یکی از راه‌های عالی برای عکس‌های خلاقانه، ساخت کلاژ‌هایی است که از چند عکس تشکیل شده و یک شکل متفاوت برای ارائه عکس‌ها روی شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید.

در یک برنامه‌ی خوب کلاژ در موبایل به دنبال چه ویژگی‌های هستیم؟

  • ابزارهای ویرایشی: داشتن انواع ابزارهای مختلف برای ویرایش عکس در چنین برنامه‌ای حیاتی به حساب می‌آید. از ویرایش ساده عکس‌ها تا اضافه کردن نوشته، افکت، قاب و … .
  • لایه‌ها قالب‌های بسیار: مطمئنا نمی‌خواهید که کلاژهای شما خیلی سریع حوصله‌سر بر شوند، پس نیاز به قالب‌ها و لایه‌های مختلفی دارید تا بتوانید کلاژ‌ی جذاب و مورد سلیقه خود بسازید.
  • انتخاب‌های متنوع برای خروجی: اگر بخواهید عکس خود را فقط روی گوشی ذخیره کنید که همه‌ی برنامه‌ها این کار را برایتان انجام می‌دهند. اما بهتر است برنامه‌هایی را انتخاب کنید که به شما این امکان را بدهند تا عکس‌های خود را مستقیم روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • ۵ برنامه ویرایش عکس تحت مرورگر

معرفی برترین برنامه‌های کلاژ برای اندروید و iOS

  1. Layout: ایده‌آل برای اینستاگرام

Layout
Layout

Layout، یک برنامه‌ی رایگان ساخت کلاژ است که جان می‌دهد برای ساختن عکس‌های اینستاگرامی. پس اگر می‌خواهید به دنبال برنامه‌ای باشید که ساده باشد و شما را برای ساخت انواع عکس‌ها برای اشتراک گذاری روی شبکه‌های اجتماعی کمک کند، Layout انتخاب شماست. لایه‌ها و قالب‌های مختلفی در این برنامه گنجانده شده و همچنین ابزارهای مختلفی نیز در آن به کار گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به انعکسا و برگرداندن اشاره کرد.

  1. PicCollage: امکانات عالی و قالب‌های متنوع

PicCollage
PicCollage

اگر خیلی در زمینه ایجاد استایل‌های خوب برای عکس‌ها کاربلد نیستید و می‌خواهید عکس‌هایی جالب بسازید، حتما از PicCollage استفاده کنید. این برنامه در کنار انواع لایه‌ها و قالب‌های مختلف، چندین پس زمینه زیبا، استیکرهای مختلف، فونت‌های دیدنی و چیزهای زیاد دیگری دارد که با آن‌ها می‌توانید یک کلاژ دیدنی بسازید. در PicCollage این امکان را دارید تا روی تک تک عکس‌ها فیلترگذاری کنید و یا یک قاب کلی برای کلاژتان بسازید و حتی اگر نیاز بود یک واترمارک به عکس اضافه نمایید.

  1. PicPlayPost: برای حرفه‌ای

PicPlayPost
PicPlayPost

گاهی وقت‌ها عکس به تنهایی نمی‌تواند خلاقیت شما را بروز دهد، پس به سراغ ساخت کلاژهای ویدیویی، عکس‌های میکس شده، گیف و … می‌روید. در این زمینه می‌توانید به سراغ PicPlayPost رفته که هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه حرفه‌ای. البته پیشنهاد می‌کنیم حتما از نسخه پولی آن استفاده کنید که امکانات و قالب‌های بسیار بیشتری دارد و می‌تواند شما را در درست کردن یک کار خلاقانه و زیبا کمک شایانی دهد.

  1. PhotoGrid: مناسب برای کسب و کارهای کوچک

PhotoGrid
PhotoGrid

اگر دارای یک کسب و کار کوچک هستید و می‌خواهید عکس‌های جالب از محصولات خود به صورت کلاژ بزارید، PhotoGrid گزینه‌ای بسیار خوب برایتان خواهد بود. این برنامه به صورت رایگان برای دانلود قرار داده شده و در کنار امکانات مطلوب جهت ویرایش عکس، بیش از ۳۰۰ قالب مختلف برای چیدمان عکس‌ها در اختیارتان می‌گذارد. در کنار این قالب‌ها شما امکان استفاده از بیش از ۵۰۰ استکیر، ۹۰ تصویر پس زمینه، انواع قاب‌ها و خیلی چیزهای دیگر را نیز خواهید داشت.

  1. Diptic: خاص با امکان ساخت قالب‌های شخصی سازی شده

Diptic
Diptic

ظاهر برنامه شاید کمی قدیمی برسد، اما Diptic برای کسانی که از قالب‌های آماده خسته شده‌اند، گزینه‌ای عالی‌ست. البته این برنامه رایگان نیست و در نسخه اندروید ۰٫۹۹ دلار و نسخه iOS 2.99  دلار قیمت دارد. یک سری ابزارهای ویرایشی در آن گنجانده شده و شما هم می‌توانید از میان ۲۰۰ قالب از پیش طراحی شده یکی را انتخاب کنید، یا کار را از پایه خود بچینید یا این که قالب‌ها را ویرایش نمایید. همچنین انواع فیلترها، بافت‌ها، قاب‌ها و … نیز در آن گنجانده شده که می‌توانید از آ‌ها استفاده نمایید. همچنین نباید فراموش کرد که در Diptic شما می‌توانید کلاژهای ویدیویی نیز ساخته و به آن‌ها موسیقی اضافه نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *