Apple Arcade سیستم بازی اپل است که به ازای هزینه‌ی ۴٫۹۹ دلاری ماهانه در دسترس کاربران آیفون، آیپد، مک و تلوزیون اپل قرار می‌گیرد و در نهایت قرار است بیش از ۱۰۰ عنوان را در اوایل کار دارا باشد.

Apple Arcade چیست؟

همانطور که در مقدمه گفتیم، سیستم بازی اپل مجموعه‌ای از بازی‌ها را دارد که شما با پرداخت ماهانه به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. ابتدا این برنامه برای گوشی آیفون عرضه می‌شود و سپس برنامه‌های مخصوص دیگر پلت‌فرم‌های اپل نیز ارائه می‌گردد. بعد از انجام تمامی کارهایی که در شروع به کار Apple Arcade باید انجام شود و ارائه بیش از ۱۰۰ عنوان، بازی‌هایی به صورت ماهانه به Apple Arcade اضافه شده و ممکن است بعضی از بازی‌های قدیمی از این جمع حذف شوند که در این صورت آن را به صورت مجزا باید خریداری کنید.

آیا قیمتی که برای بازی‌های Apple Arcade می‌پردازید مناسب است؟

قیمت حدودا ۵ دلاری ماهانه نسبت به بسیاری سرویس‌های بازی آنلاین بسیار ارزان است، اما از طرفی بازی‌های موجود در Apple Arcade نیز بازی‌های خیلی گرانی نیستند و در حال حاضر تنها ۲ عنوان اختصاصی اپل در جمع آن‌هاست. البته گفته می‌شود کمپانی‌هایی همچون سگا، باندای نامکو، کپکام، کونامی و … نیز با اپل قرارداد بسته‌اند تا بازی‌های اختصاصی برای این سرویس بسازند. در حال حاضر با توجه به این که اولین ماه Apple Arcade رایگان است، ابتدا باید مروری بر بازی‌ها کنید و ببینید سلیقه‌ی شما به این بازی‌ها می‌خورد یا نه. با این حال به نظر می‌رسد اگر طرفدار بازی‌های موبایلی باشید Apple Arcade برایتان خوب باشد، در غیر این صورت بدون بازی‌های اختصاصی این سرویس چنگی به دل نمی‌زند.

چه دستگاه‌هایی با Apple Arcade کار می‌کند؟

در حال حاضر برنامه‌ی ابتدایی برای آیفون‌هایی عرضه شده که iOS 13 رویشان نصب است و بعد از آن آیپد با همین سیستم عامل، تلوزیون اپل با tvOS 13 و مک با کاتالینا امکان اجرای  Apple Arcade را دارند. یکی از خوبی‌های این سرویس ادامه‌ی انجام بازی‌ها در دستگاهی دیگر است که باعث می‌شود دارندگان محصولات اپل بتوانند روی سیستم‌های مختلف آن را تجربه کرده و بازی‌ها را در همه جا همراه داشته باشند.

چطور  Apple Arcade را نصب کنید

ابتدا باید مطمئن شوید که یا از iOS 13 استفاده می‌کنید یا این که دستگاه خود را به این سیستم عامل به روز رسانی کنید. برای این که نسخه iOS خود را بفهمید به  Preferences > General > Software Update رفته و اگر نسخه  iOS 13 نصب نبود، از همان‌جا آن را به روز رسانی کنید.

بعد از نصب iOS 13 به اپل استور رفته و می‌بینید که در پایین صفحه گزینه‌ی Arcade اضافه شده است. به این برگه بروید و با ثبت نام در یک ماهه‌ی رایگان از این سرویس استفاده کنید.

آیا می‌توان در Apple Arcade از دسته استفاده کرد؟

تمام بازی‌ها اگر چه به خوبی با صفحه‌ی لمسی کار می‌کنند، اما امکان بازی با دسته نیز برایشان فراهم است. شما می‌توانید از دسته‌هایی استفاده کنید که مخصوص آیفون طراحی شده یا اینکه دسته‌های PS4 یا Xbox One را به آن وصل کنید.

بازی‌های Apple Arcade

همانطور که گفتیم ۶۳ بازی در حال حاضر برای این سرویس ارائه شده و قول بیش از ۱۰۰ بازی در آن  داده شده است. از میان این بازی‌ها عناوین Where Cards Fall، Projection: First Light، The Enchanted World و Red Reign به صورت اختصاصی برای این سیستم طراحی شده‌اند. بازی‌های کمپانی‌هایی که پیش‌تر گفتیم قرار است برای اپل بازی انحصاری درست کنند نیز در جمع بازی‌ها به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها باید به بازی مسابقه‌ای سونیک اشاره کرد. در مجموع بازی‌ها تنوع خوبی داشته و سلایق مختلف را شامل می‌شوند اما در نهایت شمایید که با استفاده از نسخه‌ی یک ماهه‌ی رایگان می‌توانید برآورد کنید آیا از این سرویس خوشتان می‌آید یا خیر.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *