بسیاری درست یا غلط، اپل را موفق‌ترین کمپانی قرن می‌دانند. فروش بسیار بالا، کالاهایی که مردم برای خریدشان صف می‌بندد و موفقیت‌های بسیار زیاد اپل باعث چنین تفکری شده است. این شرکت تنها در زمینه آیفون، موفق به فروش 2 میلیارد گوشی شده است. اما اپل بدون اشتباه هم نبوده و محصول بد هم کم ندارد. جدا از قرن بیستم و بعضی از محصولات عجیب و غریب این شرکت، این‌ها لیستی از بدترین محصولات اپل در قرن 21 هستند:

iPod Shuffle: آیپاد بدون نمایشگر (2015)

شاید برای بسیاری از شما، آیپاد یکی از محصولات مهم و خاطره‌انگیز باشد که قبل از پیشرفت گوشی‌ها، آهنگ‌های خود را از طریق آن گوش می‌کردید. iPod Shuffle حتی از نظر فروش نیز عملکرد قابل قبولی داشت اما به راحتی می‌توان آن را یکی از بدترین محصولات این شرکت در قرن حاضر به شمار آورد. آیپاد پیشینه‌ای طولانی دارد اما هیچ کدام از مدل‌های آن به اندازه شافل عجیب نبودند.

iPod Shuffle

این محصول 49 دلاری قرار بود که با قیمتی رقابتی به دست همه برسد و همین قیمت پایین باعث شد تا اپل نمایشگری برای آن در نظر نگیرد. بدون نمایشگر امکان جستجو، دیدن اسم آهنگ و خیلی ویژگی‌هایی که از آیپاد یک محصول جذاب ساخته بود، از دست رفته به حساب می‌آمد. جالب این که iPod Shuffle اگر چه ارزان‌ترین آیپاد بود اما mp3 پلیرهای بسیار زیادی در بازار بودند که با قیمت پایین‌تر و همراه نمایشگر عرضه می‌شدند.

Magic Mouse: ظاهر جذاب اما نه چندان خوشایند (2009)

عموما کاربران به دو دسته تقسیم می‌شوند. آن‌هایی که از ترک پد استفاده می‌کنند و آن‌هایی که حتما باید یک موس به لپتاپ خود وصل کنند. اپل با Magic Mouse این دو را با هم ترکیب کرد و به جای در نظر گرفتن اسکرول، روی موس را به صورت تاچ پد طراحی کر و حتی قابلیت چند لمسی را نیز برایش در نظر گرفت. همه چیز به نظر جالب می‌آمد تا این که آن را برای اولین بار دست می‌گرفتید.

Magic Mouse

کار کردن با Magic Mouse واقعا افتضاح بود و خیلی سریع باعث خستگی ست و مچ شما می‌شد. به طور کی طراحی این محصول ایرادات بسیار زیادی داشت. برای مثال، اکثر موس‌ها را حتی هنگام شارژ هم می‌توانید استفاه کنید، اما با توجه به قرار گیری پورت شارژ زیر این محصول، عملا استفاده از آن زمان شارژ غیر ممکن بود.

Mac Pro: سطل زباله مغضوب (2013)

به خاطر ظاهر عجیبش به آن لقب سطل زباله را داه بودند اما بعدها با توجه به عملکرد این محصول، این اسم خیلی بیشتر روی آن نشست. وقتی اپل از طراحی نسل دوم Mac Pro رونمایی کرد، برای مردم این حد از تغییرات عجیب بود. یک استوانه سیاه رنگ که تا حد زیادی کوچک شده بود و برای این کار، مادربرد به سه بخش تقسیم شده و فن در مرکز دستگاه قرار می‌گرفت.

Mac Pro

با این که برای طراحی Mac Pro زمان زیادی صرف شده بود، اما اکثر قطعات آن مختص همین دستگاه بود و نمی‌شد آن‌ها را تعویض کرد و البته قیمت بالا نسبت به عملکردش نیز اصلا توجیه پذیر نبود. همه‌ی این‌ها در کنار بیش از حد گرم شدن باعث شد تا Mac Pro یکی از بدترین محصولات اپل لقب بگیرد.

MacBook 12 اینچی: لپتاپی کوچک با قیمتی بسیار بالا (2015)

سال 2015 اپل از لپتاپ 12 اینچی خود پرده برداشت که عملکرد و قطعات آن به هیچ وجه با مبلغی که برایش پرداخت می شد، جور در نمی‌آمد. این محصول جزو اولین لپتاپ‌های بدون فن اپل بود و پردازنده اینتل سری M نیز بیشتر به درد دستگاه‌های خانگی ارزان می‌خورد تا یک لپتاپ قدرتمند.

MacBook 12

هیچ چیزی در این محصول نبود که مبلغ سنگینی که برایش پرداخت می‌کردید را توجیه کند.

HomePod: ببخشید سیری، تو در حد الکسا نیستی (2017)

در سال 2017 خیلی از شرکت‌ها به ارائه اسپیکرهای هوشمند پرداختند و اپل نیز محصول مخصوص خود را داشت. HomePod که قرار بود با آمازون اکو و گوگل هوم رقابت کند. HomePod قیمت 299 دلاری داشت و مهم‌ترین ضعف آن نیز سیری بود. دستیار صوتی که به هیچ وجه به اندازه الکسا که در دیگر اسپیکرها به کار گرفته شده بود، باهوش نبود و باعث شکست این محصول شد.

HomePod

حتی خیلی از مشتریان شدیدا پایبند اپل نیز برای یک اسپیکر خانگی به سراغ آمازون اکو رفتند که محصولی عالی و با قیمتی مناسب بود و همین کار را برای HomePod بسیار سخت‌تر کرد تا آن‌ که اپل نسخه مینی از آن را با قیمت 99 دلار ارائه کرد. تنها دلیل خرید HomePod این است که حتما بخواهی از سیری در خانه استفاده کنید.

AirPods Max: گران‌تر از آن چه که باید باشد (2020)

AirPods Max نیز از همان چیزی رنج می‌برد که خیلی دیگر از محصولات اپل نیز به آن دچار بودند. محصولی خوب که قیمتی خیلی بیشتر از ارزشش داشت. AirPods Max دارای امکانات گستره‌ای بود اما در همان زمان، کمپانی‌هایی مثل سونی، محصولاتی مشابه با کیفیت بسیار بهتر را با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌کرند.

AirPods Max

این هدفون دقیقا جایی بود که اپل فکر می‌کرد، هر چیزی را به هر قیمتی که می‌خواهد می‌تواند بفروشد اما اشتباه می‌کرد!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *