هنوز یک هفته نیست که تیم بسیار محبوب Respawn ، که ساخت بازی Titanfall را قبلا به انجام رسانده بودند، یک بتل رویال کاملا رایگان بر اساس دنیای Titanfall را منتشر کرده‌اند. Apex Legends بازی فوق‌العاده‌ای که توانست در عرض ۲۴ ساعت ۱٫۵ میلیون کاربر جذب کند و در عرض سه روز این تعداد را به رقم خیره کننده ۱۰ میلیون نفر برساند. اما این بازی دقیقا چطور است و چرا ناگهان اینقدر محبوب شد؟

Apex Legends ، تلفیقی از المان‌های محبوب بازی‌های مختلف

نمی‌خواهیم خیلی به صورت تخصصی در مورد جزییات بازی صحبت کنیم، اما محبوبیت فورتنایت و مدل موفق بازاریابی آن باعث شد حتی شرکتی مثل EA که به پول درآوردن از جزیی‌ترین بخش‌های یک بازی معروف است، دست به ساخت عنوانی رایگان بزند.  Respawn که قرار بود بازی جدیدی از Titanfall را بسازد دست از آن پروژه کشید و به سراغ ساخت Apex Legends رفت. تا اینجای کار تمام طرفداران شاکی بودند که چرا آن پروژه کنار گذاشته شد.

اما وقتی بازی چند روز پیش منتشر شد، گیم‌پلی بالانس، شخصیت‌ها و صداگذاری‌های عالی و از همه مهم‌ترین مکانیک بازی، خیلی‌ها را مجذوب خودش کرد. نقشه‌ها در این بازی خیلی گسترده نیستند، به همین خاطر شما باید سریعا اسلحه‌های خود را آماده کرده و به سراغ دشمنان خود بروید.

قبل از هر چیز باید گفت که در این بازی شما از میان چند شخصیت که هر کدام نیروهای خاص خود را دارند و آن‌ها را به بازیکنانی تدافعی یا تهاجمی تبدیل می‌کند، یکی را انتخاب کنید. همینجا اولین مکانیک جذاب و البته متفاوت نسبت به فورتنایت شما را جذب بازی می‌کند. سپس در خود بازی مکانیک پینگ را می‌بینید که شما را از صحبت با بازیکن‌های دیگر بی‌نیاز کرده و سرعت خوبی به بازی می‌دهد. اسلحه‌ها بسیار متنوع هستند و همه چیز تا اینجا عالی است. البته به صورت مجز ما این مکانیک و المان‎های بازی را در عناوین مختلف دیده بودیم و بسیاری از آن‎ها ایده‎های جدیدی نیستند، اما به شکلی عالی و کاملا چفت و بست با یکدیگر اجرا شده‎اند.

از نظر بصری چه شخصیت‌ها و چه نقشه‌ی بازی عالی‌ست. شاید تنها چیزی که بتوان آن را بازی‌های گران‌قیمتی همچون Call of Duty متمایز کرد، تخریب ناپذیربودن ساختمان‌ها باشد، که این مسئله برای یک بازی رایگان به هیچ وجه نقص محسوب نمی‌شود. اما در بخش صداگذاری، دیالوگ‎ها عالی هستند و با چند جمله‎ی ساده، شخصیت‎سازی بسیار خوبی برای هر قهرمان انجام می‎دهند. شخصیتی که در بازی‎های اینچنینی، مجالی برای پرداخت به آن‎ها وجود ندارد.

آیا بازی واقعا رایگان است؟

از EA بعید به نظر می‌رسد، درست است؟ اما واقعیت این است که بازی تمام و کمال رایگان بوده و کسانی که سکه‌های بازی‌ را خریداری می‌کنند جز در ظاهر اسلحه‌ها یا شخصیت‌ها، هیچ برتری نسبت به بازیکنی که هیچ هزینه‌ای در بازی نکرده ندارند. همین ظاهر نیز با لول‌آپ در بازی به صورت بسته‌های تصادفی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

در پایان

Apex Legends بازی بسیار جذاب و سریعی است. این بازی به واسطه حجم عجیب کاربرانی که به سمتش هجوم بردند و رقم ۶۰۰ هزار نفر بازیکن هم‌زمان را خلق کردند، کمی دچار مشکلات فنی در سرورهایش شد. با این حال در خود بازی تا اینجای کار، کم‌تر پیش می‌آید که به مشکلی بر بخورید و حتی دستگاه‌های قدیمی نیز به راحتی آن را اجرا خواهند کرد.

امکان بازگشایی نفرات جدید، فصلی بودن بازی و بسیاری نکات دیگر که البته ایده‌های تازه‌ای نیستند اما به خوبی اجرا شده‌اند، نوید یک سری بازی ادامه‌دار و موفق را می‌دهند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما Origin را نصب کرده، حدود ۱۳ گیگ فایل بازی را دانلود کنید و شما هم به قهرمانن Apex  ملحق شوید.

Apex Legends برای کنسول‎های نسل جدید و PC منتشر شده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *