با توجه به این که بسیاری از سایت‌های ویدیویی حالا تنها قابلیت استریم را در سایت‌های خود فعال کرده‌اند، دانلود کردن این ویدیوها کمی مشکل شده است و خیلی‌ها از دانلود منیجرهای مختلف برای این کار استفاده می‌کنند. خوشبختانه، افزونه‌های بسیار خوبی برای دانلود ویدیو در فایرفاکس وجود دارد که امکان دانلود از سایت‌های مختلف را برای شما ممکن خواهد کرد.

مشکل آن‌جاست که تعداد افزونه‌های دانلود ویدیو در بازار فایرفاکس بسیار زیاد است به همین دلیل ما لیستی از بهترین‌ها که کاملا رایگان و بدون تبلیغ، تنها به دانلود ویدیو می‌پردازند را برایتان آمده کرده و این افزونه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. Video Downloader Professional

در صدر این لیست ابتدا باید به Video Downloader Professional اشاره کنیم که بیش از 4 هزار سایت رسمی از جمله یوتیوب را پیشتبانی کرده و حتی به وسیله‌ی آن، می‌توانید از سرویس‌های معروف استریم نیز ویدیو دانلود کنید. این افزونه حتی قابلیت‌ نمایش دوباره ویدیوها با کیفیت مورد نظرتان را امکان پذیر کرده و برای دانلود نیز امکانات خیلی خوبی را در اختیارتان می‌گذارد.

Video Downloader Professional

بزرگ‌ترین مشکلی که باعث می‌شود به جای استفاده از این افزونه، به سراغ دیگر گزینه‌های لیست ما بروید این است که Video Downloader Professional ویدیوهایی که محافظت شده هستند (پروتکل RTMP) را دانلود نمی‌کند و برای این کار باید نسخه پولی آن را تهیه کنید. با این حال اگر می‌توانید با این محدودیت کنار بیایید، از نظر امکانات و راحتی استفاده، Video Downloader Professional بهترین افزونه دانلود ویدیو در فایرفاکس به حساب می‌آید.

  1. Easy YouTube Video Downloader Express

این افزونه به صورت اختصاصی برای یوتیوب درست شده و یک آیکون دانلود زیر ویدیو اضافه می‌کند که با کلیک روی آن به راحتی می‌توانید با کیفیت‌های مختلف، ویدیو مورد نظر را دانلود کنید. Easy YouTube Video Downloader Express خوبی‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ می‌توان به سرعت بالا برای دانلود ویدیو، انتخاب بین کیفیت‌های مختلف و حتی دانلود به صورت mp3 است.

Easy YouTube Video Downloader Express

اما این افزونه هم خالی از مشکل نیست. برای مثال، اگر قصد دانلود کیفیت 1080p را داشته باشید، باید از نسخه پولی آن استفاده کنید و با توجه به این که Easy YouTube تنها برای یوتیوب درست شده، برای دانلود ویدیوی سایت‌های دیگر باید از افزونه‌ای مجزا استفاده نمایید.

  1. Video DownloadHelper

Video DownloadHelper به جای پشتیبانی از سایت‌های ویدیویی و ارائه راهکار برای هر کدام از آن‌ها، به طول کلی می‌تواند فایل ویدیویی را در صفحه تشخیص داده و آن را دانلود کند.  از این افزونه می‌توان به راحتی استفاده کرد و تقریبا در تمامی سایت‌ها کاربرد دارد.

Video DownloadHelper

در حال حاضر، از Video DownloadHelper می‌توان در سایت‌های مختلفی همچون توییچ، فیسبوک، ویمئو، دیلی موشن و … استفاده کرد و حتی ویدیوهای شبکه‌های استریم را نیز از این طریق دانلود کرد. البته این افزونه کمی نسبت به رقبا سنگین تر است اما آن قدری سنگین نیست که منابع زیادی را اشغال کند.

  1. Easy Video Downloader

Easy Video Downloader نیز شبیه به افزونه قبلی کار کرده و وقتی برای دانلود روی آن کلیک می‌کنید، تمامی فایل‌های چند رسانه‌ای موجود در آن صفحه را برای دانلود پیشنهاد می‌کند. همچنین در هنگام دانلود، می‌توانید محل ذخیره ویدیو را نیز در همان ابتدا مشخص کنید و مدیریت فایل‌ها در آن ساده‌ تر است.

Easy Video Downloader

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب Easy Video Downloader این است که می‌توانید بعد از شروع دانلود آن را متوقف کرده و با توجه به لینکی که برای دانلود ارائه می‌شود، این لینک را به یک برنامه‌ی دیگر مثل اینترنت دانلود منیجر برای دانلود ببرید.

  1. Ant Video Downloader

یکی از قدیمی‌ترین افزونه‌های فایرفاکس برای دانلود ویدیو که ابزاری کارآمد با رابط کاربری راحت است که به شما اجازه دانلود از سایت‌های اشتراک گذاری ویدیو مثل یوتیوب و دیلی موشن را می‌دهد. برای استفاده از Ant Video Downloader کافی‌ست آن را نصب کنید، به سایت مورد نظر بروید و روی آیکون دانلود بزنید.

Ant Video Downloader

مثل بقیه ابزارهای موجود در این لیست، Ant Video Downloader نیز به شما اجازه می‌دهد که دانلود خود را با کیفیت‌های مختلف انجام داده یا حتی فایل صوتی را به صورت مجزا استخراج نمایید. این افزونه کاملا رایگان است اما متاسفانه دیگر پشتیبانی نمی‌شود، پس تا زمانی که امکان استفاده از آن را دارید، از این افزونه‌ی جذاب بهره ببرید.

فراموش نکنید که اگر از اینترنت دانلود منیجر روی دستگاه خود استفاده می‌کنید، با فعال کردن افزونه‌ی این برنامه بر روی فایرفاکس، در خیلی از موارد به این افزونه‌ها نیاز نداشته و می‌توانید از طریق خود اینترنت دانلود منیجر، اقدام به دانلود ویدیوهای هر سایتی کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *