به چنین کاری به راحتی بتوانید متن خود را ویرایش کرده و از آن استفاده کنید.

مرورگر گوگل کروم Google Chrome Browser

استفاده از مرورگر گوگل کروم برای تبدیل فایل پی‌دی‌اف به ورد در زبان فارسی یکی از ساده‌ترین روش‌هاست. گوگل کروم به عنوان یکی از بهترین مرورگرهایی است که در کشور ما کاربرد دارد و کار کردن با آن راحت است. به این صورت که در ابتدا فایل پی‌دی‌اف خود را در این مرورگر باز کنید. شما می‌توانید با راست کلیک بر روی فایل مورد نظر، انتخاب کنید که با چه برنامه‌ای آن را بخواند یا مرورگر خود را باز نموده و سپس فایل خود را از داخل آدرس موجود با موس گرفته و به حالت Drag & Drop بکشید و در داخل مرورگر بیندازید. در مرحله بعد، بخشی از متن فایل را که می‌خواهید تغییر دهید را کپی کرده و در یک فایل Microsoft Word ، Pase کنید. پس از آن شروع به مرتب کردن لغات و ویرایش متن کرده و فایل نهایی را ذخیره کنید. این روش بهترین انتخاب برای تغییر متن فارسی در یک فایل PDF است.

مایکروسافت ورد Microsoft Word

یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای مایکروسافت، Word است که افراد بسیاری برای انواع کاربردها از آن استفاده می‌کنند. برای نوشتن مقالات و هر فایل متنی این نرم‌افزار را به کار می‌برند. این طور می‌توان گفت که مایکروسافت ورد جای نوشتن بر روی کاغذ را تا حدودی پر کرده است. امروزه بسیاری از اشخاص متن‌های خود را در این نرم‌افزار تایپ می‌کنند. یکی از قابلیت‌های این برنامه، تبدیل پی‌دی‌اف به ورد است که می‌بایست نسخه بعد از ۲۰۱۳ باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید. به این صورت که ابتدا یک فایل Microsoft Word  باز کنید. سپس بر روی گزینه File کلیک کرده و از منوی باز شده Open را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، فایل پی‌دی‌اف مورد نظر خود را از کامپیوتر انتخاب کنید. پس از تایید فایل انتخاب شده، در صورتی که قبلا به صورت متن ذخیره شده باشد آن را به همان شکل به شما نمایش خواهد داد.

سایت های آنلاین

اگر طرز استفاده یا نصب این نرم‌افزارها را نمی‌دانید، می‌توانید برای رفع نیاز خود به سایت‌های آنلاین بروید. برخی از سایت‌ها، خدماتی همچون تبدیل و کانورت فرمت‌های مختلف فایل را انجام می‌دهند. شما در هر کدام از آنها می‌توانید فایل PDF مورد نظر خود را در محل مشخص شده آپلود کنید و فایل دریافتی را به صورت Word بخواهید و فرمت docx را انتخاب کنید. در ادامه فایل تولید شده‌ای را که دانلود می‌کنید به صورت فایل ورد باز کنید. برای این کار می‌توانید به سایت‌هایی همچون PDF2GO، Smallpdf، Online2 pdf و Eboo.ir مراجعه کنید.

Google Docs

یکی دیگر از راه‌های تبدیل PDF به Word استفاده از گوگل داکس به عنوان یک ویرایشگر متن آنلاین است. گوگل با ارائه انواع قابلیت‌ها بیشتر نیازهای ضروری کاربران را پوشش داده است. شما در صورتی که می‌توانید به گوگل داکس دسترسی داشته باشید که به حساب کاربری جیمیل خود وارد شوید. برای این کار پس از لاگین کردن در ایمیل خود در گوگل، می‌بایست در مرورگر خود بر روی آیکون Google Apps کلیک کرده و گوگل داکس را انتخاب کنید. پس از ورود به این برنامه، روی آیکون فولدر کلیک و از تب آپلود، فایل PDF خود را با استفاده Drag & Drop  بکشید و روی مرورگر بیاورید. پس از نمایان شدن متن پی‌دی‌اف خود در قسمت بالای صفحه گزینه گوگل داکس را کلیک کنید تا با محیط ویرایش متن وارد این برنامه شوید. سپس گزینه فایل را انتخاب کرده و از بخش دانلود، بر روی گزینه Microsoft Word کلیک کنید تا فایل ورد دانلود شود. استفاده از گوگل داکس به این صورت را اگر قبلا تجربه نکرده باشید، ممکن است کمی فرایند سخت‌تری به نظر بیاید. اما یکی از روش‌هایی است که ممکن است به کارتان بیاید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *