اپلیکیشن رسمی پیغام رسان در اندروید، همیشه با ویژگی‌های آیفون مورد مقایسه قرار می‌گرفته است. چه طرفدار آیفون باشید و چه طرفدار گوشی‌های اندرویدی، نمی‌توان از کنار امکانات iMessage و البته محدودیت‌هایش به سادگی گذشت. برنامه‌ای که مختص به iOS بوده و نمی‌توان به وسیله‌ی آن با کاربران دیگر پلت‌فرم‌ها ارتباط برقرار کرد. پیام رسان گوگل اما به این شکل نیست و نسخه‌های مختلفی از جمله برای iOS دارد.

امکانات متنوع و خیلی خوبی برای این برنامه عرضه شده و خیلی از نقص‌ها و عقب‌ ماندگی‌های اندروید در این بخش، با ویژگی‌های جدید گوگل مسیج رفع شده است. حالا هم قرار است 4 ویژگی جدید به آن اضافه شود تا گفتگو با پیام رسان گوگل، از قبل هم جذاب‌تر شود. بیایید با هم نگاهی به این ویژگی‌های تازه که قرار است به زودی به این برنامه افزوده گردد، بندازیم:

  1. نمایش واکنش کاربران آیفون به صورت ایموجی

برنامه‌ی پیغام رسان گوگل برای برقراری گفتگوها و همچنین ایجاد گروه‌های کاربری از RCS بهره می‌برد، استانداردی که اپل با این که از وجودش سود خواهد برد، اما حاضر به استفاده از آن نیست. همین مورد باعث می‌شود که اشتراک گذاری عکس، پیغام و البته واکنش‌ها بین این دو پلت‌فرم بسیار سخت شود. برای مثال واکنش‌هایی که به پیغام‌ها در برنامه گوگل مسیج از سوی کاربران آیفون انجام می‌شود، به درستی در نسخه اندروید نمایش داده نخواهد شد.

گوگل هم در همین رابطه، تصمیم گرفته تا در نسخه جدید، نمایش واکنش‌ها را به صورت ایموجی در پیامرسان نشان دهد تا این مشکل حل شود. این قابلیت ابتدا برای زبان انگلیسی ارائه می‌شود و سپس برای زبان‌های دیگر عرضه خواهد شد.

  1. اشتراک گذاری ویدیو با استفاده از Google Photos

یکی دیگر از مشکلات بین کاربران اندروید و آیفون در زمینه‌ی استفاده از برنامه گوگل مسیح که باز هم به خاطر پشتیبانی نکردن اپل از RCS اتفاق می‌افتد، مشکل پیغام‌های چند رسانه‌ای و اشتراک گذاری ویدیو و عکس است که کیفیت آن در این حالت به شدت افت می‌کند. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته تا با استفاده از سرویس Google Photos و لینک کردن محتوای شما به کاربر مقصد، این مشکل را حل کند.

به این ترتیب کیفیت محتوای ارسالی شما به هیچ وجه افت نخواهد کرد. گوگل عنوان کرده تا زمانی که اپل به استاندارد مورد نظر بپیوندد، از این روش برای ارسال ویدیو و عکس استفاده خواهد کرد.

  1. سازماندهی خودکار

از این به بعد پیغام‌ها در این برنامه به صورت خودکار بر اساس دسته‌بندی‌های خصوصی و کاری، مرتب می‌شوند. به این ترتیب شما خیلی سریع می‌توانید، پیغام‌های مورد نظر خود را پیدا کنید. یک سری گزینه‌ها نیز برای افراد داخل آمریکا ارائه خواهد شد. برای مثال پیغام‌هایی که حاوی پسوردهای یک بار مصرف هستند، به صورت خودکار بعد از 24 ساعت پاک می‌شوند تا بیخود فضای اینباکس را شلوغ نکنند. البته این قابلیت قبلا برای هند عرضه شده بود و حالا هم تنها برای آمریکا عرضه می‌شود.

احتمالا بعدا شاهد عرضه این قابلیت برای دیگر کشورها هم خواهیم بود.

  1. یادآوری تولدها

یکی از قابلیت‌های فیسبوک که خیلی‌ها را راحت کرده بود، یادآوری تولد کاربران بود. چیزی که حالا گوگل مسیج نیز می‌خواهد آن را عرضه کند تا دیگر تولد دوستانتان را فراموش نکنید. این اطلاعات از دفترچه تلفن متصل به گوگل استخراج می‌شود و بر اساس اطلاعات عمومی دیگر کاربران، تولد آن‌ها از طریق پیام رسان گوگل به شما اطلاغ داده خواهد شد.

گوگل مسیح برنامه‌ای بسیار تمیز، سبک و با قابلیت‌های متنوع است که به صورت مداوم، امکانات جدید به آن اضافه می‌شود و این بخش از گوشی‌های اندرویدی را که برای مدت زیادی یکنواخت مانده بود را چند سطحی بالاتر برده است. پس اگر روی گوشی خود گوگل مسیج را ندارید، حتما آن را دانلود و نصب کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *