این روزها خیلی از آن‌ها که بر روی شبکه‌های اجتماعی ویدیو پست می‌کنند، به موهبت وجود پرده‌ی سبز پی برده‌اند و از آن استفاده کرده تا پس زمینه‌ی خود را پاک کنند و چیز دیگری جایگزین آن نمایند. البته برای این کار عموما به برنامه‌های سنگین PC مثل افتر افکت، پریمیر، فاینال کات یا امثلهم پناه می‌بریم در صورتی که در حال حاضر، برنامه‌های موبایلی خوبی نیز برای این کار ارائه شده‌اند که هم روی اندروید و هم روی iOS کار می‌کنند.

تعداد این برنامه‌ها این روزها خیلی زیاد شده اما ما 5 نمونه از بهترین‌ها را برایتان جدا کرده‌ایم تا در پست امروز به شما معرفی نماییم:

  1. Chromavid

Chromavid یک برنامه‌ی تخصصی برای حذف پس زمینه است. مسلما وقتی با دوربین فیلمی را جلوی پرده‌ی سبز، آبی یا هر رنگ دیگری ثبت می‌کنید، خیلی راحت‌تر می‌توانید پس زمینه را حذف کنید اما Chromavid‌ این امکان را به شما می‌دهد تا با موبایل نیز به نتیجه دلخواه برسید. برای این کار Chromavid‌ حتی قبل از گرفتن ویدیو نیز به شما می‌گوید که آیا همه چیز برای کار مناسب است یا نه، تا بتوانید از ابتدا یک تصویر مناسب برای پاک کردن پس زمینه بگیرید. در نهایت تصویر گرفته شده را به Chromavid‌ برده و در آن‌جا رنگ پس زمینه را پاک خواهید کرد.

Chromavid

  1. PowerDirector

اما PowerDirector یک برنامه‌ی کامل برای ویرایش ویدیو بر روی موبایل است که در کنار امکانات بسیار زیادی که در خود دارد، قابلیت حذف پرده سبز را نیز در اختیار شما می‌گذارد. این برنامه‌ی قدرتمند به واقع یکی از بهترین برنامه‌های تدوین ویدیو و گذاشتن افکت‌های مختلف روی تصویر است. PowerDirector یک نسخه رایگان دارد که به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوهای خود را با کیفیت  720p خروجی بگیرید. نسخه پولی اما امکان گرفتن خروجی با کیفیت بالاتر را به شما خواهد داد. همچنین یک سری پس‌زمینه‌های آماده نیز در برنامه گنجانده شده که می‌توانید‌ از آن‌ها بعد از حذف پس زمینه بهره ببرید.

PowerDirector

  1. KineMaster

این روزها یکی از برنامه‌های ویرایش ویدیویی که در بین کاربران سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS به شدت طرفدار پیدا کرده، Kinemaster است و آموزش‌های مختلفی از این برنامه بر روی یوتیوب منتشر شده تا بتوانید کارهای خیلی جالبی با ابزارهای کامل آن انجام دهید. Kinemaster قابلیت حذف پس زمینه‌ی تک رنگ را نیز برای شما آماده کرده و شما به راحتی با چند لمس می‌توانید آن را روی ویدیو خود اعمال کنید. این ابزار در بیشتر موارد عملکردی بسیار خوب دارد و بعد از پاک کردن تصویر پس زمینه، می‌توانید یک لایه عکس یا ویدیو پشتش بگذارید یا هر رنگی که می‌خواهید را به عنوان پس زمینه ست کنید.

KineMaster

  1. Stop Motion Studio

این برنامه همانطور که از اسمش پیداست برای ساخت استاپ موشن ساخته شده، اما یکی از ابزارهایی که در آن گنجانده شده، ابزار حذف پس زمینه است. البته پیشنهاد می‌کنیم در کنار استفاده از Stop Motion Studio برای این کار، حتما ازآن برای ساخت کلیپ‌های استاپ موشن نیز استفاده کنید. قابلیت‌هایی همچون تشخیص شی‌ء متحرک، چیدمان خودکار عکس‌ها و …، کار ساخت استاپ موشن را برای شما بسیار ساده می‌کند.

Stop Motion Studio

  1. Green Screen by Do Ink

در نهایت نگاهی بندازیم به یکی دیگر از برنامه‌های تخصصی برای حذف پس زمینه در موبایل که شاید به اندازه‌ی برنامه‌های حرفه‌ای عملکردی ایده‌آل نداشته باشد، اما برای یادگیری و انجام کارهای عادی برای شبکه‌های اجتماعی، خیلی هم عالی است. کار با Green Screen by Do Ink بسیار ساده بوده و خیلی راحت می‌توانید اجزای مختلف به ویدیو خود اضافه کنید و در نهایت یک ویدیو خلاقانه بسازید. متاسفانه این برنامه تنها برای iOS ارائه شده و نسخه اندروید ندارد.

Green Screen by Do Ink

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *