خیلی‌ها در مورد راز پیشرفت سریع در اینستاگرام و الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی می‌پرسند. یکی از جواب‌هایی که برای این سوال می‌توان داشت، اشتراک گذاری ویدیوهای Reels است. خیلی از اکانت‌های معروف و بعضی از تازه کارها توانسته‌اند رشد قابل توجهی از این طریق داشته باشند و الگوریتم‌های اینستاگرام نیز نشان داده‌اند که به کسانی که از این قابلیت استفاده می‌کنند، توجه ویژه‌ای دارد.

Reels چیست؟

Reels برداشتی از ویدیوهای تیک تاک بوده که به اینستاگرام آمده و به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای جالب و بامزه بسازید که می‌تواند مورد توجه کاربران زیادی قرار بگیرد.

درست شبیه به چیزی که در تیک تاک قبلا دیده‌اید، کاربران اینستاگرام در Reels، می‌توانند ویدیویی از 15 تا 60 ثانیه ضبط کنند و  آن را ویرایش کرده و موسیقی دلخواه برای آن انتخاب کنند، از استیکرهای مختلف استفاده کنند، فیلتر بگذارند و … و سپس پستش کنند. این پست‌ها در فید، استوری و برگه Reels در پروفایل شما به نمایش در می‌آید.

این نکته که ویدیوهای Reels در اکسپلور به خوبی دیده می‌شود، از دیگر نکاتی است که باعث می‌شود استفاده از آن را بیش از همیشه به شما پیشنهاد کنیم.

چطور یک ویدیو Reels بسازیم؟

کافی است اینستاگرام خود را باز کرده و به برگه Reels بروید و روی آیکون دوربین کلیک کرده و سپس مثل استوری ویدیو خود را ضبط کنید.

همچنین شما می‌توانید از صفحه خانگی روی + زده و سپس به Reels بروید.

بعد از ضبط ویدیو شما می‌توانید از بخش audio موزیک مورد نظر خود را برای ویدیو انتخاب کنید.

سرعت ویدیو را با استفاده از گزینه‌ی Speed تغییر دهید.

زمان ویدیو را تعیین کنید. این زمان می‌تواند 15، 30 و 60 ثانیه باشد.

برای گرفتن ویدیو می‌توانید تایمری در نظر بگیرید که بعد از زدن دکمه ضبط با تاخیر شروع به گرفتن ویدیو کند. برای این کار روی Timer زده و سپس زمان مورد نظر را برای Countdown در نظر بگیرید.

در بخش فیلترها، اکثر فیلترهایی که برای استوری استفاده می‌کرده‌اید نیز وجود دارند که می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

در نهایت ویدیو خود را گرفته و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

حواستان باشد که پیش نمایش Reels به صورت 4:5 است، در زمان پست ویدیو بخشی را انتخاب کنید که کاور آن با تناسبی که گفتیم، به خوبی نمایش داده شود. اگر از قبل عکسی برای این پست آماده کرده باشید نیز می‌توانید آن را به عنوان کاور انتخاب نمایید.

دسترسی به Insights مربوط به Reels

آمار و ارقامی که در Insights اینستاگرام به نمایش در می‌آید برای تولیدکنندگان محتوا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این آمار را برای ویدیوهای Reels نیز باید ببینیم. برای این کار به برگه Reels در صفحه خود بروید و ویدیوی مد نظر را انتخاب نمایید. سپس روی … که در عکس زیر مشخص کرده‌ایم بزنید و Insights را انتخاب نمایید.

در این جا می‌توانید آمار مربوط به نمایش‌ها، لایک‌ها، سیو‌ها و … را ببینید.

الگوریتم اینستاگرام برای  Reels چطور کار می‌کند؟

الگوریتم‌های اینستاگرام ویدیوهای سرگرم کننده که باعث بازخورد در بین کاربران شود، آموزش دهنده باشد، حتما به صورت عمودی گرفته و از موسیقی در آن استفاده شده باشد را بیشتر می‌پسندد. اما به طور کلی با توجه به بازخوردهایی که تا به حال کاربران داشته‌اند، باید سعی کنید کارهای نو و متفاوت بسازید و ویدیوهای Reels با ویدیوهای معمولی که می‌سازید و منتشر می‌کنید، متفاوت باشند.

ویدیوهایی با کیفیت پایین، دارای حاشیه سیاه و دارای نوشته و عکس‌های زیاد نیز اصلا مورد توجه الگوریتم اینستاگرام نیست و بهتر است اینگونه ویدیوها را منتشر نکنید.

استفاده از Reels برای کسب و کارها

Reels به شما این امکان را می‌دهد که در بستر اینستاگرام با روشی نو به کاربران خود نزدیک شوید و به مرور به دنبال کننده‌های خود اضافه کنید. باید حول محور محصولات و خدمات خود، ویدیوهایی با محتوای آموزش دهنده یا سرگرم کننده بسازید و حتما باید در Reels فعالیت داشته باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *