احتمالا همه‌ی از گوگل ترنسلیت استفاده می‌کنیم. حالا بر حسب شغل یا فعالیت‌هایمان ممکن است مقدار استفاده از آن متفاوت باشد. این مترجم بیش از ۸۰ زبان دنیا را پشتیبانی می‌کند و به واسطه‌ی این که نام گوگل را به دوش می‌کشد، از معروفیت زیادی نیز بین کاربران برخوردار است. همین باعث می‌شود فکر کنیم که آیا قابلیت‌های ویژه‌ای نیز در آن نهفته است؟ البته، چند قابلیت جالب در آن کار گذاشته شده که بهتر است بیشتر ازآن‌ها استفاده کنید.

  1. ترجمه انگلیسی به انگلیسی

در گوگل ترنسلیت شما می‌توانید به غیر از ترجمه از زبانی به زبان دیگر، با استفاده از امکاناتی که ترجمه‌ی انگلیسی به انگلیسی در اختیارتان قرار می‌دهد، درک بهتری از آن کلمه یا عبارت داشته باشید. همانطور که در مثال پایین می‌بینید، وقتی کلمه‌ای در گوگل ترنسلیت تایپ می‌کنید، این سایت معانی این کلمه یا عبارت را در شکل‌های مختلف برایتان شرح می‌دهد.

  1. ترجمه فایل

اگر فایلی دارید که می‌خواهید متن آن را ترجمه کنید، همیشه نیاز نیست متن مورد نظر را کپی کرده و در گوگل ترنسلیت پیست کنید، بلکه می‌توانید خود آن فایل را مستقیما در این سایت آپلود کنید. برای انجامش روی دکمه document در بالای صفحه کلیک کرده و با زدن روی Browse your computer، فایل را آدرس دهید. در خود سایت و عکسی که در زیر می‌بینید، فرمت‌های مجاز برای آپلود فایل برایتان ذکر شده است.

  1. ترجمه سایت به زبان‌های پشتیبان شده

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار خوب گوگل ترنسلیت این است که شما به جای این که متن سایت را در آن کپی کنید، لینک را به گوگل ترنسلیت داده و این سایت یک نسخه ترجمه شده از آن را به شما نشان می‌دهد. البته شما ابتدا باید لینک را در بخش زبان اصلی بدهید و سپس روی کلید Translate در ترجمه کلیک کنید تا نتیجه برایتان مشخص شود. مراحل در مثال زیر برایتان درج شده است.

  1. بخوانید تا ترجمه شود

دیگر قابلیت گوگل ترنسلیت امکان ترجمه شنیداری آن است. البته این مورد برای بعضی زبان‌ها عملا کاربرد دارد و بیشتر به درد ترجمه از زبان انگلیسی می‌خورد. برای انجام این کار روی کلید بلندگو در زیر صفحه کلیک کرده و نگه دارید و عبارت خود را بگویید و در نهایت آن را ول کنید.

  1. ذخیره کردن عبارت ترجمه شده

اگر در کروم لاگین باشید یا این که به جیمیل خود ورود کرده‌اید، می‌توانید عباراتی که جستجو کرده‌اید را ذخیره کنید. این مورد برای ترکیب‌ها و جملات بسیار کاربرد دارد، مخصوصا زمانی که احتمال می‌دهید معنی جمله مورد نظر از یادتان می‌رود. حتی می‌توانید مجموع عبارت‌های ذخیره شده‌ی خود را روی گوگل شیت خروجی بگیرید.

  1. بهتر کردن گوگل ترنسلیت

اگر عبارتی را به گوگل داده‌اید و از ترجمه‌ای که این سایت به شما ارائه می‌دهد راضی نبودید، می‌توانید خودتان معنی جدیدی به گوگل پیشنهاد دهید.

  1. به عبارات گوش دهید

می‌توانید با زدن روی کلید بلندگو در پایین صفحه، به عبارتی که در باکس متن تایپ کرده‌اید گوش دهید. این کار برای شنیدن تلفظ درست بعضی کلمات، بسیار کاربردی است.

  1. جا به جایی عبارت و ترجمه آن

یک کلید دیگر در گوگل ترنسلیت گنجانده شده که به وسیله آن می‌توانید جای دو عبارت را با هم تغییر دهید. آیکون کوچکی که دو فلش داشته و در وسط صفحه قرار گرفته است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *