سایت‌هایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، هم به عنوان پورتفولیو گزینه مناسبی هستند و هم اگر تنها به دنبال جایی برای اشتراک گذاری کارهای هنری خود هستید می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. با توجه به امکانات سایت‌های مذکور و همچنین گستره‌ی کاربرانی که در اختیار دارند، اشتراک گذاری کارهایتان در آن‌ها، گزینه‌ی بهتری نسبت به سایت شخصی‌ به نظر می‌آید.

این سایت‌ها هر کدام امکانات و ویژگی‌های خاصی دارند که بعضا به درآمدزایی نیز منجر خواهند شد.

Behance

Behance در اختیار Adobe بوده و دارای شکل و شمایلی شکیل و شبیه به شبکه‌های اجتماعی است. با این تفاوت که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا کارهای هنری خود را با کیفیت اصلی به شکل پست‌های چند عکسه روی این سایت قرار دهند و یک پورتفولیو حرفه‌ای و درجه یک بسازند.

در حال حاضر Behance از بسیاری جهات بهترین سایت برای اشتراک گذاری کارهای هنری به حساب می‌آید. امکانات مربوط به ساخت پورتفولیو، برنامه نسخه موبایل عالی، کاربران متعدد، امکانات مربوط به اشتراک گذاری و خیلی چیزهای دیگر Behance را در صدر این لیست قرار می‌دهد. یکی دیگر از خصوصیات جالب این سایت، امکان مشخص کردن مهارت‌های خود در برنامه‌های دیگر و امکان استخدام هنرمندان بوده که کاملا آن را با هر سایت دیگری در این رابطه متایز می‌کند.

ArtStation

ArtStation گزینه‌ای عالی برای آن‌هایی‌ست که به دنبال رشد هستند و می‌خواهند آثار هنری‌شان به خوبی معرفی شود. البته بخش زیادی از تمرکز این سایت در سال‌های اخیر بر روی صنعت بازی سازی، فیلم سازی و آثار سه بعدی متمرکز شده اما به طور کلی، محلی بسیار خوب برای اشتراک گذاری آثار هنری است و کارهای شما در این سایت به خوبی دیده خواهد شد.

همچنین ArtStation دارای امکانات خوبی نیز هست و یک ویرایشگر حرفه‌ای دارد. همچنین اگر امکان دسترسی به کارت‌های اعتباری بین‌المللی داشته باشید در همان محیط ArtStation امکان فروش کارهای خود را به شکل‌های مختلف دارید.

DeviantArt

DeviantArt از آن دسته سایت‌هایی‌ست که طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. این سایت یکی از قدیمی‌ترین محل‌ها برای اشتراک گذراری آثار هنری محسوب شده و محبوبیت بسیار بالایی دارد. با این حال، تقریبا از هر قشر با هر میزان سواد هنری در این محل پیدا می‌کنید و به همین دلیل، بازه‌ی آثار منتشر شده در این سایت، بین آثار بسیار درجه پایین تا کارهای هنری درجه یک متفاوت است.

امکانات عالی برای ساخت پورتفولیو، بازدیدکنندگان بسیار زیاد، امکان دریافت حق اشتراک از کاربران و خیلی چیزهای دیگر تنها بخشی از ویژگی‌های DeviantArt محسوب می‌شوند.

Artfol

Artfol به صورت رسمی در سال 2021 کار خود را آغاز کرد و جدیدترین سایت در لیست امروز ما محسوب می‌شود. یکی از چیزهای مهمی که Artfol را با دیگر گزینه‌های ما متمایز می‌کند، تمرکز بالا روی نسخه موبایل و همچنین الگوریتم پیچیده و بسیار خوبی است که در نهایت به دیده شدن کارهای مرتبط با سلیقه شما کمک می‌کند.

البته هنوز Artfol ایراداتی دارد با این حال، هنرمندان زیادی را به سمت خود جذب کرده و به سرعت در حال رشد است.

Instagram

بدون شک Instagram به خاطر حجم بالای کاربرانی که دارد، محلی عالی برای نمایش آثار هنری‌تان به حساب می‌آید. جایی که می‌توانید کارهای خود را منتشر کنید و با توجه به الگوریتم بسیار خوبش، به بهترین شکل دیده شوید. در هر جایی روی اینترنت که کار کنید، به عنوان یک هنرمند، حتما باید روی اینستاگرام نیز حضور داشته باشید.

با تمام مزیت‌های Instagram، چندین مشکل بزرگ نیز در مورد این سرویس وجود دارد که باعث می‌شود، پیشنهاد کنیم، حتما در کنار Instagram از دیگر سایت‌های پورتفولیو نیز بهره ببرید. محدودیت‌های نمایش آثار، عدم امکان پست کردن آثار از روی کامپیوتر، فشرده کردن عکس‌ها و فیلم‌ها و کم شدن کیفیتشان و بعضی دیگر از ایرادات به حساب می‌آیند.

Dribbble

یکی دیگر از معروف‌ترین سایت‌های ساخت پورتفولیو که در کنار Behance از جمله‌ اصلی‌ترین محل‌ها برای اشتراک گذاری آثار هنری به حساب می‌آیند. Dribbble البته به نوعی حالا به محفلی برای آثار دیجیتال تبدیل شده و در میان آن‌هایی که کار موشن گرافیک انجام می‌دهند، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

همچنین اگر به تولید فلایر و کارهای لایه باز مشغول هستید، حتما بهتر است کارهای خود را روی Dribbble نیز منتشر کنید. این سایت امکاناتی عالی برای انتشار عکس و فیلم دارد و از کیفیت کارهایتان نیز کم نمی‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *